Categories: Articles

“ΔΩΡΕΑΝ”: ένα δυνατό όπλο

Πηγή: epixeiro.gr, του Θέμη Σαρανταένα

Οι καταναλωτές έχουν μια γενικότερη ροπή προς τα δωρεάν προϊόντα, κάτι που γνωρίζουν οι περισσότεροι επιχειρηματίες, και τα οποία χρησιμοποιούν σε διάφορες ενέργειες μάρκετινγκ.

Ως επιχειρηματίες μικρών επιχειρήσεων θα πρέπει να αναγνωρίσετε τη δύναμη των δωρεάν προϊόντων και να εκμεταλλευτείτε στο μέγιστο τις δυνατότητες που σας προσφέρουν επικοινωνιακά και εμπορικά. Γενικότερα, υπάρχει ένα μεγάλο εύρος από προϊόντα ή υπηρεσίες που μπορείτε να προσφέρετε (ανάλογα την επιχείρηση που διαθέτετε) στους υπάρχοντες αλλά και δυνητικούς σας πελάτες ώστε να τους “πείσετε” να ξοδέψουν περισσότερο. Τα πάντα έχουν να κάνουν με το πως θα δελεάσετε τους πελάτες σας (πάντα με θετικό τρόπο & σωστή προσέγγιση).

Οι περισσότεροι πελάτες μου, στο άκουσμα του δωρεάν κινήτρου προς τον καταναλωτή, απαντούν πως “το δωρεάν κανείς δεν το εκτιμάει” και συνήθως αναρωτιούνται “γιατί να μην χρεώσω κάτι, ώστε να μειώσω τη απώλεια του τζίρου μου;” Εκ πρώτης μπορεί να φαίνεται πως μια προσφορά με έκπτωση μπορεί να φέρει τον ίδιο αριθμό πελατών στην επιχείρησή με την ίδια παροχή εντελώς δωρεάν, όμως εάν το εξετάσετε περισσότερο θα δείτε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Μια δωρεάν παροχή συνήθως προσελκύει νέους καταναλωτές στους οποίους μια μειωμένη τιμή δεν θα ήταν το ίδιο δελεαστική. Παράδειγμα σ’ αυτό είναι τα promotions στα Super Markets, όπου ειδικοί πωλητές δειγματίζουν δωρεάν τρόφιμα όπως τυρί, αλλαντικά και άλλα για να δελεάσουν τον καταναλωτή να δοκιμάσει και πιθανόν να αγοράσει. Από την άλλη, εάν τα ίδια προϊόντα παρουσιάζονταν απλώς με μια έκπτωση στην τιμή τους, δεν θα κατάφερναν να δοκιμαστούν από πολύ κόσμο: πολλοί θα έβλεπαν την προσφορά, αλλά λίγοι θα αγόραζαν. Μια τεχνική στο μάρκετινγκ είναι οι καταναλωτές να δοκιμάσουν το προϊόν ή την υπηρεσία που παρέχετε. Αν είναι καλή τότε θα την προτιμούν, αν όχι τότε δεν υπάρχουν πολλές πιθανότητες επιτυχίας.

Διαβάστε περισσότερα εδώ