Το “article marketing” είναι ένας τύπος διαφήμισης, ο οποίος χρησιμοποιείται από εταιρίες στο πλαίσιο μίας στρατηγικής μάρκετινγκ, μέσω της συγγραφής σύντομων άρθρων που αφορούν την εταιρία και τις δραστηριότητές της.
Χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια στην παραδοσιακή του μορφή, σαν ένας τρόπος προώθησης της εκάστοτε εταιρίας και ενημέρωσης του κοινού για τις δραστηριότητές της, μέσω άρθρων συγκεκριμένης θεματολογίας που τοποθετούνται σε συγκεκριμένο τμήμα μίας εφημερίδας ή κάποιου άλλου επικοινωνιακού μέσου, που προορίζεται για επιχειρήσεις.
!command:social!
Το “internet article marketing” είναι το αρθρογραφικό μάρκετινγκ που χρησιμοποιεί το internet σαν μέσο για να επιτύχει τους σκοπούς του. Αυτοί επίσης αφορούν την προώθηση της εκάστοτε επιχείρησης, με άλλα όμως μέσα. Μέσω της καλύτερης θέσης που η ιστοσελίδα της μπορεί να έχει στα αποτελέσματα αναζήτησης των μηχανών αναζήτησης (Search Engine Optimization), καθώς επίσης και μέσω της αύξησης της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας της. Αν μία επιχείρηση για παράδειγμα, επιθυμεί η ιστοσελίδα της να εμφανίζεται πιο ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και ταυτόχρονα επιθυμεί να αυξήσει την επισκεψιμότητά της, τότε μπορεί να δημοσιεύσει άρθρα με συγκεκριμένη θεματολογία και μορφή σε επιλεγμένους καταλόγους άρθρων (article directories) για τους οποίους γνωρίζει ότι συγκεντρώνουν έναν μεγάλο αριθμό επισκεπτών. Αυτό «εκτιμάται» από τις μηχανές αναζήτησης, οδηγώντας την ιστοσελίδα της εταιρίας σε μία καλή θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης και σε αύξηση της κίνησής της. Κανονικά η Google δεν επιτρέπει την αναπαραγωγή άρθρων του ιδίου περιεχομένου σε πολλούς καταλόγους άρθρων, πολλές φορές όμως αυτά παραλλάσσονται, επιτρέποντας έτσι την τοποθέτησή τους σε περισσότερους από έναν καταλόγους. Τη διαδικασία αυτή μπορεί να την αναλάβει η ίδια η εταιρία, αν διαθέτει υπαλλήλους γνώστες του αντικειμένου και αρθρογράφους, ή να την αναθέσει σε μία εταιρία εξειδικευμένη σε αυτό το αντικείμενο.