Δεν είναι μόνο θέμα καλών τρόπων και ευγένειας. Η σωστή συμπεριφορά είναι ένα ισχυρό επιχειρηματικό εργαλείο.
Όλο και περισσότερο διαπιστώνουμε γύρω μας ότι έχει χαθεί η ευγένεια. Οι άνθρωποι στις κοινωνικές τους σχέσεις έχουν γίνει περισσότερο απότομοι και δεν δείχνουν να σέβονται τον απέναντί τους. Αυτή ακριβώς η συμπεριφορά έχει βρει πεδίο δράσης και στις επιχειρηματικές σχέσεις, όπου κάθε έννοια ευγένειας και καλής συμπεριφοράς δείχνει να παίζει δευτερεύοντα ρόλο επειδή, δήθεν, η νέα εποχή έχει νέους κανόνες και δεν χρειαζόμαστε τα άχρηστα formalities.
Με τη βοήθεια του Ilya Pozin, ιδρυτή των εταιρειών Pluto.TV, Open Me και Ciplex, ο οποίος ξεχώρισε στην προσωπική του σελίδα στο LinkedIn όλες εκείνες τις συμπεριφορές που παραβιάζουν τους επιχειρηματικούς κανόνες συμπεριφοράς εξετάζουμε κανόνες που πάνε πολύ πιο πέρα από την κλασική, αστική ευγένεια και γίνονται στα χέρια σας ένα πολύτιμο επιχειρηματικό εργαλείο που θα σας ωφελήσει σε πολλά επίπεδα.
Από την πολύτιμη προαγωγή σας αν είστε υπάλληλος, μέχρι τα οικονομικά αποτελέσματά σας αν είστε επιχειρηματίας.
Κανείς δεν θα σας θυμηθεί αν πείτε απλά «Γεια, είμαι ο Κώστας» (εκτός αν είστε ένας διάσημος Κώστας). Συστηθείτε με το ονοματεπώνυμό σας και δώστε την επαγγελματική σας κάρτα.
Δείχνει μια άνεση που μπορεί να εκληφθεί ως ασέβεια ή ως υπερβολική αυτοπεποίθηση. Αν είστε γυναίκα έχετε το επιπλέον ενδεχόμενο να εκληφθεί ως απόπειρα γοητείας.
Ένα ή δύο «ευχαριστώ» στη διάρκεια της συζήτησης είναι ΟΚ. Τα πολλά περισσότερα χάνουν το νόημά τους και ο συνομιλητής πιστεύει πως τα λέτε χωρίς να τα εννοείτε. Αφήστε που η υπερβολική χρήση τους σας κάνει να δείχνετε απεγνωσμένοι και χωρίς αυτοπεποίθηση.
Λαμβάνετε ένα email με πρόταση συνεργασίας. Απαντάτε αμέσως θετικά, και από την άλλη πλευρά… σιωπή. Μπορεί να καθυστερούν για πολλούς λόγους, αλλά το σωστό θα ήταν να ενημερώσουν πως έλαβαν την απάντησή σας και την εξετάζουν ή ότι θα επανέλθουν μετά από λίγες μέρες. Σε κάθε περίπτωση, η μη απάντηση δείχνει αντιεπαγγελματισμό.