Θα σκεφτόταν κανείς, γιατί να θέλει ένας επιχειρηματίας να ενθαρρύνει τους εργαζόμενους τους να ασχοληθούν με την επιχειρηματικότητα; Αυτο δεν θα ήταν κάτι που θα υπονόμευε τον ίδιο; Κι όμως, μια έρευνα που δημοσιεύτηκε τον περασμένο χρόνο αποκαλύπτει πως το 58% των μάνατζερ είναι κάτι παραπάνω από πρόθυμοι να χρηματοδοτήσουν μια επιχειρηματική ιδέα που έχει κάποιος υπάλληλός τους (σχετική με την επιχείρηση φυσικά).
Ο λόγος δεν είναι άλλος από το γεγονός οτι οι επειχειρηματίες είναι σε θέση να διακρίνουν τα οφέλη του να έχουν στην υπηρεσία τους άτομα με καινοτόμες ιδέες από το να τους αφήσουν να φύγουν. Αν λοιπόν είσαι νέος επιχειρηματίας και βρίσκεις κοινά με το παραπάνω θέμα, να μερικές προτάσεις που μπορείς να εφαρμόσεις για να τραβήξεις το ενδιαφέρον του εργοδότη σου.
Σε μια εποχή που το mobile office εξαπλώνεται, και παρόλο που όλο και περισσότερες εταιρίες δημιουργούνται από την ασφάλεια του σπιτιού σου, οι περισσότεροι από εμάς θα πρέπει να δουλέψουμε πολύ σκληρά για να τα φέρουμε πέρα στον κόσμο των επιχειρήσεων, για τον απλό λόγο οτι οι περισσότερες δουλειές απαιτούν πολύ τρέξιμο, ειδκά στο ξεκίνημα της επιχείρησης.
Το μέλλον της εταρίας όμως, δεν βρίσκεται αποκλειστικά στα σεμινάρια, αλλά και στα μπαρ, όπου γίνονται οι αληθινές συνεργασίες. Είναι κοινό μυστικό πως όταν πέφτει ο ήλιος πέφτουν και οι καλύτερες ιδέες και αν θέλεις να είσαι μέρος αυτού του «παιχνιδιού» και να κάνεις τη διαφορά, αυτό είναι το μέρος όπου πρέπει να βρίσκεσαι, ούτως ώστε να βρείς τα κατάλληλοα άτομα να συνεργαστείς.
Υπάρχουν δύο ειδών επιχειρήσεις: το πρώτο είδος φαίνεται να θεωρεί πως εφόσον είναι η καλύτερη στον τομέα της, δεν χρειάζεται περεταίρω προσπάθεια ανέλιξης, οπότε οι προσπάθειές της επικεντρώνονται στη διατήρηση του στάτους κβο της. Αντιθέτως, το άλλο είδος, επίσης καταφέρνει και πετυχαίνει τους στόχους της, αλλά ξέρει πως για να διατηρρήσει την καλή της εικόνα θα πρέπει να προσπαθεί διαρκώς να βελτιώνει την ποιότητα των προϊόντων της, να κρατάει ευχαριστημένους τους πελάτες της, να σημειώνει πρόοδο και γενικά να αφομοιώνεται στην συνεχώς μεταβαλλόμενη κοινωνία. Μαντέψε ποιό είδος θα διατηρηθεί με το πέρασμα του καιρού.
Μια φορά το χρόνο ετοίμασε μια έκθεση στην οποία θα προτείνεις αλλαγή για κάθε τμήμα και για κάθε υπάλληλο της εταιρίας με σκοπό την καλύτερη λειτουργία της επιχείρησης. Βεβαιώσου οτι θα συμπεριλάβεις όλους τους εργαζομένους, από τον CEO μέχρι και τον νεοσύλλεκτο υπάλληλο. Συζήτησε για την ένταξη νέων τεχνολογικών μέσων (από αυτά που έμαθες στο σεμινάριο που είπαμε προηγουμένως), νέες λειτουργικές διαδικασίες, και πάνω απ΄όλα, νέες βλέψεις και στρατηγικές για την εταιρία. Προσπάθησε να δώσεις κίνητρα και να εμπνεύσεις τους συνεργάτες σου να προσπαθούν συνεχώς να βελτιώνονται.
Αν έχεις ανταγωνιστές που σημειώνουν πρόοδο, προσπάθησε να ανακαλύψεις τί τακτικές ακολουθούν. Η θέση του CEO συχνά δεν του επιτρέπει να ρωτάει τους άλλους πώς κάνουν τη δουλειά τους, κάποιος όμως που βρίσκεται χαμηλότερα στην ιεραρχεία δεν θα είχε πρόβλημα να ανταλλάξει απόψεις με κάποιον που ανήκει σε διαφορετικό στρατόπεδο. Η αλήθεια είναι πως οι άνθρωποι συχνά αντιλαμβάνονται την έννοια «ανταγωνισμός» σαν τον εχθρό. Συχνά όμως δεν είναι έτσι, και οι άνθρωποι απλά κάνουν τη δουλειά τους. Αλλά και αυτό να ισχύει, υπάρχει το ρητό που λέει «κράτα τους φίλους σου κοντά, αλλά τον εχθρό σου κοντύτερα». Όπως συμβαίνει στον πόλεμο έτσι και στις επιχειρήσεις, επικρατεί αυτός που ξέρει καλύτερα τον αντίπαλο.
Προσπάθησε να μάθεις πώς λειτουργεί η αντίπαλη επιχείρηση, από την εσωτερική της δομή (για παράδειγμα τί λειτουργικά συστήματα χρησιμοποιεί), μέχρι και την εξωτερική της πολιτική (μάρκετινγκ, δημόσιες σχέσεις κλπ). Οργάνωσε τακτικά meetings για να συζητήσετε με τους συναδέλφους σου για τους αντιπάλους σας και προσπαθήστε να πάρετε αποφάσεις και μέτρα που θα υπερισχύσουν εκείνων. Και να θυμάστε, η γνώση είναι δύναμη και μόνο αυτοί που πατούν γερά στη γη θα καταφέρουν να έχουν το επάνω χέρι.
Αυτό που πρέπει να συνειδητοποιήσεις είναι πως σε μια ομάδα πολλών ατόμων δεν είναι δυνατό να συμμερίζονται όλοι τον ζήλο και τον ενθουσιασμό σου για καινοτομία. Υπάρχουν πολλές πιθανότητες οι συνάδελφοί σου να μην ενδιαφέρονται να σκεφτούν τρόπους ανέλιξης της εταιρίας ή απλά να μην έχουν τη διορατικότητα που πιθανώς έχεις εσύ. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν είναι κατάλληλοι για την ομάδα σου, απεναντίας!
Είναι πιθανό να διαθέτουν άλλα χαρακτηριστικά και άλλες ικανότητες που είναι εξίσου απαραίτητες για την επιχείρηση.
Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να βρείς ποια είναι αυτά τα άτομα που διαθέτουν επιχειρηματικό μυαλό και να τα συγκεντρώσεις σε μια ομάδα. Οργάνωσε μηνιαίες συναντήσεις όπου θα συζητάτε τις διαφορετικές ιδέες που θα έχει ο καθένας σχετικά με τον μέλλον της επιχείρησης. Είναι σίγουρο πως αν όλα τα μέλη είναι πρόθυμα, τότε σύντομα θα υλοποιήσετε πολλές από τις καινούριες ιδέες σας και θα δείτε την εταιρία να εκτοξεύεται στην κορυφή.
Τώρα που ξέρεις τί μέθοδο να ακολουθήσεις για να θέσεις σε εφαρμογή τις καινοτόμες ιδέες σου, είναι ώρα να κάνεις μια κουβέντα με το αφεντικό σου. Είναι απαραίτητο να έχεις σταθερές κατευθυντήριες γραμμές, αλλιώς μπορεί να βρεθείς σε αδιέξοδο.
Μίλησε με το αφεντικό σου. Μην ξεχνάς, υπάρχει λόγος που βρίσκεται σε αυτή τη θέση. Προσφανώς έχει όραμα για την εταιρία αλλά και ισχυρό ένστικτο για να μπορεί να παίρνει όλες τις σημαντικές αποφάσεις. Δεν είναι φυσικά Θεός, γι αυτό και προσέλαβε εσένα να κάνεις όλη τη «χαμαλοδουλειά», ούτως ώστε να βρεί τί λειτουργεί καλύτερα για την επιχείρηση και να το εφαρμόσει. Οι ιδέες και οι οδηγίες εκείνου είναι που θα σε βοηθήσουν να θέσεις τους στόχους σου και θα σου δώσει τα εργαλεία για να τους πετύχεις.