Όταν ξεκινάς μια εταιρεία, πέραν της ελπίδας και των ονείρων που έχεις για την εξέλιξή της και το όραμα που η γέννησή της θέλει να εκπληρώσει, οφείλεις σε σένα και στους συνεργάτες σου που ξεκινάτε μαζί αυτό το ταξίδι, να έχεις και ένα απτό σχέδιο, δουλεμένο και σχεδιασμένο ώστε να σε οδηγήσει πιο κοντά στην εκπλήρωση του εταιρικού σου οράματος.
Το σχέδιο αυτό σίγουρα θα πρέπει να περιλαμβάνει μικρότερους στόχους που θα αξιοποιηθούν σαν σκαλοπάτια για να φθάσεις ως τον προορισμό. Αύξηση πελατειακής βάσης, συμφωνίες με σημαντικούς πελάτες, πρόσληψη κατάλληλου προσωπικού, εξέλιξη, κέρδος. Σε όλα αυτά μεγάλο ρόλο θα παίξει η προβολή που θα λάβεις και θα διεκδικήσεις.
Προβολή εναντίον Διαφήμισης
Όποια εταιρεία και αν ρωτήσεις, επιθυμεί την προβολή. Δεν έχει σημασία που, αρκεί να την προβάλει στο market group της. Social Media, TV, ηλεκτρονικός και γραπτός τύπος, όλα μπορούν να σε βοηθήσουν να αποκτήσει η εταιρεία σου περισσότερους πελάτες, περισσότερη φήμη, περισσότερη πιστότητα. Και φυσικά, είναι πιο φθηνό από την διαφήμιση. Αν κληθείς σε ένα πάνελ στην τηλεόραση λογικά δεν θα πληρώσεις τίποτα και θα έχεις την ευκαιρία για αρκετά λεπτά της ώρα να παρουσιάσεις την υπηρεσία σου ή την εταιρεία σου, σε αντίθεση με ένα τηλεοπτικό διαφημιστικό σποτ που θα σου κοστίσει αρκετές εκατοντάδες ή χιλιάδες ευρώ. Μια ολοσέλιδη καταχώρηση σε μια εφημερίδα κοστίζει αρκετά χρήματα σε σχέση με ένα ολοσέλιδο άρθρο με κύριο θέμα εσένα και την εταιρεία σου.
Όμως ποια είναι η διαφορά πέραν του χρηματικού ανάμεσα στα δύο; Η διαφήμιση δείχνει στο κοινό ότι πληρώσουμε. Η προβολή δείχνει στο κοινό κάτι που θα τον ενδιαφέρει. Αναρωτήσου: Με πόσο ενδιαφέρον παρακολουθείς τις διαφημίσεις της αγαπημένης σου μάρκας τσιγάρων συγκριτικά με ένα ρεπορτάζ – αφιέρωμα στο πως φτιάχνονται τα τσιγάρα που καπνίζεις; Σίγουρα το δεύτερο σε ενδιαφέρει πιο πολύ. Και δεν είσαι ο μόνος που το πιστεύεις. Πολλοί ειδικοί υποστηρίζουν πως καλύτερη τακτική για να θεσπίσεις αναγνώριση του brand σου είναι η Προβολή. Μάλιστα ο Al Ries, στο βιβλίο του «Positioning: The Battle for Your Mind» αναφέρει ξεκάθαρα πως η πλειονότητα των εταιρειών δεν πρέπει να «σπαταλά» λεφτά στην διαφήμιση για να γίνει γνωστή πριν το πετύχει ως ένα βαθμό μέσω των δημοσίων σχέσεων και της προβολής της.
Πόσο έτοιμος είσαι όμως για την προβολή;
Τον Φλεβάρη της τρέχουσας χρονιάς και ενώ το δημιούργημά του, μεσουρανούσε, ο προγραμματιστής του Flappy Bird, Dong Nguyen, αποφασίζει να αποσύρει από τις πλατφόρμες που ήταν διαθέσιμο προς πώληση, το παιχνίδι που τον έκανε πλούσιο αλλά και διάσημο. Το Flappy Bird, ήταν θέμα σε όλα τα περιοδικά και τις ιστοσελίδες του χώρου και φυσικά, τα social media είχαν πλημμυρίσει με σχετικές ειδήσεις. Αν και το λογικό θα ήταν να απολαμβάνει τα κέρδη της προβολής, ο κορεάτης Nguyen ένιωθε πως πνιγόταν σε αυτή την πλημμύρα. Αφού οι πρώτες του κραυγές, για να τον αφήσουν ήσυχο, οι δημοσιογράφοι και οι λοιποί που τον προσέγγιζαν, δεν απέδωσαν, με μια λιτή δήλωση στο twitter έκανε την μεγαλύτερη ίσως επιτυχία της καριέρα του, παρελθόν.
“Λυπάμαι χρήστες του Flappy Bird. Σε 22 ώρες το Flappy Bird θα είναι κάτω. Δεν αντέχω άλλο.»