Categories: Articles

Το Sponsor Boat αλλάζει τα δεδομένα στον τομέα των χορηγιών

Η SponsorBoat ήρθε να αλλάξει τα δεδομένα στο τομέα χορηγήσεων καθώς στόχος της είναι να λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ των διοργανωτών εκδηλώσεων και επίδοξων χορηγών. Η πενταμελής τηςSponsor Boat, έχει επιλεγεί και στον συνεργατικό κόμβο orange grove της ολλανδικής πρεσβείας. Όπως αναφέρει στο sofokleousin.gr o Αλέξανδρος Μέλης, η χορηγία είναι ένα μια πολύ σημαντική στρατηγική μάρκετινγκ και επικοινωνίας τόσο στην ελληνική όσο και τη διεθνή αγορά. Άλλωστε τα ποσά τα οποία ξοδεύονται για χορηγίες είναι τεράστια και συνεχώς αυξανόμενα.

Τι υπηρεσίες προσφέρει και σε ποιους απευθύνεται;

To Sponsor Boat είναι μια πλατφόρμα διαχείρισης που βοηθά στελέχη μάρκετινγκ να διαμορφώσουν μέσα από ένα πλήθος επιλογών μία αποδοτική αξιοποίηση των εταιρικών τους χορηγιών. Το πρόβλημα που διαπιστώσαμε είναι ότι οι μεγάλοι οργανισμοί δεν διαθέτουν μια τυποποιημένη διαδικασία αξιολόγησης των χορηγιών τους, αντίστοιχη με τα άλλα κανάλια μάρκετινγκ (παραδοσιακό, διαδικτυακό  κ.ο.κ).  Αυτό έχει άμεσες επιπτώσεις στην λήψη αποφάσεων σχετικά με την επιλογή των εκάστοτε χορηγικών ευκαιριών και φυσικά στον  καταμερισμό του ετήσιου προϋπολογισμού.

Πλέον μέσω του SponsorBoat σε απλά βήματα οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση και να διαχειρίζονται τις ενεργές χορηγίες , να επικοινωνούν εύκολα με όλα τα άτομα της ομάδας, να στέλνουν και να λαμβάνουν επιπλέον on-site αξιολογήσεις της χορηγούμενης εκδήλωσης,  να παρακολουθούν όλες τις σχετικές αναφορές και τις συζητήσεις που γίνονται από τους καταναλωτές στο διαδίκτυο καθώς και να εξάγουν λεπτομερή reports για ένα ή συνδυασμό περισσοτέρων εκδηλώσεων.

Με αυτόν τον τρόπο οι Marketing ή Sponsorship Μάνατζερς οποιοδήποτε οργανισμού που χρησιμοποιεί λίγο ή πολύ τη χορηγία ως μέσο διαφήμισης μπορούν να βελτιστοποιήσουν το Return on Investment και να αποκτήσουν γρήγορα ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον κλάδο. Είναι άλλωστε κοινά αποδεκτό ότι οι η χορηγία είναι ένα μια πολύ σημαντική στρατηγική μάρκετινγκ και επικοινωνίας τόσο στην ελληνική όσο και τη διεθνή αγορά. Άλλωστε τα ποσά τα οποία ξοδεύονται για χορηγίες είναι τεράστια και συνεχώς αυξανόμενα.

Tι δυσκολίες κληθήκατε να ξεπεράσετε στο ξεκίνημα;

Η καθημερινότητά μας είναι να υπερπηδάμε τις δυσκολίες! Η ιδέα ξεκίνησε από ένα πραγματικό πρόβλημα, όταν στο παρελθόν οι ίδιοι είχαμε ασχοληθεί πολλές φορές με την αναζήτηση χορηγών προκειμένου να υποστηρίξουν πολιτιστικές ή εκπαιδευτικές δράσεις. Είναι πολύ δύσκολο και χρονοβόρο, το να πείσεις έναν οργανισμό ότι η εκδήλωσή σου έχει αξία και επηρεάζει θετικά και ουσιαστικά ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπων.

Αλλά και σε ακαδημαϊκό επίπεδο η χορηγία, ως μια σύνθετη διαδικασία η οποία περιλαμβάνει τη συνεργασία ανάμεσα στο χορηγούμενο και το χορηγό σε μια προσπάθεια να επιτευχθούν οι στόχοι και των δύο πλευρών, μας είχε απασχολήσει και από τη σκοπιά της έρευνας. Όταν ξεκινάς μια νεοφυή επιχείρηση, το πιο δύσκολο είναι να αποδείξεις την αξιοπιστία σου στην πράξη. Για να φτιάξεις κάτι από το μηδέν, πρέπει να δουλέψεις σκληρά και συστηματικά ώστε η κάθε αλληλεπίδραση του startup με το εξωτερικό περιβάλλον να είναι θετική για τον τελικό αποδέκτη.

Πώς βλέπετε τα πράγματα από στο μέτωπο της χρηματοδότησης;

Η χρηματοδότηση στην Ελλάδα από VC, Jeremie, Angel κ.ο.κ. αντιπροσωπεύει ένα πάρα πολύ μικρό αριθμό επενδύσεων σε startups στην πράξη, οπότε προσπαθούμε να φτάσουμε όσο πιο μακριά με ιδίους πόρους και να στοχεύσουμε τη Διεθνή αγορά το συντομότερο δυνατό. Το θετικό σε αυτό είναι ότι εγχώριες πρωτοβουλίες όπως το Orange Grove της Ολλανδικής Πρεσβείας όπου στεγαζόμαστε καθώς και το Foundation και οι IDGC, μας βοήθησαν στο να ανοίξουμε δίαυλο επικοινωνίας και με επενδυτές από το εξωτερικό.

Πώς σας υποδέχθηκαν οι εταιρίες στις οποίες απευθύνεται η υπηρεσία σας;

Οι εταιρείες μας ανοίξανε τις πόρτες τους σχετικά εύκολα, και αυτό ήταν πολύ χρήσιμο για εμάς καθώς μάθαμε πολλά συζητώντας μαζί τους σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουνε. Βέβαια, ακόμα οι εταιρείες δεν έχουν αλλάξει εντελώς νοοτροπία σε σχέση με τις διεθνείς τάσεις, αφού δεν κατανοούν πλήρως  τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν από τη συνεργασία τους  με startups. Η γενική εικόνα που πήραμε πάντως, τόσο από στελέχη όσο και από παραγωγούς εκδηλώσεων, είναι ότι υπάρχει ξεκάθαρη ανάγκη για καινοτομία στο συγκεκριμένο τομέα.

Ποιά είναι τα επόμενα βήματα του Sponsor Boat;

Αρχικά αναζητάμε πρωτοπόρους οργανισμούς με σκοπό να εξετάσουμε τρόπους που μπορούν να επωφεληθούν μέσω της τεχνολογίας μας. Στόχος μας είναι μέχρι το τέλος του 2014 να έχουμε τους πρώτους μας πελάτες από το εξωτερικό, ώστε να δουλέψουμε μαζί τους και να βελτιστοποιήσουμε την υπηρεσία μας.

Υπάρχει ανταγωνισμός στην υπηρεσία που παρέχετε;

Υπάρχουν κάποιες εναλλακτικές προτάσεις από άλλα startups κυρίως στις ΗΠΑ και αυτό είναι κάτι θετικό γιατί δείχνει ότι υπάρχει αγορά για το συγκεκριμένο τομέα. Περισσότερο ο ανταγωνισμός μας είναι έμμεσος και έχει να κάνει με εταιρικά software ή παρόχους διαφημιστικών υπηρεσιών με τους οποίους όμως σκοπεύουμε να συνεργαστούμε.

Τι θα συμβουλεύατε τους νέους που ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με την επιχειρηματικότητα;

Εξωστρέφεια! Να μιλήσουνε για την ιδέα τους και να έρθουνε σε επαφή με το ελληνικό startup  οικοσύστημα, γίνονται αρκετές σοβαρές προσπάθειες και εφόσον είναι αποφασισμένοι, είναι σίγουρο ότι θα επωφεληθούνε. Λίγοι είμαστε, ας συνεννοηθούμε μια φορά.

Ποια στοιχεία πιστεύετε ότι αποτελούν ς τα συστατικά επιτυχίας σε μια start-up επιχείρηση;

Μια καλή ομάδα με κοινό σκοπό τη λύση ενός πραγματικού προβλήματος. Ένα από τα πιο κρίσιμα θέματα για το νέο Έλληνα επιχειρηματία είναι το κατά πόσο είναι δεκτικός σε εξωτερικές συμβουλές  που θα μπορούσαν να βελτιώσουν περαιτέρω την επιχειρηματική του ιδέα.

Η Ελλάδα της κρίσης και της γραφειοκρατίας είναι μέρος για να αρχίσεις κάποιος μια δική του επιχείρηση;

Είναι καλό μέρος σε σχέση με τον ήλιο, τη γη και τους ανθρώπους που την κατοικούνε. Θεωρώ ότι το γραφειοκρατικό και φορολογικό καθεστώς παραμένει εχθρικό για τις νεοφυείς επιχειρήσεις, παρά τις διορθωτικές προσπάθειες που γίνονται.