Πηγή: www.fortunegreece.com
Ο Dave Kerpen είναι ιδρυτής αρκετών εταιρειών και σήμερα είναι CEO στη Likeable Local, εταιρείας εφαρμογών social media για μικρές επιχειρήσεις, και συνέταιρος στη Gen Y Capital Partners, εταιρεία VC που υποστηρίζει επιχειρηματίες κάτω των 30 ετών. Πριν από λίγες ημέρες ρώτησε CEOs μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων τι είναι αυτό που κατά τη γνώμη τους είναι το χειρότερο που ένας μάνατζερ ή ιδιοκτήτης μπορεί να πει στους συνεργάτες και τους υπαλλήλους του. Δημοσίευσε τις απαντήσεις τους στην προσωπική του σελίδα στο LinkedIn.
Ένας επικεφαλής ομάδας, σημειώνει ο Kerpen, δεν πρέπει να ξεχνά ποτέ πως όλοι οι συνεργάτες έχουν εκείνον ως σημείο αναφοράς – αρνητικό ή θετικό. Οτιδήποτε λέει το «αφεντικό» αποκτά τεράστια βαρύτητα απλώς και μόνο επειδή το λέει. Μεγάλο ρόλο, συνεχίζει, παίζει και ο τρόπος που το λέει. Οι θετικές κουβέντες προς έναν υπάλληλο πρέπει να γίνονται δημόσια. Η κριτική και οι παρατηρήσεις πρέπει να γίνονται ιδιαιτέρως.
Εδώ είναι οι 15 φράσεις που, ως μάνατζερ, δεν πρέπει ποτέ να λέτε στους συνεργάτες σας.
Όλοι αντιμετωπίζουμε πίεση στο εργασιακό περιβάλλον, πιεστικές προθεσμίες και παράλογες απαιτήσεις από τους πελάτες μας. Όταν μεταδίδουμε στους συνεργάτες μας τέτοια συναισθήματα τους κάνουμε να αισθάνονται λιγότερο πρόθυμοι να εξυπηρετήσουν τον συγκεκριμένο πελάτη με περισσότερες πιθανότητες αυτός να μείνει δυσαρεστημένος και να τον χάσετε για πάντα.
Κανείς δεν θέλει να εργάζεται σε ένα περιβάλλον που δεν σέβονται την προσωπικότητα ή την αφοσίωσή του. Αν οι συνεργάτες σας ήθελαν απλώς να ακολουθούν διαταγές θα είχαν καταταγεί στο στρατό. Σε κάθε απόφαση προηγείται διάλογος. Το ότι έχετε τον τελευταίο λόγο λόγω ιεραρχίας δεν σημαίνει ότι δεν θα ακούτε και κανέναν.
Όταν λέγεται έτσι ξερά, δείχνει αδιαφορία για τους συνεργάτες σας και τους περνάει το μήνυμα πως η δουλειά τους είναι ασήμαντη στα μάτια σας. Αντί να τους διώχνετε, λοιπόν, πείτε τους να επιστρέψουν σε μια συγκεκριμένη ώρα κατά την οποία θα είστε διαθέσιμος. Αυτό θα τους δείξει πως έχετε διάθεση να ακούσετε και εκτιμάτε τη γνώμη τους.
Μέρος της δουλειάς του μάνατζερ είναι και να δίνει τον τόνο και το κλίμα των συζητήσεων στο γραφείο. Συμμετέχοντας στο κουτσομπολιό και στο «θάψιμο» δίνετε ελευθέρας σε όλους να κάνουν το ίδιο και αυτό δημιουργεί τοξικό περιβάλλον για τους πάντες.
Όλοι κάνουμε λάθη στη δουλειά και είναι μέρος της διαδικασίας να μας τα επισημαίνουν, αλλά αυτή η φράση χτυπά απ’ ευθείας στις βασικές ικανότητες του συνεργάτη και κρίνει συνολικά το τι άνθρωπος είναι. Όχι μόνο του λέει πως γενικά δεν αξίζει τίποτα, αλλά και ότι εσείς δεν τον εκτιμάτε πλέον ως συνεργάτη. Από εκεί και πέρα… μόνο ο κατήφορος.