Ακούμε όλοι συνεχώς πως τίποτα δεν μένει ίδιο.
Ο κόσμος γύρω μας αλλάζει.
Η τεχνολογία επίσης αλλάζει και καινούρια πράγματα εμφανίζονται για να κάνουν τις ζωές μας ευκολότερες (ή και δυσκολότερες).
Βεβαίως όλα τα παραπάνω ισχύουν.
Όμως οι βασικές αρχές του Μάρκετινγκ – αυτές που ίσχυαν πριν 50 χρόνια – ισχύουν και σήμερα – και εάν μπορώ να κάνω μια πρόβλεψη – θα ισχύουν και για τα επόμενα 50 χρόνια!
Αυτό που αλλάζει κάθε φορά είναι οι τακτικές και τα εργαλεία. Οι βασικές αρχές του Μάρκετινγκ παραμένουν σταθερές.
Παλιότερα, για παράδειγμα, οι επιχειρήσεις για να επικοινωνήσουν με την αγορά τους, χρησιμοποιούσαν το telex (μπορεί κάποιοι να το θυμούνται) ή έστελναν επιστολές με το ταχυδρομείο ή διαφημιστικά φυλλάδια με Fax.
Αύριο μπορεί να χρησιμοποιούν κάτι άλλο.
Ότι δούλευε στο παρελθόν – για τον εντοπισμό της σωστής αγοράς, του προφίλ του πιθανού πελάτη, των προβλημάτων που θέλει να λύσει, τους πραγματικούς λόγους που χρειάζεται το προϊόν ή την υπηρεσία μας και για το πως μπορούμε να τον βοηθήσουμε να καλύψει μια συγκεκριμένη ανάγκη ή επιθυμία – παραμένουν τόσο επίκαιρα όσο και πριν από 5 , 20 ή 50 χρόνια! Δεν έχουν αλλάξει – και αυτός είναι ο πυρήνας το Μάρκετινγκ.
Οι επιχειρήσεις σήμερα δυσκολεύονται στο Μάρκετινγκ και δεν έχουν αποτελέσματα από τις ενέργειες που κάνουν γιατί επικεντρώνονται στις τακτικές και τα “εργαλεία” – ξεχνώντας (ή δίνοντας μικρή σημασία) στον “πυρήνα” του Μάρκετινγκ που δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.
Μια απλή απάντηση που μπορώ να δώσω είναι ότι πρώτα υπήρχαν οι ανάγκες και επιθυμίες από τον άνθρωπο και μετά βγήκε το Μάρκετινγκ. Και αυτό δεν αλλάζει.