Πηγή: www.advertising.gr
Υπάρχει μία αυταπόδεικτη αλήθεια στην επιχειρηματική ζωή: η αδράνεια κυριαρχεί. Οι ιδέες μας ανεξάρτητα από το πόσο καινοτόμες είναι πάντοτε θα αντιμετωπίζουν σημαντική αντίσταση στην αρχή. Και αυτό δεν είναι απλά θεωρία αλλά γεγονός. Εάν κάποιος επιθυμεί να γίνει πραγματικά κυρίαρχος στο κομμάτι της καινοτομία είναι «καταδικασμένος» να αναπτύξει κάποια πολύ συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και ικανότητες.
Ο Samuel Bacharach, καθηγητής στον τομέα του Labor management στο πανεπιστήμιου του Cornell της Νέας Υόρκης, υποστηρίζει πως η υλοποίηση μίας ιδέα είναι το ίδιο δύσκολη για όλους ανεξάρτητα από τη θέση ή τη δύναμη που διαθέτουν εντός των πλαισίων της επιχειρηματικότητας. Ακόμη και η κεφαλή μίας επιχείρησης είναι εξαιρετικά δύσκολο το να υλοποιήσει μία ιδέα ακόμη κι αν έχει να «πείσει» μόνο ανθρώπους που ο ίδιος έχει προσλάβει.
Ο Samuel Bacharach, μάλιστα, προχωρά ακόμη ένα βήμα και παραθέτει 5 στοιχεία- ικανότητες που απαιτείται να αναπτύξει κάποιος σήμερα ώστε να καταφέρει να πλησιάσει όσο το δυνατόν περισσότερο στην έννοια καινοτομία.
1. Η αίσθηση του κατάλληλου timing
Όπως στη ζωή έτσι και στο «επιχειρείν» ο συγχρονισμός παίζει πολλές φορές εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην έκβαση μίας κατάστασης. Είναι πολύ δύσκολο να ανακοινώσετε κάτι και μετά να προσπαθήσετε να το «μαζέψετε» καθώς και κακή εικόνα ηγεσίας θα δώσετε στους γύρω σας αλλά κυρίως θα πλήξετε σημαντικά την αξιοπιστία σας. Για το λόγο αυτό μία ιδέα πριν ανακοινωθεί και παρουσιαστεί σαν εταιρική στρατηγική ή κάποιο νέο project θα πρέπει να έχει δομηθεί και εξεταστεί διεξοδικά σε κάθε της παράμετρο. Μία καινοτόμος ιδέα δεν είναι απαραίτητο πως θα γίνει άλλωστε το ίδιο αντιληπτή από όλους και κυρίως δεν είναι δυνατό για κάθε τι νέο να «παίζεται» κορώνα-γράμματα η ακεραιότητα και η εικόνα σας. Ένας από τους βασικούς εχθρούς του συγχρονισμού είναι η «τελειομανία». Μπορεί η ιδέα σας να είναι όντως μοναδική και εξαιρετική, εάν δεν την υλοποιήσετε όμως στον κατάλληλο χρόνο και υπό τις κατάλληλες συνθήκες υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να μείνει μία εκπληκτική ιδέα που «πάτωσε». Και η ιστορία των επιχειρήσεων είναι γεμάτη από τέτοια παραδείγματα.