Δημιουργική μάθηση, λύσεις για πολλούς

    Από: Startup Team
Πηγή: dEasy.gr

Λοιπόν με κάνετε περήφανο βρε σεις… δεν στέγνωσε το μελάνι για τους πολίτες του 21ου αιώνα, ούτε καν το μελάνι στο “startups για την εκπαίδευση” και βρέχει νέες επιχειρήσεις …. Καλώς τα δεχτήκαμε. Που να πρωτο-ξεκινήσω; Από το schoox έως το boundless κλπ κλπ. Το πρώτο αυτοπεριγράφεται σωστά και μοιάζει δυνατό, συλλογικό, μακρόπνοο, πολυ-πωλησιακό (τι γράφω ο τρελός) επιχειρηματικό μοντέλο. Θα αυγατίζει όσο υπάρχουν contributors, μαθήματα, και εν δυνάμει μαθητές από 20 έως 50+, ε; Τρομερό “about”: “An Academy where self-learners can earn badges and certificates online and build a strong portfolio of qualifications and experts teach online and monetize their knowledge”.

Ούτε ξέρω ποιοί το έφτιαξαν, αλλά μου δίνει το πιο αξιόπιστο παράδειγμα αυτών που περιγράφω στα Ideacasts. Χωράει επέκταση; Ειδικές τιμολογιακές πολιτικές ανά είδος κοινού; Γίνεται app με reminders (τα μάθατε φαντάζομαι: κοντά στο δις οι χρήστες mobile banking…); Επιδέχεται διεθνείς συνεργασίες; Επισκέπτες διεθνούς φήμης να κάνουν ένα σεμινάριο; Κυριακές εκπαίδευσης; e-Books; Πιστοποίηση κατά παραγγελία διεθνούς οίκου; Ανοιγμα ειδικών τμημάτων για εξειδικευμένους χώρους (π.χ. Ναυτιλια); Αφήνει πίσω του …με σκόνη τους παραδοσιακούς τρόπους; Θεωρητικά και ιδανικά…σε όλα ΝΑΙ! Ψιτ, αυτές είναι μακροχρόνια βιώσιμες, πρακτικά χρήσιμες, κερδοφόρες, συνεργατικές ιδέες όπως λέω.

Το boundless από την άλλη, με ηχηρό descriptor “Free, Open-Source Digital Textbook Provider” έρχεται και ξεπροβάλλει ανάμεσα από το cloud. Θα αγκαλιάσει και θα γίνει φιλαράκι με φοιτητές! Συγκεκριμένοι οι παίκτες; Το κοινό; Narrow-down όνειρα, προσδοκκίες και …πάτα στη γη… Free, anytime, με προκαθορισμένα readings που ο χρήστης ορίζει (από το κεφάλαιο του σπαστικού καθηγητή  ..έως τα σκονάκια …ε, Ελληνες είμαστε). Πανεπιστημιακές σχολές και φροντιστηριούχοι σας γελάω (δημιουργικά και όχι με κακία).

Νέα παιδιά δίνουν λύσεις και όχι κράτη, νόμοι, πολιτικές. Connected world, connected economy …the internet of ideas! Αλλά από κάπου πρέπει, στο μέλλον μας, να ξεκινούν αυτές οι ωραίες ιδέες. Να πω; Από την επίσημη εισαγωγή της δημιουργικότητας στη μάθηση. Ως γνωστό, το μυαλό που σιγοκοιμάται, μπαίνει σε μόνιμη χειμερία νάρκη (“δικό μου αυτό, μουστάκια”). Ξέρω, ξέρω, όπως πάντα θα μου πείτε “πες τα στη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας”, αλλά εγώ θα συνεχίσω να ονειρεύομαι τη χώρα μου …μια άλλη χώρα και πες πες πες …κάτι θα γίνει.

Η θεωρία της διδασκαλίας της δημιουργικότητας (ας την πούμε έτσι) δεν είναι πρόσφατη ανησυχία, αλλά γίνεται πιο επίκαιρη σήμερα που όλος ο κόσμος βλέπει τα αδιέξοδά του (είπαμε, όχι όλοι)… Ακαδημαϊκοί σαν τον E. Paul Torrance αφιέρωσαν ολόκληρη τη ζωή τους, για να πείσουν τις κοινωνίες για αυτή τη σημαντική κατάκτηση. Βεβαίως όχι χωρις αντιστάσεις, όπως θα φαντάζεστε. Υποστήριζε, ότι συγκεκριμένες ικανότητες αποκτούνται από στοχευμένη διδασκαλία και άσκηση. Παράδειγμα: αντί να λες βρείτε πληροφορίες και να φορτώνεις τα παιδιά, ζήτα τους να παρουσιάσουν σε 5 bullet points το επόμενο μάθημα και κάνε ερωτήσεις σε αυτά τα θέματα (co-creating the tuition subjects!). Από το σχολείο που σκοτώνει τη δημιουργικότητα, στο σχολείο που τη διδάσκει. Αγαπημένο video (και education startup pitch material) εκείνο του Sir Ken Robinson (TED Talk όπου ρητορικά θέτει το θέμα). Σε αυτό το video talk εκτός από 5.000.000 θεατές, είπε μια μεγάλη αλήθεια: έχουμε ένα σύστημα που οραματιστήκαμε χρόνια πριν, ενώ δεν ξέρουμε καν πως θα είναι το αύριο.

Αυτά παίδες πρέπει να αλλάξουμε και τα startups παραδείγματα, που ακολουθούν τον θείο δρόμο των coursera και khan academy είναι η Αλλαγή (ναι, με Α κεφαλαίο). Από μικρά βήματα θα αλλάξουμε τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων και μετά εκατομμυρίων. Είναι η στιγμή. Είναι η ανάγκη. Αχ, να με άκουγαν οι άνεργοι εκπαιδευτικοί και προγραμματιστές και να ένωναν δυνάμεις…. Ο Sir Ken Robinson πρόσφατα τουιτάρισε το link που καταδεικνύει ότι το 80% των εκπαιδευτικών στις ΗΠΑ που συμμετείχαν σε έρευνα, θα ήθελαν η Δημιουργικότητα να γίνει μάθημα. Στα ίδια βήματα ο David Hughes ιδρυτής της Decision Labs υποστηρίζει ότι “η καινοτομία είναι ένα κρίσιμο skill για την παγκόσμια οικονομία”.

Για σκεφτείτε λίγο επιχειρηματικά και μελλοντικά. Μπορούμε να μάθουμε τα παιδιά μας να σκέφτονται δημιουργικά; Γίνονται παιχνίδια να προσφέρουν τέτοια εκπαίδευση, όπως το Odyssey of the Mind; Γίνεται να φτιάξουμε δράσεις δημιουργικών Κυριακών στο δάσος ή στο internet; Ποιά εκπαιδευτική διαδικασία χωράει σε ένα site και ξυπνάει συναισθήματα στα παιδιά; Διαλέξτε: φωτογραφίες ή σκίτσα ή ανέκδοτα ή διηγήματα; Δεν παίζει ρόλο, αρκεί να είναι interactive. Μου άρεσε πολύ που το Colab άνοιξε τις πόρτες του σε νέα παιδιά. Μικρό δείγμα, αλλά ελπιδοφόρο μιας νέας λογικής που χρειαζόμαστε περισσότερο από ποτέ.

Ο μικρός μου ζωγραφίζει υπέροχα και δίνει δύσκολες φόρμες στο χαρτί. Αν πάω στο σχολείο και ρωτήσω “τι να τον κάνω”, απάντηση δεν θα πάρω, ή θα λένε “ασε μας ρε φίλε που νομίζεις ότι έχεις το παιδί-θαύμα”. Αλλά αν το ταλέντο του είναι εκεί; Δεν θα το μάθω ποτέ; Που είναι λοιπόν οι νέες επιχειρήσεις, που θα φέρουν νέα μυαλά και λύσεις για τους πολλούς; Που είναι οι νέες μορφές κοινωνικής επιχειρηματικότητας και οι developers και οι UX experts που θα ενωθούν για να μας πάνε στο μέλλον;

Κάπου εκεί έξω αλλά ακόμη δεν έχουν σπάσει τα σιλό τους. Εσείς όμως;

 

Τάσος, Stay tuned!

Σχετικά με το dEasy.gr

Δημιουργική μάθηση, λύσεις για πολλούς

Γιατί Deasy?

Έλα μου ντε… Γιατί Deasy? Και όχι γιατί το όνομα αυτού να είναι Deasy . Αυτό ήταν το εύκολο. Το Digital Easy Living που ήταν και η αρχική ιδέα, εύκολα (λέμε τώρα) κόπηκε έξυπνα, και έφτασε να γίνει logo.

“Χρειάζεται, ακόμα ένα site τεχνολογίας;”
Το ερώτημα προέκυπτε εύλογα και όσους espresso και αν έφερναν τα κορίτσια της Αίγλης οι απαντήσεις δεν ερχόντουσαν μαζί τους. Η πρόσκληση στην Αίγλη όμως είχε έρθει από το Νεκτάριο και οι προσκλήσεις από το Νεκτάριο είναι πάντα δελεαστικές (γιατί αν δεν πας εσύ θα χάσεις) και σεβαστές (γιατί είναι ο Νεκτάριος). Όταν άρχισαν να καταφτάνουν και ο Δημήτρης με το Φανούρη το ερώτημα είχε σχεδόν απαντηθεί.

Διάτανε..  κάποιοι από εμάς είμαστε στην αγορά αυτή (Internet, τεχνολογίες, διαφήμιση, πληροφορική, τηλεπικοινωνίες  και όλα τα σχετικά) περισσότερο από 10 χρόνια. Είδαμε περιοδικά να ανοίγουν και να κλείνουν. Στα περισσότερα –για να μην μπω σε όλα- γράψαμε και σε κάποια αρχισυντάξαμε κιόλας. Είδαμε στελέχη να μεγαλώνουν και να θεριεύουν, είδαμε εταιρείες να ξεπετάγονται και να κατακτούν «μερίδια», είδαμε το ιντερνέτ να γίνεται σιγά σιγά internet, είδαμε τα απίθανα flash sites να ωριμάζουν και να δίνουν και κάτι παραπάνω, είδαμε το dial up να γίνεται ADSL (και ας άσπρισαν τα μαλλιά μας), είδαμε το Google από άγνωστη λέξη να γίνεται must ακόμα και για ελληνικά σήριαλ. Προλάβαμε την κρίση του 2000, τις οθόνες με τα μεγάλα οπίσθια, τις προσφορές των εφημερίδων, το Netsperado, το δωρεάν internet, το πληρωμένο σιχτίρι των γραμμών, τις εξαγορές, τις συγχωνεύσεις και τις ανακοινώνεις για την άνθιση του ηλεκτρονικού εμπορίου όταν όσοι ψώνιζαν online γέμιζαν μετά βίας ένα βαν-άκι εξωτερικών μεταδόσεων μαζί με τις κάμερες και τα «πιάτα».

Γενικώς ζήσαμε εντός -και εκτός- online περιβάλλοντος και κυβερνοχώρου (θου Κύριε το στόματί μου) πολλά πολλά χρόνια και την περάσαμε μία χαρά. Είναι αυτός όμως λόγος για να ανοίξεις ένα site σχετικό με τεχνολογία; Μπορεί και να ναι. Δεν ξέρω. Για μας πάντως δεν ήταν. Το ότι μας έλειπε όμως «κάτι» ήταν. Και μάλιστα πολύ σοβαρός λόγος. Κάτι που να το διαβάζουν και όσοι δεν ξέρουν και δεν θέλουν να μάθουν τι κάνει ο Server, τι είναι το DHCP, το javascript και η java, η XTHML και τα CSS. Κάτι που να μιλάει σε όσους θέλουν η τεχνολογία να κάνει την καθημερινότητά τους πιο εύκολη, πιο χρήσιμη και (οψόμεθα) πιο απλή. Κάτι που να φέρνει κοντά στην τεχνολογία και την τέχνη, τη μόδα τα trends. Κάτι που να μπορεί να κάνει «θέμα» ένα καινούριο χρήσιμο site και όχι μόνο τα επαγγελματικά επιτυχημένα projects. Κάτι που θα παρουσιάσει τα στελέχη που εργάζονται για όλη αυτή την αγορά απαλλαγμένα από τα καθημερινά τους «ρούχα».

Και  αυτό θα κάνουμε. Θα παρουσιάσουμε ειδήσεις αναδεικνύοντας τη χρησιμότητά τους, θα συναντήσουμε πρόσωπα γνωστά στο Γκάζι στου Ψειρή και στο Χαλάνδρι (και όπου αλλού μας έρθει) και θα τα ρωτήσουμε τι πραγματικά κάνουν στο internet και πως παίζουν με τα τηλέφωνά τους. Θα λύσουμε και θα δέσουμε συσκευές για να σας τις μάθουμε καλύτερα. Θα απαντήσουμε σε ερωτήσεις που δεν έχουν απαντήσεις. Θα μιλήσουμε για όλους αυτούς που «έχτισαν» αυτό το περιβάλλον. Θα πούμε τα μικρά μυστικά (φυσικά) που κρύβουν μεγάλες ευκαιρίες και μεγάλες ιστορίες. Θα ρίξουμε άπλετο φως στην αλήθεια (αυτό πάντα θέλαμε να το γράψουμε αλλά μας το έκλεβε η TV). Μαζί με αυτά θα γράψουμε και θα παρουσιάσουμε ότι άλλο μας λείπει και κάτι θα μας πει πως σας λείπει  και σε εσάς.

Η παρέα δεν άργησε να συμπληρωθεί με τα νεώτερα «τέκνα».  Η Ελενίτσα, η Ειρήνη, ο Γιώργος, ο Βαγγέλης, ο Μάνος και αρκετοί ακόμα που είναι στο δρόμο θα αναλάβουν να δώσουν τη δική τους νότα.

Προφανώς θα το διασκεδάσουμε αφάνταστα καθώς – όπως ήδη έχετε καταλάβει- δεν σκοπεύουμε να βάλουμε τα χεράκια μας και να βγάλουμε τα ματάκια μας. Το Deasy είναι δικό μας και δικό σας. Το Deasy είναι παρέα και οι παρέες –όπως και η τεχνολογία- υπάρχουν για να περνάμε καλύτερα. Έτσι δεν είναι;

Deasy Team (δια χειρός Δράκου)