Στις αρχές της δεκαετίας του ’80, τον Dieter Rams άρχισε να τον απασχολεί όλο και περισσότερο η κατάσταση που επικρατούσε γύρω του, την οποιά χαρακτήριζε σαν «ένα μεγάλο χαμό σχημάτων, χρωμάτων και θορύβων». Γνωρίζοντας ότι είχε συνεισφέρει και ο ίδιος στη δημιουργία αυτής της κατάστασης, αναρωτήθηκε: «είναι το design μου ένα καλό design;».
Καθώς το καλό design δεν μπορεί να μετρηθεί ποσοτικά, το όρισε εκφράζοντας τις δέκα πιο σημαντικές αρχές για τη δημιουργία αυτού που θεωρεί καλό design (Κάποιες φορές αναφέρονται και ως «Οι δέκα εντολές»). Αναλυτικά οι δέκα αρχές είναι οι ακόλουθες:
!command:social!
Το καλό design είναι καινοτόμο
Η δυνατότητα καινοτομίας δεν εξαντλείται ποτέ. Η πρόοδος της τεχνολογίας προσφέρει πάντα νέες ευκαιρίες για καινοτόμο design. Αλλά το καινοτόμο design πάντα εξελίσσεται σε άμεση συνάρτηση με την καινοτόμο τεχνολογία και αυτό δεν μπορεί να αλλάξει.
Το καλό design κάνει το προϊόν χρήσιμο
Κάθε προϊόν αγοράζεται με σκοπό να χρησιμοποιηθεί. Πρέπει να ικανοποιεί συγκεκριμένα κριτήρια, όχι μόνο λειτουργικά, αλλά επίσης ψυχολογικά, καθώς και αισθητικά. Το καλό design δίνει έμφαση στην χρησιμότητα ενός προϊόντος, ενώ συγχρόνως δεν περιλαμβάνει οτιδήποτε θα μπορούσε να αποσπάσει την προσοχή από αυτήν.
Το καλό design είναι αισθητικό
Η αισθητική ποιότητα ενός προϊόντος είναι αναπόσπαστο κομμάτι της χρησιμότητάς του, διότι τα προϊόντα που χρησιμοποιούμε καθημερινά επηρεάζουν την προσωπικότητα και την ευεξία μας. Αλλά μόνο τα καλοφτιαγμένα αντικείμενα μπορούν να είναι όμορφα.
Το καλό design κάνει κατανοητό ένα προϊόν
Το καλό design αποσαφηνίζει τη δομή του προϊόντος. Ακόμα καλύτερα, μπορεί να κάνει το προϊόν να μιλάει από μόνο του.
Το καλό design είναι ταπεινό
Τα προϊόντα που προορίζονται για έναν συγκεκριμένο σκοπό είναι σαν εργαλεία. Δεν είναι ούτε διακοσμητικά αντικείμενα ούτε έργα τέχνης. Επομένως, το design τους πρέπει να είναι συγχρόνως και ουδέτερο και συγκρατημένο, ώστε να αφήνει το περιθώριο στον χρήστη του να εκφραστεί.