Παρ’ όλο που το social media marketing είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος να γίνει γνωστή η εταιρία σας χωρίς υψηλά κόστη, το να το εφαρμόσετε δεν είναι πάντα ασφαλες. Μπορείτε να πέσετε πολύ εύκολα στην παγίδα των πέντε λαθών που ακολουθούν και να μειώσετε με αυτό τον τρόπο τις πιθανότητες επιτυχία σας καθώς και να προκαλέσετε ζημιά στην εικόνα της εταιρίας σας.
Όσο εκλυστικός κι αν είναι ο πειρασμός να προσπεράσετε την διαδικασία σχηματισμού ενός business plan, μην το κάνετε. Με την ανάπτυξη ενός business plan ουσιαστικά χτίζετε γερά θεμέλια πάνω στα οποία μπορεί να σταθεί η στρατηγική σας στα social media.
Ξεκινίστε το πλάνο σας απαντώντας τις παρακάτω ερωτήσεις:
α. Ποιό είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεστε?
β. Πώς σκοπεύετε να τους μιλήσετε?
γ. Πώς η διαφημιστική σας καμπάνια δένεται με το παραδοσιακό σας marketing plan?
δ. Ξέρετε ποιά στελέχη θα επανδρωθούν για την στρατηγική σας στα social media?
ε. Γνωρίζετε τον σκοπό που θέλετε να εκπληρώσετε μέσα από τα social media?
στ. Πώς θα μετρήσετε την επιτυχία σας?
Απαντήστε αυτές τις ερωτήσεις μαζί με τα μέλη που αποτελούν τον πυρήνα της ομάδας σας, τα στελέχη του marketing, των πωλήσεων και του προγραμματισμού. Καθώς το κάνετε αυτό, αφιερώστε λίγο χρόνο στο να διασταυρώσετε τις πληροφορίες που παίρνετε με άλλες social media marketing στρατηγικές. Θα σας βοηθήσει να βρείτε και να καλύψετε κενά. Όταν το πλάνο σας είναι έτοιμο, αποφασίστε ποιό θα είναι το άτομο στο οποίο θα το αναθέσετε.
Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που παρατηρείται σε πολλές Startups είναι ότι δεν γνωρίζουν ποιός είναι ο πελάτης τους και πώς συμπεριφέρεται. Για παράδειγμα, έρευνα της KISSmetrics δείχνει ότι στις κοινοποιήσεις από το twitter στις 5μ.μ. περισσότερος κόσμος κάνει κλικ και τις παρατηρεί, από τις υπόλοιπες ώρες.
Ακολουθούν μερικοί κανόνες που καλό θα ήταν να γνωρίζετε πριν ξεκινήσετε την καμπάνια σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ξεκινήστε συζητήσεις με ερωτήσεις που ερεθίζουν την σκέψη. Μην ακολουθείτε κάποιον στο twitter και μετά σταματάτε να τον ακολουθείτε όταν σας ακολουθεί εκείνος. Ο λόγος που ακολουθείτε μία μάρκα στο twitter είναι γιατί καταλαβένετε την αξία της και εκτιμάτε το περιεχόμενο που μοιράζεται. Προωθείστε άλλα άτομα μαζί με την δική σας μάρκα. Μαζί με κάθε κοινοποίηση που κάνετε για την μάρκα σας, αναφέρετε και άλλα άτομα καθώς και άλλες εταιρίες τουλάχιστον πέντε φορές. Μην επεκτείνεστε πάρα πολύ. Επικεντρωθείτε στην χρήση των πολύ τεσσάρων δικτύων. Σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να μην έχετε αρκετό χρόνο να κοινοποιήτε συχνά περιεχόμενο για να έρθετε σε επαφή με τους χρήστες.