Του Πάνου Τσαγκαράκη
Έχω διαθέσει αρκετές ώρες συζητώντας με διάφορους επιχειρηματίες, κυρίως μικρομεσαίων επιχειρήσεων, στην προσπάθειά μου να τους πείσω ότι το μάρκετινγκ δεν είναι πραγματικά τόσο περίπλοκο όσο φαίνεται. Αυτό που είναι συνήθως περίπλοκο είναι ο τρόπος με τον οποίο το προσεγγίζουν οι λεγόμενοι ειδικοί του μάρκετινγκ, ενώ θα χαρακτήριζα απογοητευτικό και τον τρόπο με τον οποίο το αντιλαμβάνονται κάποιοι από αυτούς τους επιχειρηματίες.
Το μάρκετινγκ στην πραγματικότητα είναι απλώς μια διαδικασία, και ως τέτοια δεν είναι καθόλου διαφορετική από τις άλλες διαδικασίες που απαιτούνται για τη λειτουργία μιας επιχείρησης. Όπως κάθε διαδικασία απαιτεί έλεγχο, θέτει προτεραιότητες, δημιουργεί την υποχρέωση λογοδοσίας καθώς και έναν τρόπο για να μετρηθεί. Αυτά αρκούν για να θεωρηθεί επιτυχημένη.
Στη συνέχεια, και λαμβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις τις τεχνολογίας, θα μπορούσαμε να πούμε ότι σήμερα μια ολοκληρωμένη διαδικασία μάρκετινγκ για οποιαδήποτε επιχείρηση, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για μικρομεσαία, πρέπει να περιλαμβάνει τα ακόλουθα επτά βασικά στάδια:
- Καταγραφή συγκεκριμένων στόχων και δημιουργία επακριβώς καθορισμένης στρατηγικής
- Ανάπτυξη μια τακτικής επικεντρωμένης στο επιχειρηματικό σας μοντέλο που θα εμπεριέχει τρία βασικά στοιχεία: την πληροφόρηση, την εκπαίδευση και την πώληση
- Ανάρτηση περιεχομένου που «εκπαιδεύει» τους δυνητικούς σας πελάτες
- Απόκτηση μια ολοκληρωμένης παρουσίας off και on line
- Απόκτηση αναγνωρισιμότητας
- Καθοδήγηση μέσω της επαναλαμβανόμενης θετικής εμπειρίας των πελατών σας
- Συνεχής επανάληψη αυτής της διαδικασίας στην καθημερινή σας ζωή, αφού στην πραγματικότητα δεν τελειώνει ποτέ, απλώς λειτουργεί ξανά από την αρχή κάθε φορά.
reporter.gr