Ο Αλέξης Κομσέλης , ο οπoίος είναι Διευθυντής του Κέντρου Επιχειρηματικότητας (ALBA Hub for Enterprise & Development) του ALBA Graduate Business School, “άνοιξε” μία σειρά σεμιναρίων που διοργανώνουν τα Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε. με το ALBA Graduate Business School στο Elefsina Hotel για τις περιοχές του Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Μάνδρας, Μαγούλας, Ν.Περάμου και Μεγάρων .
Τα σεμινάρια έχουν σκοπό την κατάρτιση των νέων της περιοχής και είναι κομμάτι της κοινωνικής ευθύνης του Ομίλου.
Εισαγωγή για την σειρά των σεμιναρίων
Πριν την διεξαγωγή του σεμιναρίου, ξεκίνησαν με τις ομιλίες του Πρύτανη του ALBA Graduate Business School Καθηγητή Νικ.Γ. Τραυλού όπου μίλησε για τους νέους σήμερα και τα αυριανά στελέχη ή μεγάλους επιχειρηματίες που ίσως θα είναι κάποιος/κάποια από τους παρευρισκόμενους. Οι στόχοι όπως είπε θα πρέπει να είναι πάντα υψηλοί παρά τις αποκλίσεις που ενδεχομένως να έχουν στην πορεία.
Στη συνέχεια λίγα λόγια είχαμε από τον Διευθυντή Εταιρικών σχέσεων του Ομίλου Κύριο Ευάγγελο.Κ. Στράνη ο οποίος είπε ότι ήταν πολύ μεγάλη χαρά η τεράστια προσέλευση των ατόμων , καθώς οι συμμετοχές ξεπέρασαν τις 300, ένα θετικό δείγμα για το ενδιαφέρον της περαιτέρω κατάρτισης των νέων ανθρώπων.
Το περιεχόμενο της διάλεξης από τον Κύριο Κομσέλη
Το σεμινάριο είχε θέμα την επιχειρηματικότητα και ο κ. Κομσέλης διάλεξε έναν διαδραστικό τρόπο προσέγγισης του θέματος, ώστε να μπορέσουν οι παρευρισκόμενοι να αναλύσουν την ιδέα τους “σε ένα χαρτί”, να κάνουν ένα Business Model Camvas.
Το πρώτο κομμάτι ήταν ο χωρισμός σε μικρές ομάδες και το δεύτερο να βρεθεί η ιδέα όπου θα γινόταν στη συνέχεια η ανάλυση στα επιμέρους τμήματα.
Μετά ακολούθησαν οι δύο επόμενες ενότητες από την ιδέα στο εισόδημα αλλά και από τους πόρους στο κόστος.
Παράλληλα έγινε η ανάλυση του “Επιχειρηματικού Καμβά” αλλά και τα θετικά και αρνητικά του στοιχεία σε σχέση με το Business Plan το οποίο είναι πιο διαδεδομένο. Η ευελιξία που έχει το Business Model Camvas σε σχέση με τη μεγάλη ανάλυση του Business Plan.
Συμπεράσματα από τη διάλεξη
Στο τέλος όλοι είχαν μια πλήρη εικόνα της επιχειρηματικής τους ιδέας όπως και πολλές αλλαγές σε σχέση με την αρχική σύλληψη.
Η σειρά των σεμιναρίων θα συνεχιστεί για όσους νέους έχουν ήδη εγγραφεί. Αυτό που παρατηρούμε τελευταία είναι το ενδιαφέρον για την τόνωση της επιχειρηματικότητας τόσο από μεγάλες εταιρίες, όσο και από Ιδρύματα, αλλά πολύ περισσότερο από τους νέους. Ένα δείγμα αισιοδοξίας για το μέλλον, για τη δημιουργία μίας “επιχειρηματικής κουλτούρας”.