Επιχειρηματικές ιδέες, όπως το facebook, που έχουν σημειώσει παγκόσμια επιτυχία και έχουν αποφέρει στους επιχειρηματίες εκατομμύρια, μας φέρνουν στη θέση να πούμε «γιατί να μην το είχα σκεφτεί εγώ πρώτος» ή «γιατί να μην έχω ιδέες σαν τον Zuckerberg».
Η ουσία, όμως, είναι ότι όλοι έχουμε ιδέες για επιχειρήσεις, και, αν έχουμε ελάχιστες, μπορούμε σίγουρα να βρούμε περισσότερες.
Ο άνθρωπος με το «μικρόβιο» της επιχειρηματικότητας αναζητά τις ευκαιρίες για να καταλήξει σε μια επιχειρηματική πρόταση που θα τον οδηγήσει στην επιτυχία και στον πλούτο. Πώς βρίσκουμε τις ιδέες αυτές;
!command:ad!
Είναι πολύ εύκολο, αρκεί να έχουμε τον κατάλληλο τρόπο σκέψης και παρατηρητικότητα.
Ο κατάλληλος τρόπος σκέψης με έμφαση στην επιχειρηματικότητα εστιάζει στο να εντοπίσει ανάγκες των ανθρώπων που δεν καλύπτονται και να βρει τον τρόπο να τις ικανοποιήσει.
Αυτό δεν απαιτεί ούτε συγκεκριμένη εκπαίδευση ούτε να είναι κανείς διάνοια. Χρειάζεται να σκεφτεί κανείς out-of-the-box και να στρέψει την προσοχή του σε βασικές ανθρώπινες ανάγκες. Άρα μια επιτυχημένη επιχειρηματική ιδέα θα έρχεται να δώσει λύση σε ανάγκες για αίσθημα εξέλιξης, επικοινωνίας, ασφάλειας – σιγουριάς, συναισθηματικής κάλυψης, στέγασης, τροφής, εξοικονόμησης χρόνου, εξοικονόμησης χρήματος, ευκολίας, διασκέδασης – ψυχαγωγίας, εκπαίδευσης, καριέρας κ.λπ.
Επιχειρηματικές ιδέες που έρχονται από την καθημερινότητα
Πρακτικά, οι τρόποι για να δημιουργήσουμε νέες επιχειρηματικές ιδέες είναι εύκολοι και είναι μέρος της καθημερινότητάς μας.
- Εφημερίδες. Οι εφημερίδες, εννοώντας τις έντυπες, δημοσιεύουν καθημερινά άρθρα και ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, που ενδέχεται να μας δώσουν έμπνευση για επιτυχημένες ιδέες. Στις εφημερίδες θα διακρίνουμε τις επιχειρηματικές τάσεις της αγοράς, θα διαβάσουμε για καινοτομίες από το εξωτερικό, θα εμπνευστούμε από επιτυχημένους αυτοδημιούργητους επιχειρηματίες, θα ενημερωθούμε για νέα προϊόντα που κυκλοφορούν. Επίσης, τα σχόλια των αρθρογράφων πολλές φορές αποκαλύπτουν ανάγκες ανθρώπων που αυτή τη στιγμή δεν ικανοποιούνται από κάποιο προϊόν η υπηρεσία.
- Αλλαγές σε νόμους του κράτους. Αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο, βάσει του οποίου λειτουργεί ένας κλάδος, μπορεί να συνοδεύονται από επιχειρηματική ευκαιρία. Όταν αίρονται περιορισμοί ή ψηφίζονται ευνοϊκές ρυθμίσεις για ένα επάγγελμα και παράλληλα υπάρχει ήδη διαπιστωμένη ζήτηση, είναι εύκολο να βρούμε μια επιχειρηματική ιδέα, ίσως όχι καινοτόμο, αλλά σίγουρα με χαμηλότερο ρίσκο. Για τροποποιήσεις των νόμων που διέπουν έναν κλάδο και αντίστοιχες επιχειρηματικές ευκαιρίες, ο καθένας μπορεί να ενημερωθεί από τις ειδήσεις, τα ΦΕΚ αλλά και τα επιμελητήρια.
- Συζητήσεις με φίλους και γνωστούς. Μια απλή καθημερινή συζήτηση με ένα φίλο, συνάδελφο ή συνεργάτη, υπάρχοντα πελάτη είναι πολλές φορές αρκετή για να μας δώσει την αφορμή για μια καινοτόμο επιχειρηματική ιδέα. Αρκεί βέβαια ο τρόπος σκέψης μας και η παρατηρητικότητά μας να το επιτρέψουν. Σε μια απλή συζήτηση συχνά αναφέρονται οι ανάγκες κάποιου, οι οποίες δεν καλύπτονται αυτή τη στιγμή. Οι ανάγκες μπορεί να έχουν τη μορφή παράπονου ή δυσκολίας, οι άνθρωποι όμως με επιχειρηματικό πνεύμα θα τις μετατρέψουν σε προϊόν ή υπηρεσία, τα οποία ο καταναλωτής θα πληρώσει για να αποκτήσει. Αν ένας άνθρωπος θέλει να λύσει ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει και προτίθεται να πληρώσει για τη λύση αυτή, τότε το πιθανότερο είναι ότι την ίδια ανάγκη θα έχουν και άλλες χιλιάδες ή εκατομμύρια άνθρωποι.
- Αναζήτηση επιχειρηματικών ιδεών στο Ίντερνετ. Κάνοντας μια κατάλληλη αναζήτηση στο Google, θα βρείτε εκτεταμένη αρθρογραφία σχετικά με νέες ιδέες για επιχειρήσεις. Επιχειρηματικές ιδέες από όλον τον κόσμο, βραβεύσεις νέων επιχειρηματικών προτάσεων σε διαγωνισμούς, εφευρέσεις και ανακαλύψεις. Τέτοια άρθρα θα σας ενημερώσουν για τις τάσεις της αγοράς και θα σας δώσουνεπιχειρηματική έμπνευση. Προσοχή όμως χρειάζεται, πρώτον, στο να προσαρμόσει κανείς την ιδέα στα δεδομένα της χώρας μας, αν βεβαίως θέλει να απευθυνθεί μόνο στους Έλληνες καταναλωτές, και, δεύτερον, να επιβεβαιώσει ότι η ιδέα που έχει εντοπίσει όντως έρχεται να δώσει λύση σε ένα σημαντικό πρόβλημα της καθημερινότητάς μας. Πάντα τεστάρουμε τη δυνητική επιτυχία των επιχειρηματικών ιδεών μέσα από τα «μάτια» του μελλοντικού πελάτη μας.