Πηγή: www.fortunegreece.com, του Ράιαν Χολμς
Την περασμένη χρονιά, το Κολλέγιο New England καλωσόρισε τους πρώτους φοιτητές στο πρόγραμμα σπουδών «Ψηφιακά και Κοινωνικά Μέσα». Από τα πρώτα του είδους του, το πρόγραμμα σπουδών διάρκειας δύο ετών περιλαμβάνει από ψυχολογία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μέχρι ψηφιακό μάρκετινγκ – και στόχος του είναι η εκπαίδευση της νέας γενιάς διαχειριστών των social media στη νέα αγορά.
Το αν η θέση αυτή θα υφίσταται ύστερα από μερικά χρόνια όταν θα αποφοιτήσουν, όμως, είναι άγνωστο. Αν και διαφημίζονταν ως «το νέο μεγάλο επάγγελμα», οι θέσεις εργασίας στα social media φανερώνουν μια πτώση του κλάδου σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το Indeed.com. Οι νέες θέσεις εργασίας στο αντικείμενο «διαχείρισης μέσων κοινωνικής δικτύωσης» σημείωσε πτώση 50% πέρυσι, μια δραματική μείωση σε σχέση με την αύξηση των τελευταίων ετών που ήταν αλματώδης.
Όμως μην διαγράψετε το επάγγελμα αυτό ακόμα από το βιογραφικό σας.
Πίσω από τη μείωση στις θέσεις των διαχειριστών μέσων κοινωνικής δικτύωσης βρίσκεται η αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο γίνεται η χρήση των μέσων, σύμφωνα με αναλυτές του κλάδου και πρώην διαχειριστές. Παρότι κάποτε τα social media απαιτούσαν τη διαχείριση από κάποιον ειδικό, το Facebook, το Twitter και άλλοι ιστότοποι γίνονται σιγά σιγά κοινό κτήμα.
«Υπάρχει αυξημένη ζήτηση για συνειδητοποιημένους ως προς τα social media υποψηφίους στον κλάδο – από τη διαχείριση ανθρώπινων πόρων μέχρι την εξυπηρέτηση πελατών», λέει στο Quartz η Έιμι Κρόου, διευθύντρια επικοινωνίας του Indeed.