Πηγή: fortunegreece.com
Θέλετε να εργαστείτε σε μια πολυεθνική με παροχές και καλή φήμη; Πριν λίγες μέρες η εταιρεία έρευνας, συμβουλευτικών υπηρεσιών και εκπαίδευσης «Great Place to Work», ανακοίνωσε και φέτος ποιες είναι διεθνώς οι 25 πολυεθνικές εταιρείες που διακρίνονται το 2013 για το εργασιακό τους περιβάλλον.
H Google θέλησε να πατάξει την εσωτερική γραφειοκρατία. Αντί να βασιστεί στη γνώμη, όμως, μιας ομάδας ανώτερων στελεχών, ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας Πάτρικ Πίνσετ ζήτησε τη γνώμη των υπαλλήλων.
Οι σχεδόν 4.500 υπάλληλοι της εταιρείας ψήφισαν μεταξύ 1.200 ιδεών για την μείωση της γραφειοκρατίας που προήλθαν κυρίως από συναδέλφους τους. H Google ξεκίνησε να εφαρμόζει τις αλλαγές από φέτος. 9 από τις 10 καλύτερες προτάσεις έχουν ήδη υλοποιηθεί ενώ η δέκατη βρίσκεται σε διαδικασία υλοποίησης.
Το ινστιτούτο χρησιμοποιεί βίντεο για βοηθήσει τους υπαλλήλους να απαντήσουν στην ερώτηση «Με τι ασχολείται το ινστιτούτο;». Παρότι τα βίντεο είναι χιουμοριστικά περνούν ένα σημαντικό μήνυμα – ότι όλοι οι υπάλληλοι, ασχέτως του ρόλου τους, συνεισφέρουν στην επιτυχία της SAS, οπότε δικαιούνται να μιλούν για την εταιρεία και τα προϊόντα της.
O αντιπρόεδρος της εταιρείας, Τομ Μεντόζα, καλεί αυτοπροσώπως τους υπαλλήλους που εργάζονται σκληρά για να τους ευχαριστήσει για την υπέρβασή τους, ένα πρόγραμμα που ο ίδιος ονομάζει «Όταν Κάποιος Κάνει Κάτι Καλά.»
Ο κάθε υπάλληλος μπορεί να απευθύνει επιστολή στον Μεντόζα περιγράφοντας τον τρόπο με τον οποίο κάποιος συνάδελφος βοήθησε την εταιρεία με την εργασία του. Στη συνέχεια ο Μεντόζα καλεί 15-20 άτομα παγκοσμίως για να τους ευχαριστήσει, μια πρακτική που ακολουθεί εδώ και 15 χρόνια. Έτσι δημιουργείται μια κουλτούρα εκτίμησης στην εταιρεία.
Η Microsoft προσπαθεί να δώσει τη δυνατότητα στους υπαλλήλους της να χαράξουν οι ίδιοι την επαγγελματική τους πορεία από την πρώτη μέρα με ένα διαδικτυακό εργαλείο.
Μέσω του εργαλείου αυτού οι νεοπροσληφθέντες σχεδιάζουν ένα εξατομικευμένο πλάνο δράσης – που περιλαμβάνει εκπαίδευση και μάθηση για τις πρώτες 90 ημέρες την εταιρεία – με βάση το ρόλο τους, την τοποθεσία που εργάζονται και την ειδικότητά τους.
Η εταιρεία όταν αναζητά ανώτερα στελέχη λαμβάνει τη γνώμη των συνεργατών της. Η πρακτική αυτή συμβαδίζει με τη βασική πεποίθηση της εταιρείας ότι οι ηγέτες πρέπει να επιδεικνύουν τη δυνατότητα να ακούν ώστε να είναι πραγματικά σε θέση να ηγηθούν – με άλλα λόγια, η ηγεσία κερδίζεται και δεν απονέμεται.