Categories: Articles

Διάσημοι αριθμοί στα brand και η σημασία τους…

Πηγή: reporter.gr, του Πάνου Τσαγκαράκη

Αν ρωτήσετε οποιονδήποτε άνδρα καταναλωτή στην Αμερική, Ευρώπη και Ασία, τι είναι ο αριθμός 501, οι περισσότεροι, θα σας πουν το διασημότερο jean στον κοσμο, το Levi’ s. Το οποίο για πάρα πολλά χρόνια – και παρά τις μεταβαλλόμενες τάσεις της μόδας των jean – είναι τo πιο περιζήτητο brand blue jean στον κόσμο.Οι περισσότεροι καταναλωτές στον πλανήτη, λάτρεις της συγκεκριμένης φίρμας, όταν πηγαίνουν σε ένα κατάστημα casual ρουχισμού το ζητούν από τους πωλητές με το νούμερο που συνοδεύει το όνομα του προϊόντος.

Αναζητώντας επιστημονικές μελέτες για τη σημασία των αριθμών που συνοδεύουν τα διάφορα premium προϊόντα, βρήκα μια μελέτη των Dan King και Chris Janiszewski*, που δημοσιεύτηκε παλιότερα στο HBR (Harvard Business Review). Σύμφωνα με τους αρθρογράφους τα brand names χρησιμοποιούν αριθμούς για την επισήμανση μιας σειράς προϊόντων τους, όπως πχ. Nikon D40, D50, D70, D80 και Canon PowerShot A430, A530, A630. Άλλα, ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με την απόδοση τους, όπως για παράδειγμα τα Heinz 57, Intel Core 2 Duo, και άλλα διευκολύνουν τους καταναλωτές να αναγνωρίσουν τη μάρκα, όπως για παράδειγμα το Levi’ s 501,  η Toyota MR2 Spyder, κλπ.

Κάθε μια από αυτές τις εφαρμογές προϋποθέτει, ότι οι αριθμοί στις εμπορικές ονομασίες αποτελούν σημαντική πηγή πληροφοριών για τους καταναλωτές. Είναι επίσης πιθανό οι αριθμοί αυτοί να αποτελούν πηγή συναισθηματικής ανταπόκρισης, δηλαδή ορισμένοι αριθμοί αρέσουν περισσότερο στους καταναλωτές και αυτό με τη σειρά του αυξάνει τις προτιμήσεις και τη συμπάθεια τους για τα προϊόντα αυτά.

Σύμφωνα πάντα με τους αρθογράφους, η πηγή συμπάθειας των καταναλωτών στους αριθμούς, είναι η ευκολία με την οποία τους επεξεργάζονται.

Διαβάστε περισσότερα εδώ