Πηγή fortunegreece.com
Γράφει ο Θέμης Σαρανταένας, Σύμβουλος Μάρκετινγκ κ’ Ανάπτυξης Μικρών Επιχειρήσεων& Επιχειρηματιών (www.marketingconsultant.gr)
Η εύκολη λύση για να προσελκύσει υποψήφιους πελάτες μια μικρομεσαία επιχείρηση είναι να κάνει προσφορές τιμών. Μια τακτική που εφαρμόστηκε από πολλές επιχειρήσεις τα τελευταία τρία χρόνια και τελικά δεν είναι πάντοτε αποτελεσματική. Οι επιχειρηματίες και οι συνεργάτες τους εργάζονται περισσότερο, δημιουργούν αυξημένα λειτουργικά κόστη και εισπράττουν λιγότερο. Από την άλλη πλευρά, οι συνεχιζόμενες προσφορές τιμών και η εμφάνιση των ιστοσελίδων προσφορών δημιούργησαν μια καταναλωτική νοοτροπία προσφοράς. Δημιουργήθηκε ο καταναλωτής του κουπονιού, ο οποίος αναζητά προσφορές και εκπτώσεις και επιλέγει το πού θα δαπανήσει το διαθέσιμο εισόδημά του βάσει αυτού. Ευτυχώς ή δυστυχώς αυτό είναι μια πραγματικότητα. Οι προσφορές έχουν μπει για τα καλά στον επιχειρηματικό μας κόσμο και στην καταναλωτική μας συνείδηση.
Οι προσφορές τιμών κάνουν τους καταναλωτές να αναρωτιούνται γιατί κάνετε την προσφορά, αν η αγορά τους αξίζει ποιοτικά και αν πραγματικά αγοράζουν το προϊόν/υπηρεσία επειδή το έχουν ανάγκη ή επειδή απλώς είναι σε προσφορά. Οι προσφορές είναι στατικές και καθόλου ευέλικτες καθώς όλοι παίρνουν το ίδιο ποσοστό έκπτωσης, συνήθως μια χαμηλή τιμή με την οποία η επιχείρηση ίσα ίσα βγάζει τα κόστη της έχοντας την ελπίδα ότι μια πιθανή σύνδεση πώλησης θα αυξήσει την αξία του καλαθιού αγοράς. Έτσι, όπως το θέτω, κάποιος θα πει: «Τότε δεν πρέπει να κάνω προσφορές», αλλά και πάλι αυτή δεν είναι η λύση. Όταν ο ανταγωνισμός πιέζει τιμολογιακά, όταν ο καταναλωτής σκέφτεται (πλέον) με βάση την τιμή, πρέπει να χρησιμοποιηθεί κάποιος άλλος τρόπος καινοτόμος και αποτελεσματικός για να δομηθούν οι προσφορές μιας επιχείρησης.
Σίγουρα μέχρι σήμερα οι έξυπνες προσφορές πετυχαίνουν το κοινό και το «στρατολογούν» σε μια επιχείρηση.
Διαβάστε Περισσότερα στο fortunegreece.com