Γράφει ο Μάνθος Ματθαιίδης, HR Consultant, www.qmetric.gr
Η δυναμική είσοδος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην καθημερινότητά μας, έχει οδηγήσει στη δημιουργία παγκόσμιων κοινοτήτων, οι οποίες μοιράζονται κοινά ενδιαφέροντα και στόχους. Ενώ το δημοφιλές facebook μας βοηθά να χαλαρώνουμε μένοντας σε επαφή με φίλους και γνωστούς, το Linkedin έχει, δικαίως, κατακτήσει τη θέση της πιο διαδεδομένης πλατφόρμας επαγγελματικής δικτύωσης. Η συγκεκριμένη κοινότητα ξεκίνησε το 2003 ως ιστοσελίδα κοινωνικής- επαγγελματικής δικτύωσης και αναζήτησης εργασίας μεταξύ επαγγελματιών. Σήμερα αριθμεί περισσότερους από 147 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως και φιλοξενεί τις πιο σημαντικές εταιρικές παρουσίες, ενώ είναι πολύ δημοφιλής σε ανώτερα στελέχη σε όλο τον κόσμο. Όσον αφορά στην παρουσία Ελλήνων χρηστών στην εν λόγω κοινότητα, αυτοί ξεπερνούν τις 400.000 με έντονη αυξητική τάση.
Το LinkedIn είναι η κατεξοχήν διαδικτυακή υπηρεσία επαγγελματικής δικτύωσης. Κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον της παγκόσμιας επαγγελματικής κοινότητας, συνεχίζει να αναπτύσσεται κάθε δευτερόλεπτο. Είτε πρόκειταιγια εργοδότες, είτε για υποψήφιους εργαζόμενους, είτε για bloggers, αυτή η πλατφόρμα είναι μια αξιόλογη πηγή πληροφορίας και διαλόγου για επαγγελματίες που θέλουν να επικοινωνούν με άλλους στον επαγγελματικό τους κλάδο.
Πλέον, όλο και περισσότεροι εργοδότες, head hunters και recruitment agencies ψάχνουν προσωπικό μέσω του LinkedIn. Φροντίστε να είστε και εσείς μέσα στις επιλογές τους!
Συμπληρώστε σωστά το προφίλ σας στο LinkedIn
Το προφίλ σας στο LinkedIn είναι η βιτρίνα του επαγγελματικού εαυτού σας. Γι’ αυτό πρέπει να έχει σωστή και πλούσια πληροφορία. Με αυτό τον τρόπο, θα κεντρίσετε το ενδιαφέρον και θα κερδίσετε την εμπιστοσύνη και την εκτίμηση αυτού που κοιτάζει το προφίλ σας. Δεδομένου ότι η πρώτη εντύπωση μετρά, το προφίλ σας πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
!command:ad!
α) Πλήρες ονοματεπώνυμο, όπως ακριβώς και στο βιογραφικό σας.
β) Φωτογραφία. Η εικόνα παίζει μεγάλο ρόλο για αυτό προσέξτε να επιλέξετε μια επαγγελματική φωτογραφία, στην οποία θα είστε ντυμένος ανάλογα. Βρείτε μια που αναδεικνύει το επαγγελματικό χαρακτήρα που θέλετε να προβάλλετε.
γ) Σαφής επαγγελματικός τίτλος (headline). Πρόκειται για ένα κομμάτι που συνδυάζεται άμεσα με το όνομά σας και φαίνεται ξεκάθαρα με το άνοιγμα της σελίδας σας. Για αυτό πρέπει το headline να προσδιορίζει με σαφήνεια την επαγγελματική σας θέση ή δραστηριότητα.
δ) Summary. Μια σύνοψη των ιδιοτήτων, των ταλέντων και των επαγγελματικών σας επιτευγμάτων και ενδιαφερόντων θα βοηθήσει αυτόν που βλέπει το προφίλ σας να αποφασίσει αν τον ενδιαφέρει να συνεχίσει να το μελετά.
ε) Background. Η εμπειρία που θα παραθέσετε στο background σας είναι από τα πιο σημαντικά τμήματα του προφίλ σας. Οι θέσεις εργασίας που είχατε στο παρελθόν θα πρέπει να είναι συγκεκριμένες και να συνοδεύονται από μια στοιχειώδης περιγραφή των αρμοδιοτήτων που είχατε. Όταν οι recruiters περιηγούνται στα προφίλ του LinkedIn για να αναζητήσουν πιθανούς υποψηφίους, ενδιαφέρονται να δουν και την προηγούμενη εμπειρία τους.
στ) Λέξεις-κλειδιά. Εμπλουτίστε το προφίλ σας με keywords, κάνοντάς το προσιτό σε μηχανές αναζήτησης, όπως το Google. Οι περισσότεροι recruiters ψάχνουν για προφίλ υποψηφίων χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά, οπότε καλό θα ήταν να είναι και το δικό σας προφίλ μέσα σε αυτά. Αυτές οι λέξεις-κλειδιά θα πρέπει να περιλαμβάνονται μέσα στην περιγραφή των θέσεων εργασίας και στο headline, και όχι στα skills.
η) Recommendations και Endorsements. Βρείτε και ζητήστε ευγενικά από παλιούς συνεργάτες και πελάτες σας να γράψουν κάτι για εσάς, προτείνοντάς σας έτσι σε υποψήφιους πελάτες ή εργοδότες. Εάν κάποιος ενδιαφέρεται για συνεργασία με επαγγελματία του χώρου σας, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα υπολογίσει τη γνώμη των άλλων για εσάς. Επίσης, προσθέστε “skills”ώστε να μπορούν τα άτομα του δικτύου σας να εκφράσουν την εμπιστοσύνη τους σε εσάς κάνοντας “endorse” σε ένα ή περισσότερα από αυτά τα “skills”. Μια καλή πρακτική είναι να κάνετε εσείς “endorse”σε φίλους, ώστε να τους προτρέψετε να κάνουν κι αυτοί το ίδιο σε εσάς.
θ) Συμπληρώστε πλήρως το προφίλ σας. Το LinkedInσας δίνει τη δυνατότητα να ελέγξετε το ποσοστό επί τοις εκατό των πληροφοριών που δίνετε στο επαγγελματικό σας προφίλ. Όσο πιο πλήρες είναι το προφίλ σας, τόσο το καλύτερο.
ι) Δείξτε δείγματα δουλειάς σας. Αυτό ενδείκνυται για όσους θέλουν να κάνουν upload το portfolio τους.
Tip: Προσοχή να μην υπάρχει αναντιστοιχία μεταξύ των πληροφοριών που δίνετε στο προφίλ σας στο LinkedIn με τις πληροφορίες που γράφετε στο βιογραφικό σας. Η συνέπεια είναι πολύ σημαντική!