Από τότε που απογειώθηκαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι επιχειρήσεις τα χρησιμοποιούν ανελλιπώς για χτυπήσουν την online αγορά. Το Social Media Marketing αποτελεί πλέον αναπόσπαστο μέρος κάθε στρατηγικής online marketing. Στην αρχή όλα είχαν να κάνουν με το SEO, τώρα τα πάντα αφορούν το περιεχόμενο. Πολλές επιχειρήσεις έχουν καταλάβει την αξία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αλλά δεν τα χρησιμοποιούν όλες με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.
Ας δούμε λοιπόν τα τρία πιο σημαντικά λάθη στο Social Media Marketing σήμερα:
Εστίαση στις πωλήσεις, αντί στο χτίσιμο σχέσεων:
Τα social media δεν είναι εργαλείο του marketing. Ο κόσμος χρησιμοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα για να μοιραστεί εμπειρίες, να ανταλλάξει απόψεις, να έρθει σε επαφή με συνομήλικους και αγαπημένους και όχι για να δει διαφημίσεις. Επιπλέον, τα likes που παίρνει κανείς δεν μεταφράζονται σε πωλήσεις.
Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εστιάσουν στο χτίσιμο της σχέσης με τους πελάτες τους, μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα. Στην ουσία πρόκειται για μια μεγάλη πλατφόρμα μέσω της οποίας οι καταναλωτές μπορούν εύκολα να μάθουν ποια είναι η επιχείρηση και ποιο σκοπό εξυπηρετεί. Οι απευθείας πωλήσεις δεν θα εξυπηρετήσουν στην αύξηση της αναγνωσιμότητας της μάρκας. Ουσιαστικά θα «πνιγούν» από τον θόρυβο που θα φέρουν άλλες διαφημίσεις ή άλλες ασήμαντες κοινοποιήσεις.
Στόχευση στα «μάτια» του κοινού παρά στα αποτελέσματα:
Η χρήση των social media για την έκθεση της μάρκας είναι απόλυτα κατανοητή. Αυτό που έχει σημασία όμως δεν είναι απαραίτητα η ποσότητα των κοινοποιήσεων ή η πλήρης κάλυψη από όλα τα μέσα.
Μια κοινώς διαδεδομένη τακτική είναι εκείνη που δελεάζει τους χρήστες να μοιραστούν έναν σύνδεσμο ή μία δημοσίευση με κίνητρο να κερδίσουν ένα έπαθλο. Αυτός ο τρόπος είναι αποτελεσματικός για να δημιουργήσει αρκετό θόρυβο σε μικρό χρονικό διάστημα. Παρ’ όλα αυτά θυμίζει εκείνα τα συστήματα κατανομής email που υπόσχονταν να μπεις σε κλήρωση για ένα iPad με την προϋπόθεση να το προωθήσεις σε δέκα φίλους σου. Δεν θα δημιουργήσει εντυπώσεις που θα κρατήσουν μακροχρόνια. Ουσιαστικά αύξησε όντως τις πωλήσεις ή ήταν κάτι με το οποίο απλά ασχολήθηκε το καταναλωτικό κοινό πριν, εν τέλει, κουραστεί και το παρατήσει.