Πηγή: www.reporter.gr, Πάνος Τσαγκαράκης
Αν θέλετε να ενδυναμώσετε, να παρακινήσετε τους άλλους ή απλώς να τους διοικήσετε πρέπει να έχετε θετική συμπεριφορά και, κυρίως πρέπει να αποφύγετε ορισμένα βασικά λάθη, όπως μας παροτρύνουν οι Amy Jen Su & Muriel Maignan Wilkins στο Harvard Business Review.
Δώστε προσοχή λοιπόν σε αυτά που θα πρέπει να σταματήσετε να κάνετε, γιατί οι άνθρωποι έχουν την τάση να θυμούνται το κακό περισσότερο από το καλό. Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι προσέχουν εντονότερα τις αρνητικές πληροφορίες, ενώ αν ζητήσουμε από κάποιον να θυμηθεί σημαντικά συναισθηματικά γεγονότα από τη ζωή του, ανακαλεί συνήθως τέσσερις αρνητικές μνήμες για κάθε μία θετική. Ποιες είναι λοιπόν οι συνηθισμένες συμπεριφορές που πρέπει να αποφύγετε; Ας δούμε τις τρεις πιο σημαντικές, που προέκυψαν από ποιοτική έρευνα των μελετητών, που περιελάμβανε 360 συνεντεύξεις:
Η επικριτική γλώσσα του σώματος
Κανείς -και κυρίως οι επιτυχημένοι συνεργάτες σας- δεν είναι διατεθειμένος να ανεχθεί τη συγκατάβαση όταν γίνεται αντιληπτή. Οι μελέτες δείχνουν ότι κάπου μεταξύ 75% με 90% των επιπτώσεων που έχει μια συνάντηση προέρχεται από τη μη-λεκτική επικοινωνία μας, και ο τόνος είναι ένα βασικό συστατικό αυτής της επικοινωνίας. Μην κάνετε σχόλια στους άλλους με τρόπο που ακούγεται αξιολογικός, σκληρός ή συγκαταβατικός, αν αυτό δεν είναι πραγματικά στις προθέσεις σας αλλά πρόκειται απλώς για μια αντίδραση της στιγμής. Στη μη-λεκτική επικοινωνία που πρέπει να αποφεύγετε περιλαμβάνονται το συνοφρυωμένο πρόσωπο, τα παράξενα βλέμματα (αυτά που λένε «είσαι ηλίθιος;»), η σκληρότητα και ο σαρκασμός. Αν και φαινομενικά δεν είναι σημαντικές, κάθε μία από αυτές τις λεπτές παρεκκλίσεις δημιουργεί σοβαρή ζημιά σε μια σχέση.