Σκεφτείτε πόσες φορές μέσα στον τελευταίο χρόνο έχετε έρθει αντιμέτωποι με το επιχείρημα ενός marketer: «Αν θέλεις να επιτύχεις, πρέπει να κάνεις το καλύτερο δυνατό, ώστε να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό.» (Αν έχετε έρθει σε επαφή μαζί μου ή με τα γραπτά μου σίγουρα θα έχετε χάσει τον λογαριασμό!)
Αυτό δεν προσπαθούν όμως να κάνουν όλοι; Έτσι δεν είναι το λογικό; Είναι λογικό κι εσείς λοιπόν με τη σειρά σας να περιμένετε μία συμβουλή, η οποία τελικά θα σας δώσει και αυτό το κάτι παραπάνω, ώστε να σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε τελικά.
Ας μην πάρουμε τα πράγματα εγωιστικά, ότι πρέπει δηλαδή αναγκαστικά να πατήσετε επί πτωμάτων για να αναδειχθείτε και να ξεχωρίσετε στα μάτια των πελατών σας. Στην τελική, το να προσπαθώ να ξεχωρίσω μειώνοντας συνεχώς κάποιον άλλον δε δείχνει καμία ένδειξη υπεροχής, μάλλον ένδειξη φόβου θα έλεγα και κόμπλεξ κατωτερότητας. Δε θέλουμε νομίζω να μας θυμάται κάποιος έτσι, είτε είναι πελάτης μας είτε απλά άτομο του κύκλου μας.
Τι μπορεί να γίνει λοιπόν… Ποια μπορεί να είναι αυτή η ξεχωριστή φόρμουλα… Αυτό το κάτι παραπάνω που τελικά με ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και στην πράξη;
Τι καλύτερο από αυτό που έχετε μόνο εσείς, αυτό που είναι δικό σας και αποκλείεται να βρεθεί οπουδήποτε αλλού. Τι καλύτερο από το να μοιραστείτε τη δική σας ιστορία με τους πελάτες σας και να τους κάνετε ένα με αυτή.
Μιλήστε στο κοινό σας λοιπόν για το πώς πήρατε την απόφαση να δημιουργήσετε τη συγκεκριμένη επιχείρηση. Για ποιον λόγο αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το συγκεκριμένο αντικείμενο. Τι σας ενέπνευσε και κάνατε σκοπό της ζωής σας η επιχειρηματική σας ιδέα να τεθεί σε εφαρμογή και να επιτύχει;
Σίγουρα αν μπείτε σε αυτή τη διαδικασία θα έχετε πολλά να μοιραστείτε με τον κόσμο. Μη μείνετε όμως εκεί. Κάντε και τους πελάτες σας μέρος της ιστορίας σας. Τι είναι αυτό που θέλετε να τους προσφέρετε, τι στόχους έχετε για την εξυπηρέτησή τους, ποιοι είναι οι στόχοι σας για να τους κάνετε ευτυχισμένους και ικανοποιημένους μέσα από αυτό που προσφέρετε.
Τον τελευταίο καιρό γίνεται μεγάλη συζήτηση γύρω από το θέμα ότι μία επιχείρηση καταφέρνει και επιτυγχάνει όταν δημιουργεί έντονα συναισθήματα και εμπειρίες στους πελάτες, καθώς έτσι παραμένει χαραγμένη στη μνήμη τους. Με αυτόν τον τρόπο οι πελάτες αποκτούν μία πιο στενή σχέση με τη συγκεκριμένη επιχείρηση κι έτσι είναι πιο εύκολο να γίνουν και πιστοί σε αυτή.
Βγάλτε από το μυαλό του καταναλωτή ότι συναναστρέφεται απλά με μία επιχείρηση. Κάνετε κατανοητό ότι πίσω από αυτή την επιχείρηση κρύβεται κάποιος, ή μία ομάδα ατόμων που ξεκίνησαν κάνοντας τα αδύνατα δυνατά και συνεχίζουν με αυτόν το σκοπό για να του προσφέρουν το συγκεκριμένο προϊόν, ή τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Πείτε ποιος είναι ο σκοπός της ύπαρξής σας μέσα από τα δικά σας μάτια και τα μάτια των συνεργατών.
O Simon Sinek στην ομιλία του στο TED (την οποία αν δεν έχετε δει ακόμη, μη χάνετε χρόνο), είπε το εξής σοφό, μεταξύ άλλων:
“People don’t buy what you do, they buy WHY you do it”.
αναπτύσσοντας τον χρυσό κύκλο των ηγετών.
Μέσα από τη δική σας ιστορία έχετε την ευκαιρία να εξηγήσετε στο κοινό που στοχεύετε και με τον κατάλληλο τρόπο ΓΙΑΤΙ κάνετε αυτό που επιλέξατε, ΓΙΑΤΙ είστε οι καλύτεροι και στην τελική, ΓΙΑΤΙ αξίζει να σας προτιμήσουν.
Η ιστορία σας είναι τα γεγονότα που χάραξαν την πορεία σας και σας έφεραν εδώ που είστε σήμερα. Μοιραστείτε τη με τον κόσμο και θα είναι και η πορεία που θα χαράξει τον δρόμο σας προς την επιτυχία.
Πως γίνεται κάτι τέτοιο εφικτό;
Stay Tuned
…