Πηγή: www.marketingweek.gr, γράφει ο Στέφανος Οικονομίδης
Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων ή η προώθηση ιστοσελίδων με τεχνικές search engine optimization είναι μια απαραίτητη διαδικασία για κάθε online marketer.
Γιατί είναι απαραίτητη η βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων
Ο λόγος είναι απλός. Ολοένα και περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές προϊόντων και υπηρεσιών χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης για να εντοπίσουν τους προμηθευτές που τους ενδιαφέρουν. Σύμφωνα με έρευνα το 89% των καταναλωτών χρησιμοποιεί τις μηχανές αναζήτησης για να εντοπίσουν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρον ενώ το 70% των επιχειρηματικών αγορών ξεκινάνε από αυτές. Από τα εκατοντάδες ή και χιλιάδες αποτελέσματα που θα λάβουν από τις αναζητήσεις τους θα επικεντρωθούν στα πρώτα δέκα ή στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων. Αν λοιπόν η ιστοσελίδα σας βρίσκεται στην 1η σελίδα της Google για τις φράσεις με τις οποίες οι υποψήφιοι αγοραστές σας αναζητούν τότε έχετε σοβαρές πιθανότητες να την επισκεφθούν και τελικά να αγοράσουν από εσάς. Ας δούμε λοιπόν πως θα μπορούσατε να δημιουργήσετε την τέλεια βελτιστοποιημένη ιστοσελίδα η οποία θα βρίσκεται πάντα στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων.
Χαρακτηριστικά της τέλειας βελτιστοποιημένης ιστοσελίδας
Να διευκρινίσω σε αυτό το σημείο ότι η τέλεια βελτιστοποιημένη ιστοσελίδα είναι κάτι το ιδανικό, στην πράξη αρκετοί περιορισμοί μας εμποδίσουν να το προσεγγίσουμε. Είναι όμως χρήσιμο να το γνωρίζουμε έτσι ώστε να έχουμε επίγνωση της κατεύθυνσης προς την οποία θα πρέπει να κινηθούμε.
Ας δούμε λοιπόν τα χαρακτηριστικά της:
Είναι μοναδική
- Αυτό καταρχήν σημαίνει ότι το περιεχόμενο της είναι αυθεντικό και ιδιαίτερα ελκυστικό στους επισκέπτες της.
- Δεν εστιάζεται τόσο στην αυτοπροβολή αλλά στην παροχή χρήσιμων πληροφοριών που ιδεατά δεν υπάρχουν αλλού στο διαδίκτυο.
- Το κείμενο, οι φωτογραφίες και τα multimedia που υπάρχουν σε αυτή είναι εξαιρετικής ποιότητας.
- Οι επισκέπτες της θα είναι απίθανο να πατήσουν το back button για να ξαναπάνε στα αποτελέσματα αναζήτησης και να επιλέξουν μια άλλη ιστοσελίδα.
Παρέχει εξαιρετικό UX
- To UX (User Experience) του επισκέπτη της είναι ιδιαίτερα ποιοτικό.
- Το περιεχόμενο και τα διάφορα στοιχεία πλοήγησης της είναι εύκολα κατανοητά.
- Ο σχεδιασμός της είναι υψηλής ποιότητας, συνάδει με την προσωπικότητα του brand που υποστηρίζει και είναι ιδιαίτερα ευχάριστος στον επισκέπτη της.
- Ο τρόπος που παρατίθεται το περιεχόμενο σε αυτή κάνει εύκολο το οπτικό σάρωμα του και αναδεικνύει τις βασικές ενότητες του.
- Έχει υψηλή ταχύτητα και εμφανίζεται γρήγορα στον επισκέπτη της.
- Ο αριθμός των requests στον browser είναι ο μικρότερος δυνατόν.
- Εμφανίζεται άριστα σε όλες τις συσκευές και σε όλους τους browsers.
Στοχεύει συγκεκριμένα keywords
- Κάθε σελίδα της στοχεύει σε συγκεκριμένη λέξη-κλειδί ή φράση την οποία χρησιμοποιούν οι δυνητικοί της πελάτες στις αναζητήσεις τους.
- Η κύρια λέξη-κλειδί ιδανικά είναι η πρώτη λέξη του τίτλου της κάθε σελίδας της. Επίσης η κύρια λέξη-κλειδί εμφανίζεται στο URL της κάθε σελίδας της.
- Στο κείμενο της σελίδας εμφανίζεται με φυσικό τρόπο το keyword της και ιδανικά σε μορφή που ξεχωρίζει, όπως bold ή italics.