Πηγή Deasy.gr
Να βάλουν τέλος στις κρυφές επιβαρύνσεις και δαπάνες, προσφέροντας ταυτόχρονα μεγαλύτερη διαφάνεια, επιχειρούν οι νέοι κανόνες για τις συναλλαγές μέσω Internet, που τέθηκαν σε ισχύ σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης την προηγούμενη εβδομάδα.
Αν και η νέα οδηγία είχε δημοσιοποιηθεί το 2011, χρειάστηκε μία τριετία προκειμένου να ενταχθεί στο νομοθετικό πλαίσιο των κρατών – μελών με την Ελλάδα, μάλιστα, να είναι από τις πρώτες που το έκαναν. Πολλές αλλαγές αποσκοπούν στην μεγαλύτερη προστασία του καταναλωτή, όπως, για παράδειγμα, έχει δικαίωμα εντός 14 ημερολογιακών ημερών από τη στιγμή που το αγαθό φθάνει στην κατοχή του να το επιστρέψει. Ο πωλητής είναι, μάλιστα, υποχρεωμένος να παρέχει στον καταναλωτή υπόδειγμα αίτησης υπαναχώρησης.
Επίσης, το νέο πλαίσιο απαγορεύει προσημειωμένα τετραγωνίδια στις ιστοσελίδες, καθώς σε πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν είχαν ως αποτέλεσμα να υπάρχουν κρυφές χρεώσεις για τους καταναλωτές. Ακόμη, καταργούνται επιβαρύνσεις για τη χρήση καρτών και ανοικτών τηλεφωνικών γραμμών, ενώ είναι υποχρεωτική η ενημέρωση για τη συνολική αξία των προς παραγγελία αγαθών και υπηρεσιών πριν την ολοκλήρωση της αγοράς.
Τέλος, απαγορεύεται η χρέωση των καταναλωτών με επιπρόσθετη δαπάνη που να υπερβαίνει το κόστος χρήσης του ιδίου μέσου πληρωμής από τον έμπορο. Για παράδειγμα, ο έμπορος δεν μπορεί να κερδίζει κάποιο ποσό έστω και μικρό σε περίπτωση που ο καταναλωτής προτιμά να πληρώσει μέσω αντικαταβολής.