Πηγή: www.advertising.gr
Ο Irving Fain, CEO & συνιδρυτής τουCrowdTwist, μίας πελατοκεντρικής πλατφόρμας η οποία προσφέρει την ευκαιρία σε καταναλωτές, ανάλογα με τη στάση τους στα social media, να απολαμβάνουν εκπτώσεις και προσφορές, τις οποίες μπορούν να εξαργυρώσουν είτε online είτε offline, αναφέρεται στους τρόπους με τους οποίους είναι πιθανό τα social media να «καταστρέψουν» ή να «τραυματίσουν» το marketing μίας εταιρείας.
Ο Irving Fain τονίζει, λοιπόν, πως τα social media γενικότερα είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο με το οποίο μία επιχείρηση μπορεί να έρθει κοντά με τους πελάτες της. Εκτός βέβαια εάν οι πελάτες της χρησιμοποιούν τα social media για να αποφύγουν την ίδια την εταιρεία.
Τα social media υπάρχουν προσφέροντας τη δυνατότητα στους marketers όχι απλά να βρίσκουν νέο πελατολόγιο αλλά παράλληλα το να μπορούν άμεσα να αλληλεπιδρούν με αυτό. Κάθε πράξη πάντως ανεξάρτητα από τα πλεονεκτήματα που είναι δυνατόν να παράσχει έχει και το αντίτιμό της. Το ίδιο συμβαίνει σαφέστατα και με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα οποία ναι μεν έχουν δημιουργήσει νέους διαύλους επικοινωνίας και προσέγγισης των καταναλωτών, αλλά έχουν παράλληλα δημιουργήσει ένα διαφορετικό, σχετικά άγνωστό και περίπλοκο οικοσύστημα. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα πολυπλοκότητας είναι πως ένας χρήστης social media σήμερα εμφανίζεται να έχει τελείως διαφορετικές συνήθειες και απόψεις ανάλογα με το μέσο που επιλέγει να χρησιμοποιήσει.
αυτό εκ των πραγμάτων δημιουργεί σημαντικά προβλήματα καθώς μία εταιρεία είναι πλέον πολύ δύσκολο, έχοντας απολέσει τη φυσική επαφή με τον πελάτη, να «διαβάσει» τις όποιες ανάγκες του και μοιραία να μπορέσει να τον ωθήσει σε μία αγορά.
Τι μπορούν λοιπόν οι σύγχρονες επιχειρήσεις να κάνουν; Ο Irving Fain παραθέτει 4 ενέργειες που σήμερα θα μπορούσαν να φανούν εξαιρετικά χρήσιμες:
• Οι σύγχρονες επιχειρήσεις θα πρέπει να κατανοήσουν πως τα social media είναι ένα εργαλείο με πλεονεκτήματα και προβλήματα και μοιραία θα πρέπει να χρησιμοποιούνται αναλόγως. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όντως μπορούν να βοηθήσουν στην άμεση προβολή προϊόντων, στην ενδυνάμωση του brand αλλά από μόνα τους είναι απίθανο να αναπτύξουν και να ισχυροποιήσουν την καταναλωτική εμπιστοσύνη.