Πηγή: www.epixeiro.gr, συντάχθηκε από την Βίκυ Ντάλλας
Είναι τελικά τόσα πολλά αυτά που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας όταν ετοιμάζουμε την ιστοσελίδα της επιχείρησής μας. Αν είχα όμως να επιλέξω τα 5 βασικά ποιοτικά στοιχεία που θα πρέπει να προσέξω στο Website της επιχείρησής μου, ποιά θα ήταν αυτά;
1. Αρχική Σελίδα
Η αρχική σελίδα του Website μας είναι η βιτρίνα της επιχείρησής μας. Υπάρχουν 2 ειδών “αρχικές σελίδες”. Οι minimalκαι αυτές που έχουν πολύ πληροφορία. Δεν υπάρχει σωστό και λάθος. Δηλαδή το ένα approach δεν είναι καλύτερο από το άλλο – είναι θέμα στρατηγικής απόφασης (ίσως λόγω εκτίμησης του χαρακτήρα των επισκεπτών της εκάστοτε επιχείρησης) το πoια λύση θα ακολουθήσουμε.
Είτε η αρχική σελίδα της ιστοσελίδας μας είναι minimal είτε είναι πιο “φορτωμένη” το σημαντικό είναι να ξέρουμε – να έχουμε αποφασίσει γιατί κάναμε το ένα έναντι του άλλου. Και στις 2 περιπτώσεις πρέπει να επικοινωνούμε στον επισκέπτη τι θέλουμε να κάνει. Να του προτείνουμε να δράσει στη σελίδα μας (να κάνει ένα κλικ για παράδειγμα). Να του προτείνουμε πορεία. Εμείς πρέπει να καθοδηγήσουμε τον επισκέπτη της σελίδας μας.
Αυτό ονομάζεται: Call to Action. Προτείνουμε λοιπόν μια πορεία – μια ενέργεια.
Μερικά παραδείγματα μπορείτε να δείτε εδώ. (ή να γράψετε στο Google “call to action examples“)
2. Στοιχεία Επικοινωνίας
Ένα από τα πιο κουραστικά πράγματα που μπορεί να βιώσει ο επισκέπτης (πελάτης μας) στην ιστοσελίδα μας είναι να ψάχνει τα στοιχεία επικοινωνίας και να μη μπορεί να τα βρει. Πολλές φορές συνεργάτες και πελάτες μας μπαίνουν στην Ιστοσελίδα μας μόνο για να δουν το τηλέφωνο ή τη διεύθυνσή μας. Άρα, ας κάνουμε τη ζωή τους εύκολη. Το κουμπάκι της επικοινωνίας πρέπει να λέει κάτι που καταλαβαίνει άμεσα -με μια γρήγορη ματιά- ο επσκέπτης. Για παράδειγμα: Επικοινωνία ή Contact us. Πιο παιχνιδιάρικοι τίτλοι σίγουρα θα ήταν πιο creative και θα μας έκαναν να διαφέρουμε από τους υπόλοιπους, όμως μπερδεύουν τους επισκέπτες.
Επίσης θα πρότεινα / μου αρέσει το τηλέφωνο επικοινωνίας να βρίσκεται σε όλες τις σελίδες του Website μας. Γιατί αυτό; Γιατί μπορεί εύκολα και γρήγορα όποια στιγμή ο πελάτης αποφασίσει πως θέλει να επικοινωνήσει μαζί μας να σηκώσει το τηλέφωνο και να επικοινωνήσει. Δε χρειάζεται να τον αναγκάσουμε να αλλάξει σελίδα – να πάει στη σελίδα της επικοινωνίας και μετά να μας πάρει τηλέφωνο. Αν αναγκαστεί να το κάνει αυτό ενδέχεται να έχει ξεχάσει τι ήθελε! Τον αποσυντονίζουμε. Η πληροφορία που δεχόμαστε καθημερινά είναι μεγάλη. Οι επισκέπτες μαζί με τη δική μας σελίδα κοιτάνε ταυτόχρονα και άλλες σελίδες. Είναι πολύ εύκολο να τους “χάσουμε” ανά πάσα στιγμή. Άρα πρέπει να τους κάνουμε τη ζωή εύκολη.
3. Google Analytics
Εφόσον έχουμε με πολύ κόπο δημιουργήσει την ιστοσελίδα μας – είναι απαραίτητο να παρακολουθούμε τα στατιστικά στοιχεία επισκεψιμότητας. Το σημαντικότερο όμως είναι να κοιτάμε τα στατιστικά στοιχεία με κριτική άποψη και να προσπαθούμε να βγάλουμε την ουσία πίσω από τα νούμερα. Η ουσία; Για παράδειγμα: Εκτός από την αρχική σελίδα που 90%+ θα έχουμε την περισσότερη επισκεψιμότητα ένα καλό στοιχείο που μπορεί να μας βοηθήσει είναι να δούμε τη 2η κατα σειρά σελίδα του Website μας που επισκέπτονται οι χρήστες. Η 2η σελίδα σε επισκεψιμότητα ίσως είναι ισάξια σημαντική με την αρχική μας σελίδα. Πολλές φορές βάζουμε όλη μας την ενέργεια στο να φτιάξουμε μια “τέλεια” αρχική σελίδα και ξεχνάμε πως έχουν σημασία και οι υπόλοιπες.
Για παράδειγμα σκεφτείτε ότι έχετε ένα μαγαζί με ρούχα. Η βιτρίνα σας είναι τέλεια αλλά με το που μπαίνει μέσα η πελάτισσα βλέπει ακαταστασία, δε μπορεί να καταλάβει που είναι τα γυναικεία ρούχα και που είναι τα αντρικά, τα φώτα του μαγαζιού είναι κλειστά, και η διακόσμηση ανύπαρκτη. Δε θα απογοητευτεί η πελάτισσα; Άρα λοιπόν, να γυρίσουμε πάλι πίσω στην ιστοσελίδα μας. Δίνουμε μεγάλη σημασία και στις εσωτερικές σελίδες. Σε σειρά προτεραιότητας κοιτάμε τι μας λένε τα Google Analytics. Αν λοιπόν τα Google Analytics μας πουν ότι 2η σε σειρά επισκεψιμότητας είναι η σελίδα των υπηρεσιών της ιστοσελίδας μας τότε σκεφτόμαστε τι άλλο μπορούμε για παράδειγμα να επικοινωνήσουμε στη σελίδα αυτή (εκτός των υπηρεσιών). Ή πως μπορούμε επικοινωνιακά να δώσουμε έμφαση στην υπηρεσία που είναι σημαντικότερη για εμάς.
4. Συνδέσεις με Social Media
Τα Social Media είναι στη μόδα. Η σωστή χρήση των Social Media μπορούν να μας βοηθήσουν να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας – μπορούν να μας βοηθήσουν να γίνουμε γνωστοί και πολλά άλλα. Αυτά είναι τα δεδομένα. Δεν τα αμφισβητεί κανείς. Πολλές εταιρείες – και ακριβώς επειδή είναι στη μόδα τα Social Media δημιουργούν μια σελίδα της επιχείρησής τους στο Facebook, ένα Twitter Account, ένα Linkedin Account κ.ο.κ. Βάζουν λοιπόν τα εικονίδια των Social Media στην αρχική σελίδα του Website. Μέχρι εδώ όλα καλά. Αν όμως πατώντας επάνω για παράδειγμα στο Facebook Page της εταιρείας σας ο επισκέπτης δει ότι δεν έχετε αναρτήσει κάτι το τελευταίο τρίμηνο τότε υπάρχει πρόβλημα. Ο επισκέπτης θα νοιώσει ότι είστε μια εταιρεία φάντασμα, θα αναρωτηθεί – υπάρχουν ακόμα; Θα αναρωτηθεί… είναι σοβαροί? Γιατί στη “βιτρίνα” της επιχείρησής τους μου ζητάνε να μπω με μια σελίδα η οποία είναι παρατημένη; Άρα λοιπόν. Ναι στα Social Media, ναι στην προώθησή τους – ΟΧΙ όμως να τα βάλουμε γιατί είναι στη μόδα και να τα αφήσουμε στην τύχη τους.
5. Αρχιτεκτονική της Πληροφορίας (Information Architecture)
Γιατί η Αρχιτεκτονική της Πληροφορίας είναι σημαντική; Η Αρχιτεκτονική της Πληροφορίας (IA, Information Architecture) είναι η οργάνωση της πληροφορίας ενός Website με τρόπο τέτοιο που διευκολύνει τον επισκέπτη στην πλοήγησή του. Πώς δηλαδή μπορούμε να βοηθήσουμε τον επισκέπτη να βρει την πληροφορία που θέλει με όσο το δυνατόν λιγότερα clicks και λιγότερη προσπάθεια; Ανάλογα το τι θέλετε να επικοινωνήσετε σε κάθε σελίδα του Website σας πρέπει η πληροφορία να είναι δομημένη διαφορετικά. Για παράδειγμα, στη σελίδα των νέων της επιχείρησής μας η σειρά εμφάνισης των νέων είναι χρονολογική. Πάνω πάνω εμφανίζεται το τελευταίο νέο της επιχείρησης και κάτω κάτω το πιο παλιό νέο (σε ημερομηνία ανάρτησης). Θα ήταν λάθος να εμφανίζουμε τα νέα με αλφαβητική σειρά. Από την άλλη αν για παράδειγμα έχουμε μια ιστοσελίδα με λίστα προμηθευτών για επώνυμα ρούχα τότε ο καλύτερος τρόπος εμφάνισης αυτής της πληροφορίας θα ήταν αλφαβητικά. Άρα λοιπόν: α) τι θέλουμε να επικοινωνήσουμε β) σε ποιους; γ)πώς μπορούμε να το επικοινωνήσουμε σωστά ώστε να μην ταλαιπωρήσουμε τον επισκέπτη;