του Κώστα Φαρμάκη,
Η ψηφιακή επανάσταση αλλάζει συθέμελα κάθε τομέα που αγγίζει, αλλά στην περίπτωση των εταιρειών τεχνολογίας και social media δεν φαίνεται να έχει αλλάξει και πάρα πολύ τον κρίσιμο τομέα της διαφήμισης και των δημοσίων σχέσεών τους. Οι εταιρείες PR δεν έχουν προσαρμοστεί στις μεγάλες αλλαγές της εποχής και ενώ οι εταιρείες-πελάτες τους ευημερούν, οι ίδιες αγωνίζονται να μείνουν στο παιχνίδι.
Όπως σημειώνει σε άρθρο της στο Venturebeat η Vanessa Camones, ιδρύτρια και CEO της εταιρείας μάρκετινγκ theMix agency, το πρόβλημα είναι τόσο έντονο που πολλές εταιρείες τεχνολογίας έχουν προσπαθήσει να δημιουργήσουν δικά τους τμήματα PR, αντί να εμπιστευθούν γίγαντες του χώρου.
Σύμφωνα με την άποψή της, το παραδοσιακό PR είναι απλώς ασύμβατο με τις εταιρείες τεχνολογίας. Ειδικά δε για τις startups, είναι παντελώς ακατάλληλο. Και εξηγεί τους λόγους:
Ο πελάτης δεν είναι βασιλιάς
Οι περισσότερες εταιρείες PR αντιμετωπίζουν τα λόγια και τις επιθυμίες του πελάτη σαν ευαγγέλιο, όσο παράλογα και αν είναι, όσες αντιρρήσεις και αν εκείνες έχουν. Όμως στην εποχή που οποιοδήποτε product launch μπορεί να γυρίσει μπούμερανγκ μέσα σε λίγες ώρες, οι κίνδυνοι δεν μπορούν να αγνοούνται. Δείτε τι συνέβη όταν το Twitter ανακοίνωσε νέους κανόνες στο blocking: η άμεση και έντονη διαμαρτυρία των χρηστών το ανάγκασε σε άμεση υποχώρηση. Μια καλή εταιρεία PR θα τους είχε συμβουλεύσει εκ των προτέρων για το ενδεχόμενο αυτό. Και αν το Twitter είναι μια μεγάλη εταιρεία, ικανή να αντέξει ένα τέτοιο χτύπημα, για τις περισσότερες μικρές κάτι τέτοιο θα ήταν μοιραίο.
Επιπλέον, οι περισσότερες εταιρείες χρησιμοποιούν το PR μόνο ως «κανάλι» για την έκδοση ανακοινώσεων και δελτίων τύπου. Πράγμα που μας πάει στο επόμενο λάθος: