Πηγή: epixeiro.gr, του Παντελή Καρβουνόπουλου
Η προώθηση ιστοσελίδων έχει παρομοιαστεί από αρκετούς ως ένα ναρκοπέδιο. Και παρομοιάστηκε έτσι διότι δεν υπάρχει κάποιο εγχειρίδιο ή κάποια διαχρονική τακτική η οποία θα φέρει –και θα συνεχίσει να φέρνει για καιρό– σίγουρα αποτελέσματα.
Αυτό συνοψίζεται στο γεγονός του ότι το μεγαλύτερο μέρος την online προβολής ανήκει στην Google, άρα αυτή θέτει τους κανόνες. Κάτι που δούλευε και είχε αποτελέσματα στο παρελθόν μπορεί πλέον, όχι απλά να μην έχει αποτελέσματα, αλλά να επιδρά αρνητικά στην κατάταξη της ιστοσελίδας μας. Είναι, λοιπόν, στο χέρι των επιχειρηματιών ή στων συνεργατών που αυτοί θα επιλέξουν, να καταλάβουν και να προβλέψουν τι έχει -ή θα έχει- αποτελέσματα και τι όχι.
Σε αυτό το άρθρο θα ασχοληθούμε με τρία βασικά και διαχρονικά λάθη που γίνονται –και θα πρέπει να αποφεύγονται– κατά την προώθηση μιας ιστοσελίδας.
1. Δεν υπάρχει onsite στρατηγική περιεχομένου
Πριν από μία παλιότερη ενημέρωση του αλγορίθμου (το ονομαζόμενο Panda update) ήταν σχετικά σύνηθες το φαινόμενο «φτωχές», μονοσέλιδες ιστοσελίδες να εμφανίζονται ψηλότερα από αντικειμενικά ποιοτικότερες ιστοσελίδες. Αυτό συνέβαινε λόγο των πολλών και ισχυρών συνδέσμων που είχαν δημιουργήσει.
Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές του αλγορίθμου ήταν να ισορροπήσει την αξία των εισερχόμενων συνδέσμων με την ποιότητα του περιεχομένου της σελίδας. Πλέον σελίδες με ουσιαστικό και πλήρες περιεχόμενο έχουν υψηλότερες κατατάξεις. Είναι σχεδόν αδύνατο μια σελίδα χωρίς περιεχόμενο να έχει υψηλές θέσεις για ανταγωνιστικές λέξεις κλειδιά. Πως καθορίζεται το «ποιοτικό περιεχόμενο» για την Google; Με τους παρακάτω παράγοντες:
- Ποιότητα και ποσότητα εισερχομένων συνδέσμων από 3ες ιστοσελίδες
- Τα social signals (facebook shares, tweets, +1 κ.ο.κ.)
- Γραμματική και συντακτικό των κειμένων
- Μορφοποίηση κειμένου (bold, bullets κλπ)
- Χρήση κεφαλίδων
- Μήκος κειμένου
- Σύνδεσμοι από την σελίδα προς άλλες
- …Και πάνω απ’ όλα, πληρότητα στην πληροφορία
Όταν οργανώνετε την στρατηγική περιεχομένου στην σελίδα σας, δημιουργήστε περιεχόμενο το οποίο προσθέτει αξία στην κοινότητα και στον επιχειρηματικό σας κύκλο. Για παράδειγμα:
- Infographics τα οποία μεταδίδουν τα δεδομένα με φρέσκο και “διασκεδαστικό” τρόπο.
- Συμβουλές βασισμένες στην προσωπική σας πείρα.
- Πρωτογενή δεδομένα που δεν μπορούν να βρεθούν αλλού.
- Video παρουσιάσεις κ.α.
2. Δεν υπάρχει offsite στρατηγική περιεχομένου
Ανέκαθεν αυτό που ονομάζουμε Link Building έπαιζε σημαντικό ρόλο στην κατάταξη των ιστοσελίδων. Κατά το παρελθόν εμφανίστηκαν πολλοί τρόποι δημιουργίας link οι οποίοι είχαν αποτέλεσμα (π.χ. σχόλια σε blogs, καταχώρηση σε καταλόγους κ.ο.κ.), αλλά η υπερβολική τους χρήση έκανε την μηχανή να μειώσει την αξία τους. Παρ’ ότι είναι καλό να μην αποκλείουμε καμία τακτική, αυτή η οποία φαίνεται να έχει αρκετή βαρύτητα για το Google πλέον, είναι το Guest Blogging.
Τι ονομάζεται Guest Blogging;
Το Guest Blogging με απλά λόγια είναι η δημιουργία άρθρων που προορίζονται για ιστοσελίδες 3ων. Δημιουργούμε δηλαδή ένα πληροφοριακό, πλήρες άρθρο και κατόπιν συνεννόησης με τον διαχειριστή της εκάστοτε –σχετικής με το θέμα μας- ιστοσελίδας, το δημοσιεύουμε σε αυτήν. Αυτό το άρθρο για παράδειγμα είναι ένα Guest Post.