Categories: Articles

Το κλικ της επιλογής, νόμισμα του μέλλοντος!

Πηγή: www.andro.gr, Τάσος Παγκάκης

Το περιεχόμενο στην ψηφιακή οικονομία είναι αυτό που αύριο θα φέρνει δουλειές, γνωριμίες, κοινότητες. Κι όμως είναι τόσο υποτιμημένο και, αρκετές φορές, πρόχειρα φτιαγμένο…

H δημιουργία περιεχομένου κάποτε ανήκε σχεδόν αποκλειστικά στις κλειστές ομάδες της τέχνης, ή στις διαφημιστικές εταιρείες. Όποιος έγραφε την ατάκα, ή έκανε τον άσπρο πίνακα με μαύρες βούλες, ήταν μεγάλο ταλέντο. Με αυτό τον εύκολο τρόπο χτίστηκαν συνήθειες, έθιμα, αγορές. Ο καιρός όμως πέρασε και μαζί του εξελίχτηκε η ανθρώπινη έκφραση με το διάλογο του web 2.0, τις πλατφόρμες και τα νέα δίκτυα επικοινωνίας. Είτε οχλαγωγία, είτε «νέα lifestyle ανεμελιά», σίγουρα οι πολίτες-καταναλωτές είναι ενδυναμωμένοι. Αμφισβητούν και κρίνουν. Η κουλτούρα των 140 χαρακτήρων δίνει αμεσότητα, ακόμη και χωρίς ουσία. Μπορεί κάποιες φορές η έκφραση αυτή να είναι ένα συνονθύλευμα από ατάκες διαφήμισης, ένα βιβλίο, ή ένα απόφθεγμα, όμως δυναμώνει και ακούγεται όλο και περισσότερο: από την αγορά ενός προϊόντος έως την εκλογική ψήφο (ναι, με ένα κλικ) και την αναφορά ενός προβλήματος στο Δήμο.

Οι καταναλωτές ερευνούν, συγκρίνουν, αναζητούν το link και μόνο έτσι αντιδρούν. Τότε συμβαίνει το μαγικό κλικ (ή send/reply). Με το κλικ της επιλογής τους αποκτούν δύναμη και έλεγχο. Ο αντίκτυπος είναι μαγικός. Η νέα αυτή συνείδηση και συμπεριφορά μεταβιβάζει για πρώτη φορά μια τεράστια ευθύνη στους ανέτοιμους επιχειρηματίες και marketers: να φτιάξουν αυτοί το περιεχόμενο. Με γνώση, στρατηγική στόχευση, ηθική προσέγγιση και εμπνευσμένη οπτική. Το περιεχόμενο (από το interface του site έως τη γραπτή απάντηση σε παράπονο) δεν εκχωρείται, δεν είναι άλλη μια καταχώριση που πρέπει να πετύχει ο designer με την πρώτη. Πρέπει να το δημιουργήσουν αυτοί, σε όλα τα κανάλια επαφής με το κοινό τους (τηλεφωνικό σενάριο εξυπηρέτησης, φόρμες βάσεων δεδομένων για αγορές, παράπονα, υποδείξεις και τόσα ακόμη). Σε μια σελίδα κοινωνικών δικτύων μπορεί να γραφεί η μεγαλύτερη αμφισβήτηση για τη μάρκα, το πρόσωπο, την εταιρεία, το δημόσιο φορέα.

Διαβάστε περισσότερα εδώ