Πηγή: kerdos.gr
Οι παγκοσμίως κορυφαίες εταιρείες στην καινοτομία αναμένεται να παρουσιάσουν ανάπτυξη που θα ξεπερνά το 60% μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, αυξάνοντας τα έσοδά τους κατά τουλάχιστον 250 δισ. δολάρια. Και αυτό χάρη στην εφαρμογή προηγμένων στρατηγικών καινοτομίας σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων τους.
Η νέα έρευνα της PwC “BreakthroughInnovationandGrowth—your $500 millionopportunity”, η οποία δημοσιεύτηκε στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ και εξετάζει την καινοτομία σε σχέση με την ανάπτυξη, επισημαίνει την άμεση συσχέτιση μεταξύ της αριστείας στην καινοτομία και της υψηλής ανάπτυξης. Σύμφωνα με τη μελέτη, το ένα πέμπτο των κορυφαίων καινοτόμων εταιρειών παγκοσμίως εκτιμούν ότι ο ρυθμός ανάπτυξής τους τα επόμενα πέντε χρόνια θα διπλασιαστεί σε σχέση με τον παγκόσμιο μέσο όρο, ενώ θα τριπλασιαστεί σε σχέση με τον μέσο ρυθμό ανάπτυξης των λιγότερο καινοτόμων εταιρειών.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι εταιρείες προχωρούν σε θεμελιώδη μεταβολή του τρόπου με τον οποίο καινοτομούν. Η καινοτομία έχει αρχίσει να επεκτείνεται με σταθερό ρυθμό πέρα από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, στα επιχειρηματικά μοντέλα, στα λειτουργικά συστήματα και στην εμπειρία των πελατών. Επιπλέον, η συνεργασία τόσο με εσωτερικούς όσο και με εξωτερικούς συνεργάτες έχει ζωτική σημασία σε αυτές τις προσπάθειες.
Ο DavidPercival, επικεφαλής του παγκόσμιου δικτύου της PwC στον τομέα της Καινοτομίας, δήλωσε: «Η καινοτομία διαδραματίζει πια κεντρικό ρόλο. Πριν από πέντε χρόνια, η επέκταση στην Κίνα θεωρούνταν ως η πιο ισχυρή πηγή ανάπτυξης για όλες σχεδόν τις επιχειρήσεις. Τώρα οι εταιρείες βλέπουν ότι η καινοτομία προσφέρει τις περισσότερες προοπτικές ανάπτυξης».
Ενώ στο παρελθόν η καινοτομία αφορούσε κυρίως τις εταιρείες τεχνολογίας και καταναλωτικών αγαθών στις ανεπτυγμένες οικονομίες, σήμερα έχει μετατραπεί σε κύριο μοχλό ανάπτυξης για όλες τις εταιρείες ανεξαρτήτως κλάδου και τόπου. Σύμφωνα με την έρευνα, οι κορυφαίοι καινοτόμοι ανήκουν σε μια ευρεία γκάμα κλάδων η οποία εκτείνεται από τον κλάδο υγείας μέχρι την αυτοκινητοβιομηχανία και τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, και από την Ινδία μέχρι την Ολλανδία και τη Βραζιλία.
Ο RobShelton, επικεφαλής του παγκόσμιου δικτύου της PwC στον τομέα Στρατηγικής της Καινοτομίας, τόνισε: «Οι επικεφαλής των κορυφαίων επιχειρήσεων χρειάζεται να κατανοήσουν ότι υπάρχουν ήδη πρωτοπόροι στην καινοτομία σε όλους τους κλάδους και σε παγκόσμιο επίπεδο. Οφείλουν συνεπώς, να είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν σε προκλήσεις σημαντικές για την ομαλή συνέχιση των δραστηριοτήτων τους, που θα προέρχονται από τους πιο καινοτόμους ανταγωνιστές τους.»
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι η επιτυχία της καινοτομίας εξαρτάται από την ανάπτυξη καλής στρατηγικής. Σχεδόν το 80% των κορυφαίων καινοτόμων εταιρειών δήλωσαν ότι διαθέτουν λεπτομερώς καθορισμένες στρατηγικές, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό όσον αφορά τις λιγότερο καινοτόμες εταιρείες διαμορφώνεται κάτω από το 50%.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι περισσότερες καινοτόμες εταιρείες αντιμετωπίζουν την καινοτομία όπως οποιαδήποτε άλλη επιχειρηματική ή διοικητική λειτουργία. Μόνο μία στις πέντε κορυφαίες καινοτόμες εταιρείες υποστήριξε ότι η προσέγγιση που υιοθετεί για την καινοτομία δεν είναι μεθοδευμένη, σε αντίθεση με το ένα τρίτο των λιγότερο καινοτόμων. Τα στελέχη των πιο επιτυχημένων εταιρειών υποστηρίζουν ότι αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στην καινοτομία, έχουν περισσότερα κίνητρα για συνεργασία και είναι πιθανότερο να εξασφαλίσουν την υποστήριξη της ανώτερης διοίκησης.
Από τα αποτελέσματα της μελέτης φαίνεται ότι υπάρχουν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στις περισσότερο και λιγότερο καινοτόμες εταιρείες, συμπεριλανβανομένων:
Οι περισσότερο καινοτόμες εταιρείες αναμένεται να σημειώσουν αύξηση των εσόδων τους ύψους 62,2% εντός της επόμενης πενταετίας σε αντίθεση με το 20,7% που προβλέπεται για τις λιγότερο καινοτόμες εταιρείες.
Η συνολική αύξηση των εσόδων των περισσότερο καινοτόμων εταιρειών εκτιμάται στα 252 δισ. δολάρια για τα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ για τις λιγότερο καινοτόμες εταιρείες στα 93 δισ. δολάρια.
Τα δύο τρίτα των περισσότερο καινοτόμων εταιρειών υποστηρίζουν ότι η καινοτομία αποτελεί αναγκαίο ανταγωνιστικό χαρακτηριστικό σε αντίθεση με το 19% των λιγότερο καινοτόμων εταιρειών.
Σχεδόν το 80% των περισσότερο καινοτόμων εταιρειών δηλώνουν ότι διαθέτουν μια λεπτομερώς καθορισμένη στρατηγική καινοτομίας σε αντίθεση με το 47% των λιγότερο καινοτόμων εταιρειών.