O Justin Kan, ιδρυτής της ιστοσελίδας Twitch, εξήγησε την επιτυχία του στη σκηνή του Monday at TechCrunch Disrupt London. Η ιστοσελίδα εξαγοράστηκε απο το Amazon για 970 εκατ. δολάρια τον Αύγουστο και εκτινάχτηκε από ταπεινή ιστοσελίδα σε βιομηχανία online gaming.
Το 2005, κι ενώ ο Kan σπούδαζε ακόμα στο Yale φυσική και ψυχολογία, είχε την ιδέα να ιδρύσει το Justin.tv, το οποίο αργότερα εξελίχθηκε στο Twitch. Η πρώτη του εταιρεία ήταν η Kiko Software, ένα online ημερολόγιο, παρόμοιο με αυτό της Google. Τελικά ο Kan μαζί με τους συνεργάτες του συνειδητοποίησαν πως το ημερολόγιο αυτό δεν θα είχε μέλλον, οπότε βρήκαν άλλη λύση για να επωφεληθούν: το πούλησαν στο E-Bay για 258.100 δολάρια.
Ύστερα από αυτό, η ομάδα του Kan καταπιάστηκε με τη δημιουργία του Justin.tv.
Το αρχικό σχέδιο ήταν να δημιουργήσουν μια σελίδα τύπου «Big Brother» όπου οι χρήστες θα είχαν τη δυναντότητα να μεταδίδουν τις ζωές τους online όλο το εικοσιτετράωρο, πράγμα που είχε αμέσως απήχηση ενώ οι τιμές των webcams έπεσαν κατακόρυφα. Η αρχική αντίδραση του κόσμου ήταν ανάμικτη. Στον κόσμο δεν φάνηκε να αρέσει ιδιαίετρα η ιδέα του reality show, αλλά ταυτόχρονα ζητούσαν όλο και περισσότερες πληροφορίες για το πώς να δημιουργήσουν το δικό τους online stream.
Ένα από τα πρώτα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Κan ήταν οι λεγόμενες επιθέσεις «Swatting».
Η αστυνομία εισέβαλε στα σπίτια πολλών διάσημων streamer μετά από φάρσες διάφορων χάκερ που ανέφεραν ψευδές ένοπλες επιθέσεις. Ο ίδιος ο Kan έπεθε θύμα τέτοιων επιθέσεων το 2007 όταν η αστυνομία εισέβαλε την ώρα που μετέδιδε στον αέρα στο Justin.tv.
Εν τέλει επετράπη στους χρήστες του Justin.tv να ανεβάζουν τα δικά τους βίντεο.
Όπως αναφέρει ο Κan, το 2005 ήταν αρκετά πολύπλοκο να κάνει ο οποιοσδήποτε streaming, κι αυτό γιατί ήταν πρακτικά δύσκολο για όσους δεν είχαν κάμερα, μικρόφωνα και ειδικό λογισμικό. Για το λόγο αυτό, μια απο τις πρώτες ενέργειες που έκανε το Justin.tv ήταν να προσλάβει έναν ειδικό video game streamer ο οποίος θα βοηθούσε όσους θα χρειάζονταν βοήθεια να ξεκινήσουν το παιχνίδι τους.
Από τότε που το Twitch έγινε διαδικτυακή πλατφόρμα για online streaming, η βιομηχανία αναπτύχθηκε σημαντικά.
Πλέον στο YouTube τα παιχνίδια είναι η νούμερο Ένα κατηγορία σε ζήτηση, καθώς πάνω απο 55 εκατομμύρια άνθρωποι βλέπουν αντίστοιχα βίντεο στο Twitch κάθε μήνα. Σύμφωνα με το Wall Street Journal, η ιστοσελία έρχεται ακριβώς μετά το Netflix, την Apple και το Google όσον αφορά την επισκεψιμότητά τους στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η επισκεψιμότητά του Twitch αγγίζει το 1,8%, γεγονός που το τοποθετεί λίγο πιο πάνω απο το Hulu που φτάνει μόλις στο 1,7%.
Στατιστικά στοιχεία λένε πως το 58% των χρηστών του Twitch ξοδεύουν πάνω απο 20 ώρες εβδομαδιαίως παρακολουθώντας βίντεο στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα.
Στις μέρες μας το Twitch έχει γίνει το πλέον περιζήτητο σάιτ για όλους όσους ενδιαφέρονται για online video streaming. Μάλιστα, έχει αναπτυχθεί και μια ευγενής άμυλα μεταξύ των χρηστών, μερικοί από τους οποίους κερδίζουν μέχρι και 100.000 δολάρια το χρόνο από τα stream τους.
Η ιστοσελίδα φιλοξενεί ακόμα και πιο περίεργα κανάλια, όπως μια μερίδα ανθρώπων που παίζουν Pokemon. Η ομιλία του Κan τελείωσε με ένα αρκετά αισιόδοξο μήνυμα: «Αν μπορεί να πετύχει μια σελίδα σαν το Justin.tv, τότε δεν υπάρχουν άλλες δικαιολογίες. Ήταν μια τραγική ιδέα».