Είναι εκπληκτικό και άκρως ενδιαφέρον πως ορισμένα leading brands, δηλαδή προϊόντα που ηγούνται στην αγορά,, κατορθώνουν με την «επικοινωνία» τους να μας μιλάνε, να μας προκαλούν και, τέλος, να μας δείχνουν εκείνα τα χαρακτηριστικά μέσω των διαφημιστικών μηνυμάτων τους, που είτε παρορμητικά είτε μετά από σκέψη, μας οδηγούν στην αγορά τους.
Η ελκυστικότητα που αποπνέει η εικόνα κάποιου brand, είτε αυτή προέρχεται από τον ήρωα μιας κινηματογραφικής ταινίας που το χρησιμοποιεί, είτε από μια διαφήμιση, του προσδίδει προστιθέμενη αξία στο συνεχώς μεταβαλλόμενο χάρτη της αγοράς έναντι άλλων ανταγωνιστικών προϊόντων, και ορίζεται από το γνωστό – must have – που είναι αποτέλεσμα του τρόπου με τον οποίο οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται τα βασικά χαρακτηριστικά του και κολλάνε σε αυτό. Γίνονται πιστοί στο προϊόν φιλοδοξώντας να ταυτιστούν είτε άμεσα με αυτό είτε έμμεσα με τον ήρωα που το χρησιμοποιεί. Και μένουν πιστοί (όχι βέβαια όπως ο consigliere του Marlon Brando, Robert Duval, στην ταινία ο Νονός -photo), διότι, για πολλούς η πιστη του στο “Νονό”, ήταν λάθος.
Αφορμή για να αναφερθώ σ’ αυτό το θεμελιώδες κομμάτι του μάρκετινγκ, είναι ‘ένα πρόσφατο περιστατικό. Μετά από μια επίσκεψη της αδελφής μου και του άντρα της στο σπίτι μου για φαγητό, με ρώτησε ο γαμπρός μου φεύγοντας, αν στη γειτονιά υπήρχε κάποιο μίνι μάρκετ (ήταν Κυριακή) γιατί ήθελε να αγοράσει αφρό ξυρίσματος, δεδομένου ότι είχαν να πάνε σε κάποια εκδήλωση αργότερα. Του είπα ότι δεν ήξερα αν υπήρχε κάποιο ανοικτό και προσφέρθηκα να του δώσω το δικό μου. Κοίταξε το brand που χρησιμοποιώ και μου απάντησε ότι χρησιμοποιεί μόνο NOXZEMA, και όχι οποιοδήποτε άλλο αφρό, γιατί ταιριάζει στον τύπο του δέρματος του. Το αποτέλεσμα, όπως έμαθα αργότερα, ήταν να βγει από το δρόμο του, προκειμένου να αγοράσει NOXZEMA, και να μη συμβιβαστεί με κάποιο άλλο προϊόν, όπως αυτό που του πρόσφερα.
reporter.gr