Πηγή dingo.gr
Όλα αυτά τα οποία θα διαβάσετε μπορούν εύκολα να εφαρμοστούν σε οποιουδήποτε τύπου παρουσίαση, ομιλία, διάλεξη ό,που κι αν γίνεται αυτή, ασχέτως αν περιλαμβάνει και παρουσίαση του Powerpoint ή όχι.
Τις παρακάτω συμβουλές μπορείτε να εφαρμόσετε όταν πουλάτε ή παρουσιάζετε τα προϊόντα σας, όταν κάνετε μια δημόσια ομιλία και γενικότερα όποτε θέλετε να μεταδώσετε κάτι αποδοτικά στο κοινό σας.
1. Οι Παρουσιάσεις σας Πρέπει να Έχουν μια Δομή
Η δομή αυτή θα πρέπει να είναι δουλεμένη με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να παίρνετε τα πράγματα με τη σειρά. Συνήθως οι περισσότεροι τη διαμορφώνουν με βάση τη γνωστή διαδρομή «από το γενικό στο ειδικό», αυτό όμως δεν είναι πάντα απαραίτητο. Σημασία έχει η δομή αυτή να βγάζει νόημα με τρόπο που α) το κοινό σας να θυμάται καλύτερα αυτά που του είπατε β) να μπορεί να παρακολουθήσει τι θα πείτε στη συνέχεια με βάση τα προηγούμενα γ) να μπορεί ανά πάσα στιγμή να αντιλαμβάνεται το θέμα στο οποίο αναφέρεστε και πώς όλα αυτά τα θέματα συνδέονται μεταξύ τους. Εφόσον λοιπόν έχετε φτιάξει αυτή τη δομή θα πρέπει να ενημερώσετε το κοινό σας από την αρχή της ομιλίας τη δομή αυτή, ώστε να μπορέσει να σας παρακολουθήσει καλύτερα στη συνέχεια.
2. Αρχή Μέση Τέλος
Η δομή σας θα πρέπει να αποτελείται από 3 κύρια σημεία. Το να χωρίσετε μια παρουσίαση σε 3 μόνο κύρια σημεία βοηθά το κοινό να θυμάται καλύτερα. Με βάση αυτά τα 3 κύρια σημεία μπορείτε να διαμορφώσετε ανάλογα και τον τρόπο της παρουσίασης σας. Δύο ωραίες λύσεις είναι:
α) Εφόσον χρησιμοποιείτε «slides» (παρουσιάσεις), μπορείτε να τα κάνετε τα 3 κύρια σημεία να είναι εμφανώς χωρισμένα μεταξύ τους π.χ. με 3 διαφορετικά χρώματα στο background ή με 3 διαφορετικά σύμβολα κ.ο.κ.
β) Ένας άλλος τρόπος είναι να χρησιμοποιήσετε το ίδιο σας το σώμα. Στο πρώτο μέρος της παρουσίασης βρίσκεται αριστερά (από την πλευρά του κοινού) στο δεύτερο μέρος πηγαίνετε στη μέση και στο τρίτο μέρος καταλήγετε στα δεξιά. Δηλαδή όπως ακριβώς και με τη φορά της ανάγνωσης. Έτσι το κοινό σας υποσυνείδητα θα μπορεί να ανακαλεί ευκολότερα τι είπατε σε κάθε φάση.
Με την ίδια λογική κάποιοι πολύ φτασμένοι εισηγητές σεμιναρίων χρησιμοποιούν άλλα ρούχα (συνήθως κάποια στολή) ή κάποια θεματικά σκηνικά ακριβώς για να θυμάται καλύτερα το κοινό τους.
3. Δραματικότητα στο Λόγο
Το πιο βαρετό πράγμα σε μια παρουσίαση είναι να μιλά κάποιος συνέχεια στο ίδιο ύφος και στον ίδιο τόνο από την αρχή μέχρι το τέλος. Αυτό και το κοινό κουράζει και δεν του επιτρέπει να κατανοήσει και να θυμάται αυτά που του είπατε. Εσείς λοιπόν αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να αποκτήσετε αυτό που αποκαλείται «δραματικότητα» στο λόγο και ορίστε 2 απλοί τρόποι:
α) Να κάνετε παύσεις στα σημαντικά σημεία. Λέτε δηλαδή αυτό που θέλετε να πείτε και μετά κάνετε μια παύση. Αυτό δείχνει ότι αυτό που είπατε είναι σημαντικό ενώ ταυτόχρονα δίνετε και χρόνο στο κοινό να το σκεφτεί και να το χωνέψει.
β) Κλιμακώσεις στη φωνή. Σκεφτείτε τη ροή του λόγου σας σαν μια «γη». Ταξιδεύοντας κάποιος σε αυτή τη γη τη μια φορά θα συναντά ένα βουνό, έπειτα θα διασχίζει μια πεδιάδα ενώ ενίοτε θα περνά και από λίμνες. Αυτή η διαφορετικότητα διατηρεί το κοινό συγκεντρωμένο και ξεκούραστο….
Διαβάστε Περισσότερα στο dingo.gr