Categories: Articles

Αυτοσχεδιασμός στις εκπλήξεις: Πόσο τζαζ ….είναι η επιχείρησή σας?

πηγή: ALBA Blog

By: Kyriakopoulos Kyriakos, Associate Professor of Strategy and Marketing, Academic Director Executive MBA

Η μέρα σου στο γραφείο δεν έχει καν ξεκινήσει και τα τηλέφωνα και το e-mail έχουν πάρει φωτιά:  Πρέπει να αντιμετωπίσεις ξαφνικά πόλεμο τιμών από τον ανταγωνισμό ή να κατευνάσεις ένα εξαγριωμένο πελάτη μετά από λάθος παραλαβή ή να βρεις ένα νέο τρόπο μεταφοράς των ευπαθών προϊόντων σου εν μέσω μιας ξαφνικής απεργίας. Είτε είσαι ο γενικός διευθυντής, είτε ο υπεύθυνος εξυπηρέτησης  πελατών, είτε ο διευθυντής εφοδιαστικής αλυσίδας, πρέπει να «εφεύρεις» νέες απαντήσεις τώρα! Άμεσα!  Ο συνδυασμός δράσης σε πραγματικό χρόνο και καινοτόμου απάντησης σε εκπλήξεις διαφοροποιεί τον αυτοσχεδιασμό (improvisation) από τα παραδοσιακά, προσχεδιασμένα συστήματα όπου τα ανώτερα στελέχη σχεδιάζουν πλάνα, τα οποία εν συνεχεία υλοποιούν τα κατώτατα στελέχη.

Η μουσική τζαζ είναι εξαιρετικό παράδειγμα για να κατανοήσουμε τη ιδιαιτερότητα του αυτοσχεδιασμού (Berliner 1994).  Σε αντίθεση με την κλασσική ορχήστρα που υπάρχει χρονικός διαχωρισμός της σύνθεσης και εκτέλεσης, με  τους μουσικούς να στηρίζονται στην παρτιτούρα που έχει γράψει  ο δημιουργός εκ των προτέρων,  στην τζαζ δεν υπάρχει διαχωρισμός σύλληψης και εκτέλεσης. Ελλείψει παρτιτούρας να προδιαγράψει τις νότες που θα παίξουν, οι μουσικοί της τζαζ συλλαμβάνουν και αποδίδουν την μουσική τους ταυτόχρονα. Δεν έχουν την πολυτέλεια να διορθώσουν, να κάνουν «μοντάζ» στα πιθανά λάθη στους. Επινοούν την μουσική τους σε πραγματικό χρόνο χωρίς την πρόνοια ενός σχεδίου.

διαβάστε περισσότερα εδώ