Η Starbucks, η Wal-Mart και η PetSmart διερωτώνται αν η πιο ανεπίσημη ενδυμασία θα κρατήσει ή θα τρομάξει τους πελάτες.
του Τζον Κελ
Αν ο πωλητής στα Starbucks είχε τατουάζ στο χέρι, θα σας απέτρεπε από το να παραγγείλετε το καθημερινό σας espresso;
Μάλλον όχι, αλλά η Starbucks, τουλάχιστον για την ώρα, δεν θα επιτρέψει στους πωλητές να έχουν τατουάζ που είναι ορατά στους πελάτες. Η εταιρεία όμως εξετάζει τη χαλάρωση του ενδυματολογικού κώδικα τις επόμενες εβδομάδες, αναγνωρίζοντας ότι οι προτιμήσεις στη μόδα έχουν αλλάξει.
Η Starbucks είναι μέρος μιας ομάδας εταιρειών που έχουν να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα ότι οι υπάλληλοι και οι πελάτες τους έχουν τατουάζ, piercing και αισθάνονται άνετα φορώντας ανεπίσημα ρούχα. Για παράδειγμα, η PetSmart άρχισε πρόσφατα να επιτρέπει στους εργαζόμενους να δείχνουν τα τατουάζ τους στην εργασία, ενώ ο γίγαντας του λιανικού εμπορίου Wal-Mart θα αφήσει σύντομα τους εργαζομένους να φορούν μαύρο παντελόνι και όχι μόνο χακί.
Οι ενδυματολογικοί κώδικες απαιτούν μια λεπτή εξισορρόπηση για τις εταιρείες παροχής λιανικών υπηρεσιών και τροφίμων, οι οποίες προσπαθούν να προβάλουν μια εικόνα προς τους πελάτες, αλλά όχι τόσο αυστηρή ώστε να παραιτηθούν οι εργαζόμενοι. Για παράδειγμα, οι καταναλωτές στα καταστήματα Home Depot μπορούν εύκολα να ξεχωρίσουν τους εργαζόμενους που φορούν πορτοκαλί ποδιές, οι οποίες επίσης βοηθούν στην ενίσχυση του χρώματος στην εργασία.
Όμως οι πολύ αυστηρές πολιτικές θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μαζική φυγή εργαζομένων. Ο κύκλος εργασιών είναι ήδη υψηλός στα καταστήματα λιανικής και τα εστιατόρια, κάτι που αυξάνει το κόστος πρόσληψης. Η έρευνα δείχνει ότι το κόστος της αντικατάστασης των εργαζομένων μπορεί να φτάσει μέχρι το 50% έως 60% του ετήσιου μισθού τους, λόγω της επιπλέον εκπαίδευσης και του χρόνου που απαιτείται, σύμφωνα με μια έκθεση από την Εταιρεία Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού.
fortunegreece.com