Categories: Articles

Το καλύτερο είδος επιχειρηματία…

Πηγή: www.advertising.gr

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που κάνουν ένα επιχειρηματία να μην είναι απλά «μεγάλος» αλλά και ξεχωριστός;

Ο συγγραφέας και ομιλητής Jeff Hadenυποστηρίζει πως το να συγκρίνει κανείς τον εαυτό του με μεγάλους της επιχειρηματικότητας, όπως ο Steve Jobs είναι απλώς χάσιμο χρόνου και εξηγεί με τρόπο αναλυτικό το γιατί.  

Η λέξη «Επιχειρηματίας» (σ.σ επί το αγγλικότερον Entrepreneur) είναι μία υπέροχη λέξη. Δυστυχώς για πολλούς ανθρώπους της επιχειρηματικότητας η συγκεκριμένη λέξη αποτελεί «όνειδος», για κάποιους άλλους βέβαια αποτελεί κατ’ αντιστοιχία «ονείρωξη». Το ερώτημα βέβαια το οποίο γεννάται και είναι λογικό είναι το γιατί υπάρχουν δύο τόσο αντίρροπες αντιλήψεις. Η βασική αιτία βρίσκεται στην αμεσότητα της αντίδρασης. 

Εάν πείτε σε κάποιον τη λέξη «Επιχειρηματίας» το πιθανότερο θα είναι να φέρει άμεσα στο μυαλό του κάποιον από τους μεγαλύτερους της ιστορίας. Το πρόσωπο που θα ανακαλέσει φυσικά ο καθένας έχει άμεση σχέση με την ηλικία και τα βιώματά του. Κάποιοι μπορεί να σκεφτούν τους Kroc, Walton, ή Knigh. Κάποιοι άλλοι τους Branson, Bezos, Gates, ή τον Dell. Ή κάποιοι μπορεί απλά να σκεφτούν τον «Jobs», καθώς είναι από τις ελάχιστες μορφές στην επιχειρηματικότητα που κατάφερε να ξεπεράσει το χρονικό και κοινωνικό-οικονομικό χάσμα. 

Το ακριβώς επόμενο πράγμα που θα έρθει στο μυαλό μας πάντως είναι ένα σκοτεινό και γεμάτο στερήσεις μονοπάτι. Το λεγόμενο και τίμημα της επιχειρηματικότητας. Είναι πιθανό να φέρουμε στο μυαλό μας σκηνές από νύχτες σκληρής και ατελείωτης δουλειάς και ημέρες μεγάλης απογοήτευσης, μήνες και χρόνια στέρησης στα οποία κάποιος παλεύει μόνος να φτιάξει κάτι στο οποίο κανείς άλλος δεν δείχνει να πιστεύει. Ανεξάρτητα πάντως από την εικόνα που θα ανακαλέσει ή θα συνθέσει ο καθένας μας στο μυαλό του, η λέξη «επιχειρηματίας» αποτελεί μία σύνθετη έννοια η οποία περιέχει δράση, αγώνα και ζωή. 

Το συγκεκριμένο μοτίβο ισχύει για όλους τους ανθρώπους. Ακόμη και λαμπροί επιχειρηματίες από κάθε κομμάτι επενδυτικής δραστηριότητας αντιδρούν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Το σημαντικότερο πάντως κοινό στοιχείο για όλους τους ανθρώπους είναι πως ακόμη κι όταν έχουν φτάσει σε ένα σημαντικό επίπεδο και έχουν καταφέρει και πολλά και σημαντικά πράγματα στον επιχειρηματικό στίβο, πάντοτε αισθάνονται πως η προσωπική τους λάμψη και επιτυχία επισκιάζεται από την επιτυχία κάποιου άλλου παλαιότερου ή και σύγχρονου ο οποίος έχει καταφέρει περισσότερα. Αυτό το στοιχείο πέρα από κοινό είναι και εξαιρετικά εσφαλμένο.

Διαβάστε περισσότερα εδώ