«Το μέλλον για εμάς βρίσκεται στο έξυπνο πάντρεμα software και hardware», είπε στα εγκαίνια του υπερσύγχρονου και πανάκριβου νέου startup hub στο Μανχάταν ο David Eun, επικεφαλής του τμήματος Καινοτομίας της Samsung.
Με την αγορά των smartphones να εκτοξεύει τις εισπράξεις των τεχνολογικών κολοσσών, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται, πλέον, στη δημιουργία της κατάλληλης υποδομής και στις εφαρμογές, αλλά και στις ίδιες τις συσκευές.
Η Apple αποτελεί τον πρωτοπόρο σε αυτόν τον τομέα. Η Google την ακολούθησε μετά την εξαγορά της Motorola ενώ η «τριπλέτα» έκλεισε με την εξαγορά της Nokia από την Microsoft. Σειρά, λοιπόν, έχει η Samsung, για να κλείσει το κουαρτέτο!
«Ο κόσμος των “έξυπνων κινητών” μετεξελίχθηκε από την εποχή της παραγωγής τηλεφώνων, στην διαχείριση ενός ολόκληρου οικοσυστήματος. Η Samsung έχει αντιληφθεί πως έχει μείνει πίσω στην κούρσα του software, της ενσωμάτωσης και των υπηρεσιών», λέει ο Avi Greengart, επικεφαλής ερευνητής της Current Analysis.
Η Samsung ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα ρίξει ένα δισεκατομμύριο δολάρια στις νέες startups με τις προθέσεις να είναι ανάμεικτες: και θα επενδύσει αλλά και θα «αγοράσει» ταλέντα. «Ψάχνουμε τις πιο “καυτές” εταιρείες για να τις αναπτύξουμε και να τις αφομοιώσουμε», λέει ο Eun.
Η Samsung το είχε ξανακάνει στο παρελθόν. Όταν εξαγόρασε την media υπηρεσία mSpot και την μετέτρεψε σε εφαρμογή των συσκευών της.
Τα νέα γραφεία της στην Νέα Υόρκη περιλαμβάνουν μία σειρά αιθουσών και χώρων συσκέψεων, καθώς και όλη την απαραίτητη υποδομή για κάθε νέα startup που ονειρεύεται να βάλει ένα λιθαράκι στην τεχνολογική εξέλιξη του κορεατικού γίγαντα.
«Το μεγαλύτερο περιθώριο για καινοτομία δεν βρίσκεται πλέον στο hardware», λέει ο BK Yoon, διευθύνων σύμβουλος της Samsung’s Consumer Electronics Business, στα εγκαίνια των καινούριων γραφείων – στρατηγείων καινοτομίας.
«Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να είμαστε πρωτοπόροι σε τηλεοράσεις και smartphones», λέει ο Eun δείχνοντας τις LCD οθόνες – ντεκόρ στους τοίχους των νέων εγκαταστάσεων. «Σκοπός μας είναι να βάλουμε όλες αυτές τις οθόνες να επικοινωνούν μεταξύ τους ούτως ώστε να δημιουργήσουμε την μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινών εφαρμογών αλλά και –τελικά- διαφήμισης».