Είναι γύρω μας. Τους συναντάμε στην καθημερινότητα μας. Για την ακρίβεια, συναντάμε τις επιχειρηματικές τους ιδέες, οι οποίες έφτασαν στην επιτυχία. Είναι οι Έλληνες «Business heroes» που είχαν την ιδέα, τον τρόπο και την επιμονή. Και κάπως έτσι, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες, καταγράφουν το δικό τους Success Story.
Και ποιοι είναι αυτοί; Είναι αρκετοί. Έχουμε για παράδειγμα, την ελληνική αλυσίδα café, Mikel. Μια επιχειρηματική ιδέα που «γεννήθηκε» στην Λάρισα και πλέον έχει εξαπλωθεί σε όλη την χώρα, με πάνω από 85 καταστήματα. Πριν λίγες μέρες μάλιστα, το γνωστό περιοδικό Forbes έγραψε ότι «Τα Starbucks μειώνουν τις τιμές καφέ στην Ελλάδα». Στο ρεπορτάζ γινόταν εκτενή αναφορά στη μείωση των τιμών της αλυσίδας Starbucks στη χώρα μας, σε αντίθεση με την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί στις άλλες χώρες, ως αποτέλεσμα του ισχυρού ανταγωνισμού που δέχεται από τα Mikel.
Οι καλοφαγάδες… που διαβάζουν αυτές τις γραμμές, σίγουρα θα γνωρίζουν τα Nanou Donuts. Μια επίσης ελληνική εταιρία, η οποία κινείται δυναμικά στην αγορά παρά την κρίση. Επενδύοντας στην ποιότητα, αλλά και στις χαμηλές τιμές, οι οποίες είναι προσαρμοσμένες στα δεδομένα τις εποχής. Σήμερα, η εταιρία απαριθμεί, όχι ένα, όχι δύο, αλλά 127 (!) σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα.
Οι επιχειρηματικές επιτυχίες «made in Greece», δεν σταματούν εδώ. Υπάρχουν και οι Next Generation πρωτοβουλίες, οι ποίες με μεθοδικότητα και σωστό πλάνο έχουν φτάσει σε υψηλό επίπεδο. Για παράδειγμα, το site σύγκρισης τιμών Skroutz.gr. Το οποίο αξιοποίησε την ανάγκη του αγοραστικού κοινού για σύγκριση τιμών σε προϊόντα και βρίσκεται σε συνεχή ανοδική τροχιά. Σήμερα, οι μοναδικοί επισκέπτες του, ξεπερνούν τα 3.000.000 κάθε μήνα.
Έντονη παρουσία έχει και το επίσης ελληνικό Taxiplon (διαβάστε την αποκλειστική συνέντευξη εδώ). Με την βοήθεια των νέων τεχνολογιών, άλλαξε τα δεδομένα στην αγορά του ταξί. Παρέχει στους επιβάτες δωρεάν κλήση σε ταξί… κατ’ οίκων. Με επιπλέον πληροφορίες για τον εκάστοτε οδηγό και όχημα. Αυτή την στιγμή, με το Taxiplon συνεργάζονται 865 οδηγοί ταξί στην Αθήνα και περίπου 380 στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Έχουμε το DoctoranyTime.gr. Μια ιστοσελίδα μέσω της οποία ο κάθε πολίτης μπορεί να βρει εύκολα και γρήγορα τον γιατρό που επιθυμεί. Σημαντικό ρόλο στο συγκεκριμένο Success Story έπαιξε η διαφάνεια αλλά και η «σφραγίδα» του κόσμου, αφού ο καθένας μέσω του εν λόγω site μπορεί να αξιολογήσει ελεύθερα τον εκάστοτε γιατρό.
Οι ελληνικές επιχειρηματικές επιτυχίες είναι αρκετές και δεν σταματούν εδώ. Υπάρχουν αρκετά Startups που δραστηριοποιούνται, για παράδειγμα, στον τομέα του τουρισμού και πηγαίνουν πολύ καλά. Ιστορίες μεγαλύτερης ή μικρότερης επιτυχίας, που θα έπρεπε να προβάλλονται περισσότερο από τα ΜΜΕ.
Και γιατί αξίζει να αναφέρουμε ενδεικτικά ονόματα, όπως στο παρόν άρθρο; Διότι στην Ελλάδα της (όχι μόνο οικονομικής) κρίσης, παρατηρείται και ένα άλλο φαινόμενο: σε κάθε είδους συζητήσεις που μπορεί να αναφέρεις ότι «βρε αδερφέ, υπάρχουν και Έλληνες που τόλμησαν επιχειρηματικά και πέτυχαν», η απάντηση- ερώτημα που λαμβάνεις συνήθως είναι «ε καλά, και ποιοι είναι αυτοί;». Να λοιπόν ποιοι είναι. Μάλλον, κάποιοι από αυτούς. Γιατί η σχετική λίστα είναι πολύ μεγαλύτερη.
Βεβαίως, δεν είναι όλα ρόδινα στη χώρα μας. Ειδικά τα τελευταία χρόνια. Όλοι αυτοί οι «Business heroes» δραστηριοποιούνται σε ένα δυσμενές οικονομικό περιβάλλον. Οι δυσκολίες υπάρχουν. Αλλά, όπως έλεγε κάποτε ένας αμερικανός συγγραφέας, «μην εύχεσαι να ήταν πιο εύκολο. Να εύχεσαι να ήσουν εσύ καλύτερος».