Με την επιχειρηματικότητα να αποτελεί βασικό μοχλό δημιουργίας θέσεων εργασίας και κυρίαρχο θέμα στην πολιτική και κοινωνική ατζέντα, η μελέτη της Endeavor επιχειρεί να σκιαγραφήσει το προφίλ του αναδυόμενου νέου επιχειρηματία και τις διαφορές του με το παραδοσιακό μοντέλο του παρελθόντος. Παράλληλα, αναδεικνύει συγκεκριμένα παραδείγματα ευκαιριών και παρέχει πρακτικές συμβουλές σε επιχειρηματίες και επενδυτές καταγράφοντας τη μελλοντική προοπτική της χώρας μας στον κρίσιμο τομέα της επιχειρηματικότητας.
Η μελέτη ξεκινά με την καταγραφή της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Ελλάδα και των αλλαγών που έχει υποστεί από την έναρξη της κρίσης. Εντοπίζει ότι παρότι οι περισσότερες νέες επιχειρήσεις επιμένουν να εστιάζουν σε μη παραγωγικούς τομείς, αυξάνεται κατά 40% ετησίως ο αριθμός των εταιριών που αξιοποιούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας. Από τις εταιρείες αυτές, 1 στις 100, δηλαδή περίπου 40 εταιρίες κάθε χρόνο, είναι αυτές που μπορούν πραγματικά να αναμορφώσουν τους κλάδους στους οποίους ανήκουν και να απορροφήσουν μεγάλο μέρος του εργατικού δυναμικού τα επόμενα χρόνια.