Πηγή: getbusy.gr
Tο email καλείται να ανταποκριθεί σε συγκεκριμένες προϋποθέσεις και να αποτελέσει έτσι ένα κανάλι marketing υψηλής αποτελεσματικότητας και μεγάλης αποδοχής.
Με δεδομένο ότι το email είναι μία από τις εφαρμογές που χρησιμοποιούνται περισσότερο από τους χρήστες του Internet, οι marketers έχουν επιλέξει εδώ και χρόνια να το αξιοποιήσουν για διαφημιστικούς και προωθητικούς σκοπούς. Ωστόσο, η μαζική έως και ανεξέλεγκτη χρήση του καναλιού αυτού τα προηγούμενα χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο οδήγησε σε κάποιο βαθμό στην απαξίωσή του, εγείροντας επίσης ανησυχίες για το θέμα της δημιουργίας των περίφημων λιστών και της προστασίας των προσωπικών δεδομένων.
Με σκοπό λοιπόν τη σωστή αξιοποίηση του μέσου και την αύξηση της αποτελεσματικότητάς του, τα βασικά θέματα που προκύπτουν για τη σωστή αξιοποίησή του είναι η κατάρτιση «καθαρών λιστών», με την επιβεβαίωση ότι οι χρήστες έχουν παραχωρήσει οικειοθελώς το email τους και η στόχευση του μηνύματος στο κατάλληλο κοινό, ενώ πολύ σημαντική κρίνεται η επιλογή αποτελεσματικού τίτλου, ακόμα και η προσφορά κάποιου κινήτρου. Σύμφωνα με τον επίσημο ορισμό που δίνει ο ΙΑΒ Hellas, το marketing μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου συνίσταται στην αποστολή ενός διαφημιστικού ή μη διαφημιστικού μηνύματος, με βάση τις διευθύνσεις που συλλέγονται απευθείας ή διατίθενται σε λίστες από τρίτους.
Η συλλογή και η διαχείριση των βάσεων δεδομένων αποτελούν σήμερα μείζον θέμα για το διαφημιστή. Το email επιτρέπει την ανάπτυξη της προσφοράς προϊόντος/υπηρεσίες, τη χρήση όλου του πλούτου των πολυμέσων ενσωματώνοντας το βίντεο (video mail) και την ανάπτυξη σχέσεων με τον πελάτη, χρησιμοποιώντας τα διαφορετικά σενάρια ανάλογα με το προφίλ του παραλήπτη. Η αποτελεσματικότητα του καναλιού βασίζεται στην ποιότητα της βάσης δεδομένων των διευθύνσεων και στη σωστή αντιστοίχιση μεταξύ του μηνύματος και του κοινού.
Η ποιότητα της βάσης δεδομένων εξαρτάται από τη συχνότητα της χρήσης αυτής της βάσης δεδομένων, το βαθμό εμπλοκής των χρηστών και τα διαθέσιμα κριτήρια επιλογής. Το marketing μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επιτρέπει την πολύ εξειδικευμένη στόχευση του κοινού, σύμφωνα με τα κριτήρια που είναι διαθέσιμα στη βάση δεδομένων. Η διαφήμιση μέσω email μπορεί λοιπόν να θεωρηθεί ως πολύ επιλεκτικό κανάλι επικοινωνίας. Από την άλλη πλευρά, στο e-commerce το email marketing αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο πωλήσεων.
Γιατί email;
Στην ερώτηση «Γιατί να επενδύσω στο email marketing;» έρχονται να απαντήσουν διάφορες διεθνείς έρευνες που υπογραμμίζουν την αποτελεσματικότητα αυτού του καναλιού. Σε έρευνα της Exact Target για το 2012 στις ΗΠΑ και στην ερώτηση αν το κοινό έχει πραγματοποιήσει κάποια αγορά ως αποτέλεσμα ενός μηνύματος marketing που έλαβε μέσω συγκεκριμένων καναλιών (email, direct mail, τηλέφωνο, Facebook, SMS, Mobile App, Twitter, LinkedIn), το email κατατάσσεται πρώτο, με ποσοστό 66% ενώ ακολουθεί το direct mail με 65% και το τηλέφωνο με 24%. Μάλιστα, παρατηρείται σημαντική ομοιομορφία στην ηλικιακή διασπορά, καθώς σε όλες τις ηλικίες το ποσοστό ανέρχεται από 50% έως και 71%.