Πηγή fortunegreece.com
Το Facebook έχει κάθε λόγο για να υπερηφανεύεται πως είναι ο κυρίαρχος των social media. Δεν είναι μόνο ο αριθμός των χρηστών που αυξάνεται διαρκώς – φτάνοντας τα 1.28 δισ. άτομα -, ούτε ο μεγάλος χρόνος παραμονής, αλλά κυρίως το ποσοστό των ενεργών χρηστών – αφού σύμφωνα με τον Ζούκερμπεργκ το 65% των κατόχων προφίλ στη πλατφόρμα το χρησιμοποιούν καθημερινά.
Πως γίνεται, όμως, το Facebook να γίνεται όλο και πιο εθιστικό;
Δεν είναι μόνο η ικανότητα της στοχευμένης διαφήμισης ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του καθενός και το φιλτράρισμα των news feed – όλα δείχνουν πως έχει βρει τη «μυστική» συνταγή και ξέρει τι μας αρέσει. Κυριολεκτικά.
Το κουμπί του Like, το οποίο σου επιτρέπει να συμφωνήσεις, να επικροτήσεις ή να θαυμάσεις κάτι, κυκλοφόρησε ένα χρόνο μετά τη παρουσίαση του news feed το 2006. Με αυτό τον τρόπο η σελίδα με τα νέα έπαψε να ανανεώνεται χρονολογικά και κατέληξε να είναι ένας «καθρέφτης» των πραγματικών ενδιαφερόντων κάθε χρήση. Αυτό ήταν το μεγάλο στοίχημα για τους υπεύθυνους του Facebook, να καταφέρουν να φιλτράρουν τα δεδομένα με βάση τα ενδιαφέροντα του καθενός και να εμφανίζονται πρώτα τα νέα των ανθρώπων που έχετε μεγαλύτερη αλληλεπίδραση.
Ποια η δύναμη του Like; Γιατί οι υπόλοιπες επιλογές του share και των σχολίων δεν είχαν το ίδιο αποτέλεσμα και το μόνο που κατάφεραν ήταν να δημιουργήσουν ένα «ποιοτικό πρόβλημα» στη σελίδα;
Πως κατάφεραν να μετριάσουν την επιθυμία των χρηστών για τη δημιουργία του Unlike button; Η απάντηση είναι απλή: Να αρχίσουν να μαζεύουν δεδομένα που να δημιουργούν «κατηγοριοποιήσεις», που μέχρι τότε δεν είχαν καταφέρει να έχουν. Τρεις είναι οι πηγές δεδομένων από τις οποίες συλλέγουν τις πληροφορίες με τις οποίες θα καταφέρουν να κάνουν τους χρήστες να επιστρέψουν στην σελίδα: οι μελέτες, τα A/B tests και ο χρόνος παραμονής του καθενός.
Δημιουργώντας μοναδικούς λογάριθμους βασισμένους στον «χαρακτήρα» του κάθε προφίλ, μπορούν ταυτόχρονα να υπάρξουν χιλιάδες μικρά «Facebooks» που προσαρμόζονται στον κάθε χρήστη ξεχωριστά. Αυτός είναι και ο λόγος που καμία σελίδα δε μοιάζει με κάποιου άλλου.
Διαβάστε Περισσότερα στο fortunegreece.com