Πηγή: www.marketingconsultant.gr
Τα χρώματα και στη πώληση και στο μάρκετινγκ είναι πολύ σημαντικά. H κατάλληλη επιλογή τους μπορεί να ενθαρρύνει ή να αποθαρρύνει τους πελάτες μας καθώς ο μηχανισμός αυτός λειτουργεί υποσυνείδητα.
Τα χρώματα ήταν πάντα μέρος της ανθρώπινης ζωής. Τις πρώτες χρωματιστές τοιχογραφίες τις βρίσκουμε σε αρχαιολογικές ανασκαφές της Πρώιμης Παλαιολιθικής περιόδου. Βέβαια, δεν μπορούμε να αξιολογήσουμε εάν τα χρώματα που χρησιμοποιούσαν τότε, είχαν πρακτική χρήση ή συμβόλιζαν κάτι. Το χρώμα απέκτησε με την πάροδο των χρόνων συμβολική αξία και έγινε πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό της ανθρώπινης ζωής και δημιουργικότητας. Είναι δυνατό ψυχολογικό ερέθισμα, το οποίο επηρεάζει την φυσική και ψυχολογική ισορροπία. Λόγω της δύναμής τους στο ανθρώπινο υποσυνείδητο, το χρώματα έγιναν σύμβολα με δύναμη επιρροής.
Είμαστε οπτικά όντα. Το οπτικό μας σύστημα είναι το κύριο εργαλείο για να αντιλαμβανόμαστε τον χώρο και τις διαστάσεις του. Τα μάτια μας εκλαμβάνουν το 90% των αισθητικών ερεθισμάτων μας και αυτό κάνει το χρώμα πολύ σημαντική την αντίληψη του περιβάλλοντός μας καθώς και την διάδραση μας με αυτό. Τα χρώματα μας επηρεάζουν ακόμα και στα όνειρα μας (όταν δεν έχουμε ενεργή συνείδηση δηλαδή). Η αντίληψη των χρωμάτων είναι λειτουργία της όρασης που αναγνωρίζει τα διάφορα μήκη κύματος που συνθέτουν τις ακτινοβολίες του ορατού φάσματος χρωμάτων. Η αναγνώριση των χρωμάτων γίνεται στον αμφιβληστροειδή μόνο από τα κωνία (ή κωνικά κύτταρα). Οι άνθρωποι έχουν, κατά την θεωρία των Young-Helmotz (1801), τριχρωματική όραση. Σύμφωνα με αυτήν την θεωρία υπάρχουν 3 είδη κωνίων με ευαίσθητες ουσίες για το κόκκινο, το πράσινο και το μπλε. Με την ταυτόχρονη και ισοδύναμη διέγερση και των 3 ειδών κωνίων προκαλείται το αίσθημα του λευκού φωτός. (Υπάρχει και τετραχρωματική ή των αντιθέτων χρωμάτων θεωρία του Hering (1870) με λιγότερους όμως υποστηρικτές)
Η τριχρωματική όραση είναι σπάνια ανάμεσα στα θηλαστικά και την έχουν μόνο οι άνθρωποι, οι χιμπαντζήδες και μερικοί πίθηκοι. Ουσιαστικά μας βοηθάει στο να αναγνωρίσουμε χρωματιστά φαγώσιμα είδη που είναι σημαντικά για την επιβίωσή μας. Για παράδειγμα, με την δυνατότητα να αναγνωρίζουμε το κόκκινο, εύκολα μπορούμε να αναγνωρίσουμε τους κόκκινους καρπούς από τα πράσινα φύλλα πάνω στα δέντρα. Έτσι το κόκκινο είναι ελκυστικό χρώμα καθώς είναι συνδυασμένο με την απόλαυση. Ακόμα το κόκκινο είναι συνδυασμένο για τους ανθρώπους με την σεξουαλικότητα και των έρωτα (απόλαυση). Αν δούμε φυλές από το Κονγκό θα δούμε ότι χρησιμοποιούν το κόκκινο για σημάδι σεξουαλικής ωριμότητας, ενώ φυλές από την Αυστραλία (Arunta & Ilpirra) μετά την κλειτοριδεκτομή βάφουν το σώμα των νεαρών γυναικών με κόκκινη ώχρα ως επισφράγιση της σεξουαλικής τους ωρίμανσης (The Native Tribes of Central Australia, Spencer & Gillen 1899 edition The Machmillan Company NYC). Έτσι η επιλογή των χρωμάτων προκαλεί την αντίδραση των άλλων και επηρεάζει την δική μας ψυχολογία.