Πηγή: www.fortunegreece.com
του Τζέι Πι Μανγκαλιντάν
Θα ήταν τόσο τραγικό να έχει διαφημίσεις το Instagram;
Είτε το θέλουμε είτε όχι, οι διαφημίσεις στο Instagram είναι προ των πυλών. Αλλά η αλλαγή αυτή μπορεί να μην είναι τόσο κακή όσο φαντάζεστε.
Μια αναφορά στις αρχές της εβδομάδας σε αμερικανικές εφημερίδες αποκάλυψε ότι το Instagram είναι πιθανό να αρχίσει να φιλοξενεί διαφημίσεις από την επόμενη χρονιά. Από τότε που δημιουργήθηκε το 2010, η εφαρμογή για παρουσίαση φωτογραφιών υπήρξε εξαιρετικά επιτυχημένη. Σχεδόν 150 εκατομμύρια άνθρωποι ανεβάζουν φωτογραφίες μέσω του Instagram κάθε μήνα, τρεις φορές πάνω από τον αριθμό χρηστών που είχε η εφαρμογή όταν την αγόρασε η Facebook έναντι 715 εκατ. δολαρίων πέρσι.
Η διαφήμιση σίγουρα έχει βάση, κυρίως αν αναλογιστεί κανείς ότι η Facebook έχει την ιδιοκτησία της εφαρμογής. Το κοινωνικό δίκτυο βασίζεται σε διαφημίσεις για έσοδα. Το 41% των πωλήσεων από διαφημίσεις έρχονται από κινητά, ποσοστό βελτιωμένο έναντι προβλέψεων από τη Wall Street για 33% στις αρχές του έτους. Σύμφωνα με την eMarketer, το μερίδιο παγκόσμιας αγοράς για τα διαφημιστικά έσοδα της Facebook από διαφημίσεις σε κινητά θα ανέλθει στο 16% για το 2013, από 5% πέρσι.
Από τότε που η Facebook εισήγαγε διαφημίσεις πριν από αρκετά χρόνια, είμαι προβληματισμένος. Πολλές από τις διαφημίσεις στο δεξί μέρος της οθόνης τους επιτραπέζιου υπολογιστή μου μοιάζουν είτε εντελώς άσχετες είτε κωμικές. Όμως, κατά τον τελευταίο ενάμιση χρόνο παρατήρησα ότι οι διαφημίσεις ήταν πολύ πιο σχετικές: διαφημίσεις για παπούτσια ή φόρμες τρεξίματος, πράγματα που όντως θα αγόραζα και που μάλλον εντοπίστηκαν καθότι ανεβάζω συχνά στο διαδίκτυο τα στατιστικά τρεξίματος που κάνω.