Πηγή fortunegreece.com
Υπέρ της δημιουργίας ενός σταθερού και ανταγωνιστικού φορολογικού συστήματος, με συντελεστή 15% για τις επιχειρήσεις, τάχθηκε ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Νότης Μηταράκης, μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο του Economist.
Παράλληλα, τόνισε ότι η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και η άσκηση κοινωνικής πολιτικής προϋποθέτουν βιώσιμη ανάπτυξη, η οποία χρειάζεται, κυρίως, ιδιωτικές επενδύσεις. Απαιτείται πολιτική σταθερότητα και όχι ρητορική που να διώχνει τους επενδυτές, ανέφερε ο κ. Μηταράκης, ενώ υπογράμμισε ότι τα περιουσιακά στοιχεία της Ελλάδας πρέπει να αποτελέσουν τον καταλύτη της ανάπτυξης, με αρωγό το κράτος.
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής του τομέα ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ, Γεώργιος Σταθάκης, δήλωσε, μεταξύ άλλων: «Η επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων και του κατώτατου μισθού στα επίπεδα προ μνημονίου, η εφαρμογή στοιχειωδών κανόνων φορολογικής δικαιοσύνης και ο προσανατολισμός των δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων σε κατεύθυνση πιο παραγωγικών τομέων της οικονομίας, θα είναι από τις βασικές οικονομικές επιλογές μας».
Υποστήριξε ότι το ελληνικό μνημόνιο ήταν το πιο αποτυχημένο πρόγραμμα οικονομικής αναδιάρθρωσης που εφαρμόστηκε ποτέ και πρόσθεσε ότι η απότομη δημοσιονομική προσαρμογή και η μεγάλη αποεπένδυση των τελευταίων ετών οδήγησαν σε πρωτοφανή ύφεση και ανεργία. Ο κ. Σταθάκης επισήμανε ότι το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων δεν μπορεί να περιλαμβάνει δημόσια γη, διότι, όπως είπε, το Σύνταγμα δεν επιτρέπει την πώλησή της. Μάλιστα, τάχθηκε υπέρ της διατήρησης υπό δημόσιο κρατικό έλεγχο των βασικών υποδομών, όπως είναι τα αεροδρόμια και τα λιμάνια.
«Η Ελλάδα θα πρέπει να γίνει η Φλόριδα της Ευρώπης», είπε από το βήμα του ετήσιου συνεδρίου του Economist ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Calamos Investments, Τζον Κάλαμος, ο οποίος μίλησε για πλεονεκτήματα της χώρας σε τομείς όπως ο τουρισμός, η ενέργεια και η ναυτιλία. Διαπιστώνοντας σταδιακή βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος στην Ελλάδα, προέτρεψε για πολιτικές επιλογές οι οποίες θα αναδομήσουν τον ιδιωτικό τομέα, θα δημιουργήσουν ευκαιρίες και θα αποφέρουν θέσεις εργασίας.
Ιδιαίτερα σημαντική παράμετρο χαρακτήρισε την πρόσβαση σε ρευστότητα, εκφράζοντας την άποψη ότι, λόγω της δυστοκίας των τραπεζών προς αυτή την κατεύθυνση, λόγω των επιπτώσεων της κρίσης, είναι προτιμότερο να αναζητηθούν δυνατότητες στις αγορές κεφαλαίων.
Το ενδιαφέρον των ρωσικών σιδηροδρόμων για συνέργεια με την Ελλάδα στον τομέα της επαγγελματικής διαχείρισης των λιμενικών και σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων ως ένα ενιαίο σύστημα logistics εξέφρασε στο συνέδριο του Economist ο πρόεδρος των ρωσικών σιδηροδρόμων Βλαντιμίρ Γιακούνιν. Σε αυτό το πλαίσιο, μίλησε για δυνητική υψηλή συνδρομή στην οικονομική μεγέθυνση της ελληνικής οικονομίας και δημιουργία θέσεων εργασίας.
«Τα περιουσιακά στοιχεία του μείζονος ενδιαφέροντός μας είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ο σιδηροδρομικός διαχειριστής ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η εταιρεία επισκευής και συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού ROSCO», τόνισε ο κ. Γιακούνιν, ο οποίος μίλησε για «αναγκαία βήματα», με στόχο μία «επιτυχημένη ιδιωτικοποίηση του ελληνικού τομέα μεταφορών»: Επιβεβαίωση και παρουσίαση των σχεδίων για τη νέα σιδηροδρομική υποδομή, ευθυγράμμισή της με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, αποσαφήνιση των διαδικασιών και των χρονοδιαγραμμάτων διαγραφής χρεών που συσσωρεύτηκαν, πριν από την ιδιωτικοποίηση, κ.ά.
Διαβάστε Περισσότερα στο fortunegreece.com