Ο άνθρωπος εκ φύσεως προσπαθεί να ανακαλύπτει κίνητρα και αφορμές στη ζωή του για να καταφέρνει να πηγαίνει κάθε μέρα ένα βήμα μπροστά. Η έλευση του νέου έτους σου δίνει την αφορμή να ξεκινήσεις μία καινούρια προσπάθεια και τα απαραίτητα κίνητρα που θα δώσουν όλο σου το είναι σε αυτό που έχεις στο μυαλό σου.
Σχεδιάζεις από 1/1/2014 να δημιουργήσεις τη δική σου εταιρεία και να κατακτήσεις τον κόσμο των startups; Και πολύ καλά κάνεις! Έχεις την ιδέα και ένα υποτυπώδες business plan. Αυτά όμως δεν αρκούν. Χρειάζεσαι κάποια ακόμη εφόδια για να μετατρέψεις το 2014 σε δική σου επιχειρηματική επιτυχία! Ποια είναι αυτά;
Πολλές από τις πιο πετυχημένες startups του κόσμου πέτυχαν λόγω της καταπληκτικής αρχικής ιδέας. Παρόλα αυτά, μία ανακάλυψη από μόνη της, δεν είναι απαραίτητα αρκετή για να σε φτάσει στην κορυφή. Αυτός που την εμπνεύστηκε επικεντρώνεται στο προϊόν, την πρωτοτυπία του, τις πατέντες κλπ, αγνοώντας ότι αυτό το προϊόν πρέπει να πωληθεί στο κοινό. Και το δεύτερο σκέλος μπορεί να το καλύψει μονάχα ένας επιχειρηματίας.
Καταστάλαξε λοιπόν σε ποια κατηγορία ανήκεις (σπανίως γίνεται να ανήκεις και στις δύο) και φρόντισε να καλύψεις το κενό με έναν σωστό συνέταιρο που θα σε ανεβάσει μερικά σκαλοπάτια πιο ψηλά!
Μπορεί να έχεις μία ιδέα η οποία να σου φαίνεται καταπληκτική. Για παράδειγμα πόσο ωραίο θα ήταν τα mouse στους υπολογιστές να είναι τετράγωνα. Αυτή θα μπορούσε να είναι η ιδέα σου για ένα προϊόν και να φαντάζει καταπληκτικό στα μάτια σου. Πόσο χρήσιμο όμως θα φαινόταν στους άλλους; Θα το αγόραζαν; Αυτές οι ερωτήσεις είναι οι πρώτες που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου και στους γύρω σου.
Ένα ρητό λέει «Κάνε αυτό που κάνεις με πολύ αγάπη και τα χρήματα θα έρθουν». Δεν ισχύει πάντα. Πρέπει αν ξέρεις ότι οι πιθανότητες να ανταποκριθεί η αγορά στο προϊόν σου υπάρχουν και είναι σεβαστές.
Παρθενογένεση δύσκολα υπάρχει στην εποχή μας. Δεν είναι αδύνατο αλλά είναι πραγματικά πολύ δύσκολο. Κάθε startup που δημιουργείται έχει κι έναν ανταγωνιστή που κάνει κάτι παρόμοιο. Αυτό δε θα έπρεπε να σου δημιουργεί κανέναν απολύτως φόβο. Εσύ πρέπει να δουλέψεις προσεκτικά στο δικό σου προϊόν, να ξέρεις κάθε πτυχή του και να γνωρίζεις επακριβώς τι είναι αυτό που κάνει την μικρή – και συνάμα τόσο μεγάλη – διαφορά από τους υπόλοιπους!