Η Αθήνα φαίνεται πως είναι ένας από τους επόμενους «σταθμούς» επέκτασης της εφαρμογής ιδιωτικής μετακίνησης Uber, η οποία έχει προκαλέσει διεθνώς όχι μόνο «φανατικούς» χρήστες για την αμεσότητα και την ποιότητα των υπηρεσιών της, αλλά και «εχθρούς» με τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές και τους νομοθέτες σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες και αμερικανικές πολιτείες να επιχειρούν να την βγάλουν εκτός νόμου, κατηγορώντας την για παράνομη λειτουργία υπηρεσιών ταξί, αθέμιτο ανταγωνισμό και ζητήματα ασφαλείας από τους μη αδειοδοτημένους οδηγούς.
Το Uber στις αρχές του Ιουνίου «έκλεισε» έναν νέο γύρο χρηματοδότησης – τον μεγαλύτερο στην ιστορία των startup εταιρειών – ύψους 1,2 δισ. δολ., ανεβάζοντας την συνολική αξία της εταιρείας στα 19 δισ. δολ. Εκτός από την πρόσληψη στελεχών για την άσκηση πολιτικού και κοινωνικού λόμπινγκ υπέρ της άρσης των ρυθμιστικών εμποδίων (όπως ο διευθυντής της προεκλογικής εκστρατείας του Μπαράκ Ομπάμα το 2008, Ντέηβιντ Πλουφφ), τα νέα κεφάλαια θα «τροφοδοτήσουν» την «επιθετική» επέκταση του Uber σε νέες αγορές σε όλο τον κόσμο.
Η εταιρεία, τις εβδομάδες μετά την νέα χρηματοδότηση, επιταχύνει το φιλόδοξο σχέδιό της να βρίσκεται παντού σε όλο τον κόσμο (UberEverywhere, όπως τιτλοφορείται η συγκεκριμένη καμπάνια) και ήδη από τις 100 πόλεις τον Απρίλιο του 2014, στο τέλος του Αυγούστου ανακοίνωσε ότι ξεπέρασε τις 200 πόλεις 45 χωρών σε όλες τις – κατοικήσιμες – ηπείρους του κόσμου, καλύπτοντας ήδη το 55% του αμερικανικού πληθυσμού και 24 ευρωπαϊκές πόλεις.
Η είδηση ότι η Αθήνα βρίσκεται ανάμεσα στις επόμενες πόλεις στις οποίες θα λανσαριστεί το Uber έγινε γνωστή μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και συγκεκριμένα από δύο αγγελίες που ανήρτησε η εταιρεία στην ιστοσελίδα επαγγελματικής δικτύωσης LinkedIn, για δύο θέσεις εργασίας για το γραφείο της εταιρείας στην πόλη: η μία αφορά στον γενικό υπεύθυνο λειτουργίας της εταιρείας (general manager) και η άλλη στον υπεύθυνο μάρκετινγκ και διαχείρισης της δημόσιας και στα κοινωνικά δίκτυα παρουσίας της υπηρεσίας (community manager) για την πόλη της Αθήνας.
Οι δύο αγγελίες εργασίας αναρτήθηκαν στις αρχές Ιουλίου, ωστόσο παρέμειναν ενεργές για λίγες μόλις ημέρες. Μόλις έγιναν αντιληπτές και έκαναν τον «γύρο» των ελληνικών social media έκλεισαν, κάτι που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι έχουν βρεθεί τουλάχιστον οι κατάλληλοι υποψήφιοι για την ανάληψη των θέσεων.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός, όπως προκύπτει από τα καθήκοντα που αναφέρει η αγγελία, ότι ουσιαστικώς η θέση του γενικού διευθυντή της εταιρείας στην κάθε πόλη – και άρα και στην Αθήνα, πέρα από την ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας και των εσόδων της εταιρείας, αφορά και στο – προαναφερθέν – «λομπάρισμα» της υπηρεσίας σε τοπικό επίπεδο, προκειμένου να παρακαμφθεί η ύπαρξη ή ανάληψη νομοθετικών ρυθμίσεων που δημιουργούν πρόβλημα στη λειτουργία της υπηρεσίας: Καθώς, όπως και πολλές άλλες startups της αποκαλούμενης «διαμοιρασμένης οικονομίας», κινείται σε μία «γκρίζα» περιοχή ρυθμιστικής νομιμότητας και καθώς όπου λανσάρεται συναντά έντονες αντιδράσεις από τα συνδικάτα των επαγγελματιών οδηγών, η Uber επιχειρεί να διασφαλίσει ότι τα δισεκατομμύρια των επενδυτικών της «κολοσσών» θα δημιουργήσουν πράγματι τον «γίγαντα» που θα φέρει την «επανάσταση» στον χώρο των μεταφορών.
Όπως φαίνεται και από τα προσόντα που η ζητά η εταιρεία η θέση θα δοθεί σε ανώτερο στέλεχος με πολύχρονη εμπειρία στον επιχειρηματικό στίβο, ο οποίος θα πρέπει να διαθέτει γνώσεις επενδυτικής τραπεζικής, μάρκετινγκ, συμβουλευτικής κοκ.