Οι περισσότεροι ελεύθεροι επαγγελματίες σπάνια αφιερώνουν χρόνο στη διαδικασία καταγραφής των πελατών και των στόχων τους. Σ’ αυτό το άρθρο μπορείς να δεις 3 στρατηγικές για να μετατρέψεις τους στόχους σου σε μελλοντικούς πελάτες.
1. Όρισε τους (μακροπρόθεσμους) στόχους σου
Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται να κάνεις είναι να καταγράψεις τους μακροπρόθεσμους στόχους σου. Με άλλα λόγια, τις δουλειές που θα ήθελες να κλείσεις μέσα σε κάποιο χρονικό διάστημα ή να οριστικοποιήσεις κάποιες συμφωνίες που δεν προχωρούν όπως θα ήθελες. Ακόμα λοιπόν και να μην προχώρησε η συνεργασία με κάποιον πελάτη, καλό θα είναι να κρατάς πάντα σημειώσεις για την κάθε συμφωνία.
Ενδεικτικά, μπορείς να σημειώσεις τα παρακάτω:
- Ονοματεπώνυμο πελάτη
- Όνομα εταιρείας
- Ιστοσελίδα
- Email, αριθμός τηλεφώνου ή άλλα στοιχεία επικοινωνίας
- Τελευταία ημέρα συνάντησης
- Σημειώσεις σχετικά με παρελθούσες συνεργασίες ή άλλες πληροφορίες
Ένας εύκολος τρόπος για να παρακολυθείς και να συγκεντρώνεις τις πληροφορίες και τις ευκαιρίες για τους πελάτες σου είναι η ενημερωμένη καρτέλα Διαχείρισης Επαφών του Orbi.
2. Κράτησε επαφή
Η επαφή με τους πελάτες σου είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς σου. Ωστόσο, δεν χρειάζεται να σπαταλάς πολλή ενέργεια στην προσπάθειά σου να κρατάς επαφή με παλαιούς και νέους πελάτες.
3 απλοί τρόποι είναι οι παρακάτω:
- Newsletters: Ρώτησε τους πελάτες σου αν θα ήθελαν να ενημερώνονται για τα νέα της δουλειάς σου μέσω emails. Είναι ένας απλός και εύκολος τρόπος για να κρατάς επαφή με τους πελάτες σου. Ωστόσο, ποτέ μην στέλνεις μηνύματα σε περίπτωση που δεν έχεις την έγκρισή τους, καθώς αυτό θα μπορούσε να έχει αρνητικά αποτελέσματα.
- Social Media: Αναζήτησε τους πελάτες σου, παλαιούς και νέους, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εφόσον είσαι ενεργός χρήστης. Μπορείς να μοιράζεσαι οτιδήποτε σχετικό με τη δουλειά σου, να γνωρίσεις νέους πελάτες ή ακόμα και να αλληλεπιδράσεις με τους παλαιούς σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.
- Προώθησε χρήσιμες πληροφορίες: Αν βρεις κάποια χρήσιμη πληροφορία που μπορεί να αφορά κάποιον πελάτη σου, καλό θα είναι να την προωθήσεις. Θα εκτιμήσουν όχι μόνο την κίνησή σου, αλλά θα τους βοηθήσεις και έμπρακτα σε κάτι που πιθανόν να τους αφορά και να τους απασχολεί.
3. Ψάξε για νέες ευκαιρίες
Το τελικό βήμα για να μετατρέψεις τους στόχους σου σε πελάτες είναι να είσαι πάντα ενημερωμένος όσον αφορά πιθανές επαγγελματικές ευκαιρίες. Έτσι, όσο πιο πολύ χρόνο αφιερώνεις στην ενημέρωσή σου, τόσο πιο άμεσα θα μπορείς να κλείνεις νέες δουλειές. Για παράδειγμα, νέες ευκαιρίες μπορείς να βρεις μέσω του LinkedIn ή και μέσω διάφορων ιστοσελίδων αναζήτησης εξειδικευμένων επαγγελματιών από ιδιώτες.
Η ομάδα του Orbi,