Στην επιχειρηματική ζωή, όπως και σε όλες τις υπόλοιπες διαστάσεις της ζωής, η δύναμη της ευγνωμοσύνης είναι βαθιά, ανυπολόγιστη και … ευπρόσδεκτη. Σκεφτείτε πως, μια μόνο λέξη, μια μόνο έννοια έχει τόση δύναμη! Το “ευχαριστώ που μας επιλέγετε” μπορεί να φέρει πίσω παλιούς πελάτες ή να αυξήσει το word of mouth της επιχείρησής σας και να φέρει καινούριους. Αν το “ευχαριστώ” μεταφερθεί σωστά στον πελάτη σας έχει τι δύναμη να κάνει έναν άγνωστο να σας εμπιστευτεί.
Στην καθημερινή επαφή με τους πελάτες σας, υπάρχουν κι άλλοι τρόποι, εκτός από να εκφράσετε λεκτικά το “ευχαριστώ”, για να δείξετε ότι εκτιμάτε το ότι σας επέλεξαν μεταξύ των υπολοίπων ανταγωνιστών σας. Όσο καλύτεροι γίνεστε στο να “ευχαριστείτε” τους πελάτες σας, τόσο περισσότερη δουλειά θα έχετε! Σας παρουσιάζω μερικούς τρόπους για να το πετύχετε:
Ένας εύκολος τρόπος να δείξετε την ευγνωμοσύνη σας στους πελάτες σας είναι δίνοντας κάποια προσφορά ή κάποιο δωράκι. Αν το καλοσκεφτείτε δίνουμε δώρα μόνο σε όσους είμαστε ευγνώμονες που τους έχουμε στη ζωή μας. Έτσι δίνοντας κάποια έκπτωση στην επόμενη επίσκεψή τους, όχι μόνο τους δίνουμε κίνητρο αλλά τους κάνουμε να νιώσουν ξεχωριστοί και ιδιαίτεροι για εμάς!
Είναι σημαντικό για τους πελάτες να νιώθουν μοναδικοί – ειδικά όταν είναι πιστοί σας πελάτες και σας δίνουν ένα μεγάλο ποσό τζίρου. Αν λοιπόν είναι ξεχωριστοί πελάτες είναι έξυπνο να τους συμπεριφερθείτε ξεχωριστά (χωρίς να παραβιάσετε φυσικά τους νόμους των κατά τόπους Εμπορικών Συλλόγων). Μπορείτε να μείνετε ανοιχτά ή να τους εξυπηρετήσετε ώρες που κανονικά δεν θα εργαζόσασταν, ή ακόμα μπορείτε να τους δείξετε – πρώτα σ’ εκείνους το νέο σας προϊόν ή τη νέα σας υπηρεσία. Τέτοιες κινήσεις θα τους εμπλέξουν περισσότερο μαζί σας και θα τους ενθουσιάσουν!
Το παραδοσιακό χειρόγραφο ευχαριστήριο μήνυμα έχει -ακόμα και σήμερα μεγάλη αξία- μετά από κάθε αγορά μπορείτε να στέλνετε ταχυδρομικά ένα προσωποποιημένο μήνυμα γράφοντας ευχαριστώ. Θα βάλει την επιχείρησή σας (και εσάς) μέσα στην καρδιά των πελατών σας! Tip: Μην επιλέγετε να στέλνετε emails καθώς σήμερα όλοι λαμβάνουμε πολλά και σε πολλά δεν τους δίνουμε την αξία που τους αρμόζει.
Θυμηθείτε τα γενέθλια των καλών σας πελατών (από το πελατολόγιο σας), ευχηθείτε τους είτε τηλεφωνικά είτε με ταχυδρομική κάρτα και προσφέρετέ τους ένα δώρο. Για παράδειγμα, Ελληνική αεροπορική εταιρία, ανήμερα στα γενέθλια των μελών της κάρτας μιλίων της στέλνει email με προσωποποιημένες ευχές και κάνει δώρο 500 μίλια στον εορτάζοντα! Τι καλύτερο για τους πελάτες να νιώθουν πως τους έχετε στο μυαλό σας και τους ευχαριστείτε για την επιλογή τους;
Αν έχετε καλούς πελάτες που έχουν άλλες επιχειρήσεις (μη ανταγωνιστικές προς τη δίκη σας) συστήστε τους πελάτες. Μπορείτε να μιλήσετε στους πελάτες σας ή φίλους σας γι αυτές τις επιχειρήσεις και να τους προτρέψετε να τις επισκεφθούν. Θυμηθείτε να τονίσουν κατά την επίσκεψή τους πως τους προτείνατε εσείς. Έτσι οι δικοί σας καλοί πελάτες-επιχειρηματίες θα εκτιμήσουν το ότι τους σκεφτήκατε και ότι τους ευχαριστείτε με τον τρόπο σας και θα ξεκινήσει μια αμφίδρομη σχέση υποστήριξης.
Ποτέ μην υποτιμάτε την δύναμη του “ευχαριστώ”, μπορεί να γίνει το κλειδί για την επιχειρηματική σας επιτυχία!
Θέμης Σαρανταένας
Σύμβουλος Μάρκετινγκ & Ανάπτυξης Μικρών Επιχειρήσεων
www.marketingconsultant.gr