Ήρθε η ώρα για ψώνια, περίοδος εκπτώσεων και προσφορών βλέπεις! Το καλό αυτής της περιόδου είναι ότι βρίσκεις πολύ καλές προσφορές και με σχετικά μικρό κεφάλαιο μπορείς να αποκτήσεις αρκετά (και ποιοτικά) κομμάτια.
Όσοι με γνωρίσατε και από προηγούμενα άρθρα μου, κυρίως ασχολούμαι με business oriented θέματα, κι αυτό θα κάνουμε και σήμερα. Το συγκεκριμένο άρθρο (όπως και τα προηγούμενα) δίνει κάποιες συμβουλές για το πώς πρέπει να «πουλάτε» καλύτερα τον εαυτό σας. Υπό την έννοια πώληση ουσιαστικά οριοθετείτε η μη λεκτική και λεκτική επικοινωνία σε εργασιακό και μη περιβάλλον.
Το θέμα μας σήμερα είναι η ένδυση και υπόδηση. Μπορεί να ακούγεται λίγο χαζό για πολλούς αλλά η εξωτερική εμφάνιση μετράει σημαντικά στην διαμόρφωση της εικόνας που θα σχηματίσει κάποιος τρίτος για εσάς.
Έχετε ακούσει τον κανόνα «55,38,7» ; Ο συγκεκριμένος κανόνας είναι ένας νόμος της επικοινωνίας. Ο άνθρωπος για να διαμορφώσει μια εικόνα μετρά με 55% την γλώσσα του σώματος, 38% την φωνητική επικοινωνία, χαμόγελο ,τόνο φωνής και μόνο με 7% το λεξιλόγιο, ρητορική κτλ.
Στην διαμόρφωση μιας εντύπωσης στον συνομιλητή μας εξέχουσα θέση έχει η μη λεκτική επικοινωνία (ρούχα, γλώσσα του σώματος). Δεν υποβαθμίζω την λεκτική αλλά στόχος εδώ είναι η αποτελεσματική περιγραφή της σημαντικότητας της μετάδοσης μηνυμάτων χωρίς να μιλάμε.
Όταν επιλέγεται τα ρούχα σας φροντίστε να είναι τέτοια κομμάτια που θα προβάλλουν το εγώ σας, τα θέλω σας και τους στόχους σας. Δεν είναι απαραίτητο να αγοράσετε πανάκριβα πουκάμισα και κοστούμια ή φορέματα (οι αναγνώστριες) αλλά ενδύματα που να επικοινωνούν για εσάς χωρίς ουσιαστικά εσάς, χωρίς δηλαδή να μιλήσετε.
Ανάλογα με τον τύπο των ανθρώπων που θα έρθετε σε επαφή επιλέξτε ανάλογα την ένδυση σας. Με τα ίδια ρούχα που πάμε για καφέ με ένα φίλο δεν πάμε και σε μια συνέντευξη ή συνέδριο. Επιλέξτε προσεκτικά την γκαρνταρόμπα σας ώστε να επιβεβαιωθεί η παραπάνω παράγραφος και προσέξτε να μην το παρακάνετε. Τυχαίνουν πολλές περιπτώσεις που ένα άτομο δεν μπορεί να υποστηρίξει αυτό που πουλάει. Μην προστεθείτε κι εσείς σ’ αυτή τη λίστα.
Όταν είστε πομπός μηνυμάτων και το ακροατήριο σας, σας κοιτάζει εξετάζει ασυναίσθητα όλες τις κινήσεις σας μέσα στον χώρο συμπεριλαμβανομένης και της ένδυσής σας. Υποσυνείδητα λοιπόν διαμορφώνει μια στάση είτε αρνητική, ουδέτερη ή θετική απέναντι στο μήνυμα σας και πράττει αναλόγως.
Σ’ αυτό το σημείο λοιπόν έρχεται και επιβεβαιώνεται ο κανόνας «55,38,7» . Για να γύρεις την ζυγαριά προς το μέρος σου πρέπει να εντυπωσιάζεις και χωρίς να μιλάς, είτε είναι ρούχα, είτε χαμόγελο, είτε χειρονομίες κτλ.
Εν κατακλείδι λοιπόν κι επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια η εμφάνιση είναι μια μορφή πειθούς και πολύ σημαντική μάλιστα. Φυσικά, εμφάνιση χωρίς κανένα περιεχόμενο δεν θα έχει αποτέλεσμα, οπότε προσέξτε κι αυτό. Καταλήγουμε λοιπόν ότι ένδυση και υπόδηση πρέπει να μιλάν για το ποιοι είστε χωρίς μιλάτε. Επίσης προσέξτε την γλώσσα του σώματος ούτος ώστε να οδηγεί τον δέκτη στην θέση που θέλετε να τον φέρετε.
Επιμέλεια: Παρλιάρη Δάφνη